اخبار بازی

کمپانی Valve به دنبال ساخت هدست واقعیت مجازی

کمپانی Valve به دنبال ساخت هدست واقعیت مجازی

وی جی مگ: تصاویر جدید منتشر شده در وبسایت Imgur هدست واقعیت مجازی را به همراه لوگو شرکت Valve درون مدارهای روی برد آن نشان می‌دهند. با این حال منابع وبسایت UploadVR نیز مدعی شدند کمپانی Valve به دنبال ساخت هدست واقعیت مجازی مخصوص به خود بوده و این تصاویر پروژه در دست ساخت آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش وی جی مگ، شایعات بیان می‌دارند این هدست واقعیت مجازی از میدان دید 135 درجه برخوردار است. برای مقایسه باید اشاره کنیم هدست‌های دیگری مانند Oculus Rift، HTC Vive و Vive Pro از میدان دید 110 درجه بهره‌مند هستند در حالی که هدست Playstation VR میدان دید 100 درجه‌ای را در مقابل کاربر خود قرار می‌دهد. هم‌چنین حرف و حدیث‌ها حاکی از آن هستند که هدست واقعیت مجازی Vavle از صفحه نمایش باکیفیتی به مانند HTC Vive Pro برخوردار بوده که دارای وضوح تصویر 1600*2880 است.

نکته دیگری که در تصویر قابل مشاهده است استفاده از دو دوربین در نمای جلویی هدست است تا بتوان متوجه حرکات جزئی در هنگام استفاده از آن شد. ظاهرا هدفون یکپارچه نیز بخشی دیگر از قابلیت‌های این هدست به شمار می‌رود. قابلیتی که هم هدست HTC و هم هدست Oculus از آن بهره‌مند هستند.

شرکت Valve پیش از این برای استفاده از Vive روی استیم با کمپانی HTC مشارکت داشته و هم‌چنین با استفاده از SteamVR Tracking برای توسعه بازی‌هایی با تکنولوژی واقعیت مجازی، پشتیبانی‌های بزرگی به عمل آورده است. این شرکت در گذشته سخت‌افزارهایی مانند Steam Link و Steam Controller تولید و منتشر کرده بود. با توجه به مشارکت فعال این شرکت در فراهم کردن ابزارهای مختلف برای توسعه‌دهندگان عناوین واقعیت مجازی، بسیار منطقی به نظر می‌رسد که کمپانی Valve به دنبال ساخت هدست واقعیت مجازی مخصوص به خود باشد. چنان‌چه این امر صورت بگیرد تاثیر آن بر روابط بین Valve و HTC جالب خواهد بود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − 11 =