اخبار بازی

چرا گیمرها به خرید دیسک بازی بیشتر علاقه دارند ؟

چرا گیمرها به خرید دیسک بازی بیشتر علاقه دارند ؟

وی جی مگ: Games Industry به همراه نهاد نرم‌افزارهای تعاملی اروپا (ISFE) و سازمان تحقیقاتی Ipsos Mori نظرسنجی را برگزار کرده‌اند و طی آن از گیمرهایی در فرانسه، آلمان، اسپانیا و بریتانیا سوال کرده‌اند که چرا به جای دانلود دیجیتالی، بیشتر به خرید دیسک بازی علاقه دارند.

به گزارش وی جی مگ، در حالی که بیش از 3090 گیمر در این نظرسنجی شرکت کردند تنها 7 درصد آن‌ها سرعت اینترنت را مشکلی برای دانلود و خرید دیجیتال به شمار آوردند. 32 درصد پاسخ مخاطبین بدین شرح بود که آن‌ها دوست دارند کالکشن فیزیکی داشته باشند. 18 درصد، بازی‌های فیزیکی را به دلیل تخفیفاتی که در فروشگاه‌ها اعمال می‌شود تهیه می‌کنند. 17 درصد بدین دلیل خرید دیسک بازی را ترجیح می‌دهند که می‌توان آن‌ها را به راحتی برای بازی به مکانی دیگر حمل کرد و قرض دادن آن به دوست یا اعضای خانواده نیز آسان‌تر است.

تنها 12 درصد پاسخ‌ها به این مسئله ربط داشت که بتوانند بازی‌های خود را دوباره به فروش برسانند. 10 درصد دیگر هم معتقد بودند دانلود دیجیتالی فضای بسیاری از هارد دیسک آن‌ها را اشغال می‌کند. با این حال Games Industry به این مسئله نیز اشاره می‌کند که به گفته خرده‌فروش‌ها، نداشتن کارت اعتباری یا در دسترس نبودن مشخصات آن باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان از خرید آنلاین اجتناب نمایند. البته تنها 3 درصد جواب‌ها در نظرسنجی صورت گرفته به این نکته اشاره می‌کند. 4 درصد هم از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود در فضای آنلاین ابراز نگرانی می‌کنند. در جولای 2018 بود که گزارش منتشر شده توسط تحلیل‌گران صنعت ویدئوگیم اظهار می‌کرد تا سال 2022 تمامی فروش بازی‌ها به صورت دیجیتال تبدیل خواهند شد. با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از گیمرها در سرتاسر دنیا هنوز نسخه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو + 15 =

  • چون کتاب خوندن هم چاپی ش خوبه و دیجیتالی! آدم لذت ببره از ورق زدن برگ هاش… بازی فیزیکی هم اون تق کردنش موقع باز شدن قاب و لمس کاور و بوی جوهرش حال میده :)))