اخبار بازی

مشکلات حقوقی در راه ساخت بازی Maid of Sker

مشکلات حقوقی در راه ساخت بازی Maid of Sker

وی جی مگ: هفته گذشته استودیو Wales Interactive از عنوان ترسناک Maid of Sker رونمایی کرد. بازی اول شخصی که داستان آن در هتلی به نام Sker House روایت می‌شود. اکنون منابع خبری از وجود مشکلات حقوی برای ساخت بازی Maid of Sker خبر داده‌اند1.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از وبسایت یوروگیمر Sker House در اصل یک ساختمان واقعی در ولز بوده که اگرچه به طور کامل در بازی به آن اشاره نشده اما این ملک با یک هتل فرضی جایگزین شده است. بیانیه رسمی که در روز معرفی بازی Maid of Sker به اشتراک گذاشته شد بیان می‌کرد این عنوان در زمین‌های اطراف Sker House روایت می‌شود. اکنون منابع یوروگیمر اظهار کردند مالکان Sker House پس از مشاهده یک پست در اینستاگرام از ساخت بازی Maid of Sker مطلع شدند. در این پست خود این خانه نیز مشاهده شده و با تگ خانه تسخیر شده به آن اشاره شده است.

یوروگیمر در همین مورد افزود «اگرچه صاحبان این ملک قصد دارند برای این مسئله اقدامات قانونی را پیگیری کنند اما ناشر و سازنده بازی یعنی Wales Interactive مدعی شده آن‌ها حق دارند جزئیاتی درباره وجود خانه Sker House و داستان Maid of Sker روایت کنند.»

کمپانی Wales Interactive هم درباره این موضوع این‌گونه صحبت کرد «ما فکر می‌کنیم صاحبان این ملک عصبانی هستند زیرا پس از معرفی بازی Maid of Sker افراد بسیاری (احتمالا شکارچیان ارواح) در حوالی این ملک مشغول عکاسی خانه بودند. این مسئله می‌تواند به هالووین نیز ربطی داشته باشد و هم‌چنین که Sker House به واسطه تاریخچه تسخیر شده خود شناخته می‌شود که باعث الهام بخشی‌ داستان‌های زیادی شده است. این موضوع هر دلیلی که داشته باشد ما حق طبیعی خودمان می‌دانیم که به روایت سرگذشت این خانه و داستان آن بپردازیم. پس از معرفی بازی، ما محتویات آن را ویرایش کرده و استفاده از Sker House را کاهش دادیم. هم‌چنین هیچ عکسی از خانه واقعی نیز مورد استفاده قرار نگرفته. هرچند که هیچ الزام قانونی برای این کار وجود ندارد.»

عنوان Maid of Sker برای سه‌ماهه سوم  سال 2019 برنامه‌ریزی شده است. Nintendo Switch، Xbox One، PS4 و PC پلتفرم‌های مقصد آن محسوب می‌شوند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × پنج =