اخبار بازی

Vivendi در سکوت خبری Ubisoft را خریداری می‌کند ؟

چند سال پیش بود که شرکت Vivendi بخش مرتبط با بازی‌های ویدیویی خود را با Activision ترکیب کرد و با شکل دادن به Activision Blizzard سعی داشت در مقابل EA قرار گیرد. در آن زمان Vivendi همچنان اکثریت سهام Activision Blizzard را در اختیار داشت اما بعد از گذشت چند سال مسئولین اکتیویژن بخی از سهام Vivendi را خریداری کرده و با رساندن آن به چیزی حدود 11 درصد از زیرمجموعه این شرکت خارج شده و مستقل شدند. حالا Vivendi دیگر نقش عمده‌ای در صنعت بازی ندشته و به نظر می‌رسد که قصد دارد Ubisoft را خریداری کند.

اوایل امسال بود که Vivendi سهام خود در Gameloft (زیرمجموعه Ubisoft) را به 30 درصد افزایش داد و طبق قوانین فرانسه این امکان را به دست آورد که پیشنهادی برای خرید این شرکت ارائه کند. در ادامه Vivendi سهام خود در این شرکت را افزایش داد و حالا بیش از 90 درصد دارایی‌های Gameloft‌ را در اختیار دارد.

حالا از فرانسه خبر رسیده که این شرکت سهام خود در یوبی‌سافت را افزایش داده و به 25.15 درصد رسانده. با مرور قوانین فرانسه متوجه این موضوع می‌شویم که اگر شرکت یا فردی 30 درصد سهام عمومی شرکت دیگری را خریداری کند، موظف است تا در ادامه برای خرید آن پیشنهادی را ارائه کند. هرچند Vivendi در بیانیه رسمی خود توضیح داده که چنین قصدی ندارد اما مسئولین یوبی‌سافت اعتقاد دارند که Vivendi قصد دارد از همان تاکتیکی که برای Gameloft استفاده کرده، بهره گیرد تا در ادامه مالک بزرگ‌ترین ناشر فرانسه شود.

همچنان Vivendi موقعیت خود را اینگونه توضیح می‌دهد که «ما تنها به دنبال همکاری بیشتر با یوبی‌سافت هستیم» اما فرانسوی‌ها عملا پروژه مالکیت را هدف اصلی این شرکت می‌دانند. باید دید در ادامه آیا Vivendi می‌توان سهام عمومی خود را به 30 درصد رسانده و در ادامه برای خرید یوبی‌سافت اقدام کند یا شرایط به شکل دیگری رقم می‌خورد.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × چهار =