اخبار بازی

بازی We Happy Few در استیم از دسترس خارج شد

بازی We Happy Few در استیم از دسترس خارج شد

وی جی مگ: بازی We Happy Few  سرانجام عرضه شد و سازنده آن در جلسه پرسش و پاسخی در Reddit به سوالاتی جواب داد. با توجه به مسیر پر پیچ و خم بازی برای انتشار که شامل تاخیر، افزایش قیمت و روی کار آمدن Gearbox به عنوان ناشر می‌شد سوالات بسیاری پرسیده شد که یکی از آن‌ها به زمانی که نسخه دسترسی پیش از موعد بازی We Happy Few در استیم از دسترس خارج شد اشاره داشت.

به گزارش وی جی مگ، این نسخه ابتدا در استیم عرضه شد و به گفته سازنده بازی Compulsion Games،  محصول آن‌ها به دلیل هجوم انتقادات به صورت موقت از دسترس خارج شد. «به صورت موقت نسخه دسترسی پیش از موعد بازی We Happy Few در استیم از دسترس خارج شد زیرا این اثر مورد هجوم شدید انتقادات قرار گرفته بود که از افزایش قیمت آن به 60 دلار ناراضی بودند و معتقد بودند بازی ارزش چنین قیمتی را ندارد. در ضمن عبارت لعنت به Gearbox هم پای ثابت اعتراض مخاطبین بود»

در سال گذشته بود که سازنده بازی اعلام کرد بازی به صورت مالتی‌پلتفرم و برای کنسول PS4 هم عرضه خواهد شد. به‌علاوه در همان زمان ذکر شد قیمت بازی در همان نسخه دسترسی پیش از موعد دو برابر شده و به 60 دلار رسیده است و Gearbox هم به عنوان ناشر روی کار آمده است. در ابتدا چندان سر و صدای به وجود نیامد اما پس از انتشار چند ویدئو در یوتیوب حجم زیادی از انتقادات به سوی سازندگان بازی نشانه رفت. به گفته سازنده تنفر شدیدی از Gearbox در بین مخاطبین وجود داشت که اصلا هم منطقی به نظر نمی‌رسد و در این بین ما بر سر دو راهی مانده بودیم. این انتقادات را به مدت طولانی تحمل کنیم یا دست از فروش بازی برداریم.

البته خود سازنده هم اعتراف کرده که نسخه دسترسی پیش از موعد بازی ارزش 60 دلار را نداشته است و محتویات خاصی هم در آن وجود نداشته تا بازی را ضمانت کند. «یک چیز را باید بگویم و آن هم این است که نسخه دسترسی پیش از موعد ارزش 60 دلار را نداشت. هیچ کدام از محتویات داستانی در آن زمان آماده نبودند. این موارد در حال آماده شدن بودند و ما آن‌ها را در ویترین فروشگاه‌ها تبلیغ کردیم. با این حال من مخاطبین را به دلیل سردرگم شدن مقصر نمی‌دانم. تاکنون چنین امری اتفاق نیفتاده بود که بین نسخه دسترسی پیش از موعد و نسخه نهایی، چنین میزان محتویاتی به یک بازی افزوده شود. در مقابل این که بخواهید یک کار را انجام دهید همیشه سخت‌تر است که بخواهید موارد جدیدی به بازی اضافه کنید و بدون شک این یکی از عجیب‌ترین موقعیت‌هایی بوده که یک سازنده در آن وجود داشته است.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × سه =

  • آقا این خبر که در مورد نسخه early access بازیه!! عنوان خبر بسیار گمراه کننده و اشتباهه. لطفا اصلاح کنید!