اخبار بازی

روایتی جدید از دلیل توقف ساخت Star Wars استودیو Visceral Games

روایتی جدید از دلیل توقف ساخت Star Wars استودیو Visceral Games

وی جی مگ: چندی پیش بود که کمپانی طی یک تصمیم ناامیدکننده از توقف ساخت مربوط به استودیو  و هم‌چنین بسته شدن استودیو مذکور خبر داد. این پروژه تحت عنوان Ragtag توسط امی هنیگ خالق مجموعه بازی Uncharter در Visceral Games ساخته می‌شد و مدتی پس از آن توسط Motive توسعه پیدا کرد اما در نهایت روند تولید آن به طور کامل کنسل شد.

به گزارش وی جی مگ، امی هنیگ در مصاحبه اخیرش با وبسایت USGamer جزئیاتی در خصوص روند تولید پروژه Ragtag و مشکلات پیرامون آن به اشتراک گذاشت. به گفته هنیگ انجین Frostbite دلیل اصلی توقف ساخت به شمار می‌رفت. زیرا این انجین برای توسعه بازی‌های اول شخص شوتر ساخته شده بود و برای تولید یک اثر سوم شخص شوتر سینمایی مناسب نبود. اثری که ساخت آن هم تا مرحله زیادی جلو رفته بود. «استودیو Visceral با مشکلات و چالش‌های فراوانی احاطه شده بود. با این وجود ما در حال ساخت یک بازی بودیم و مخاطبین از آن به عنوان Uncharted یاد می‌کردند. مسئله که به نوعی مفید بود و باعث می‌شد آن‌ها بتوانند چیزی را در رابطه بازی در ذهن خود متصور شوند.»

«اما ما مجبور بودیم که از انجین Frostbite استفاده کنیم. این یک تصمیم و ابتکار عمل داخلی شرکت بود که همه باید از یک تکنولوژی یکسان استفاده کنند. با این حال Frostbite انجینی بود که برای ساخت بازی‌های اول شخص شوتر تولید و توسعه یافته بود و برای یک پروژه سوم شخص شوتر ماجراجویی سینمایی مناسب نبود. ما مواردی هم‌چون پلتفرمینگ‌های مخصوص بازی‌های سوم شخص و بالا رفتن از موانع و کاورگیری در انجینی تولید کردیم که مخصوص این کار نبود. تیم ما کارهای اساسی در این انجین انجام داد که فکر می‌کنم منفعت آن هم‌چنان به سایرین می‌رسد. با این حال بسیار سخت است وقتی شما چنین زمانی را صرف انجام کارهایی می‌کنید و در نهایت هم به نتیجه نمی‌رسید. ساخت پروژه Star Wars تا حد زیادی جلو رفته بود و کیفیت آن هم واقعا مطلوب بود. اما در نهایت با برنامه کاری و تجاری همخوانی نداشت.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
رضا

ممنون جواد خان نقدت در کل شست رفته و خوب همه چیز بازی را در نقدت آوردی امتیازش هم نه کاملا لایق هرچند من بودن نه و نیم می دادم