اخبار بازی

افزایش 30 درصدی فروش واقعیت مجازی با پیشتازی PlayStation VR

افزایش 30 درصدی فروش واقعیت مجازی با پیشتازی PlayStation VR

وی جی مگ: در سال 2018 شاهد افزایش 30 درصدی فروش پلتفرم‌های واقعیت مجازی با پیشتازی PlayStation VR بودیم. امری که به لطف عرضه بازی‌های موفقی مانند Astro Bot و Moss، باندل‌های مناسب و کاهش قیمت مناسب هدست واقعیت مجازی سونی حاصل شده است.

به گزارش وی جی مگ، این اطلاعات توسط موسسه تحلیلی SuperData به اشتراک گذاشته شده و طی آن مشخص شد با پیشتازی PlayStation VR میزان فروش پلتفرم‌های واقعیت مجازی با رشد 30 درصدی همراه شده‌اند. به دلیل آن که هدست‌های واقعیت مجازی هم‌چنان نتوانستند به جریان اصلی بازار سرگرمی وارد شوند شاید این اطلاعات چندان قابل توجه نباشد با این حال میزان رشد اعلام شده از پیش‌بینی SuperData فراتر بوده است. هدست‌های واقعیت مجازی در سال 2018 رقمی معادل 3.8 میلیارد دلار درآمدزایی داشتند در حالی که پیش‌بینی SuperData به 3.3 میلیارد دلار اشاره می‌کرد. هدست PlayStation VR با فروش 770 هزار واحدی در فصل تعطیلات انتهای سال، بیشترین میزان فروش را در میان سایر رقبای خود در اختیار داشت.

انتظار می‌رود هدست جدید کمپانی Oculus تحت عنوان Oculus Quest که برای عرضه در سال 2019 برنامه‌ریزی شده به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. زیرا از هم‌اکنون فروش 1.3 میلیون واحدی برای آن پیش‌بینی شده است. هدست‌های واقعیت مجازی در ابتدای راه خود قرار دارند و مسلما روز به روز با افزایش تولید محتویات باکیفیت و پشتیبانی بیشتر از رسانه‌های مختلف به رشد خود ادامه خواهند داد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

بیست − دوازده =