اخبار بازی

چرا سونی دیر به سراغ Cross Play رفت ؟

چرا سونی دیر به سراغ Cross Play رفت ؟

وی جی مگ: در حالی که در چند ماه اخیر سونی در خصوص عدم صدور اجازه برای فعال کردن قابلیت Cross Play بین کنسول‌ها یک‌دندگی می‌کرد ناگهان طی اقدامی غافل‌گیرکننده از ایجاد این قابلیت به صورت بتا برای بازی Fortnite خبر داد. در حالی اکنون دارندگان نسخه PS4 بازی نام‌برده نیز می‌توانند با مخاطبین سایر نسخه‌های Fortnite، این بازی را تجربه نمایند بسیاری مایل هستند بدانند چرا سونی دیر به سراغ Cross Play رفت.

به گزارش وی جی مگ، مدیر استودیوهای جهانی شرکت سونی یعنی آقای شان لیدن اخیرا درباره تصمیم اتخاذ شده مبنی بر صدور اجازه برای قابلیت Cross Play صحبت کرده است و توضیح داد که چرا اعمال این قابلیت به نسبت سایر شرکت‌ها برای سونی بیشتر طول کشید. لیدن در اپیزود 308 از پادکست PlayStation Blogcast توضیح داد «Cross Play امری بود که ما درباره آن آگاهی داشته و می‌دانستیم انجام آن، خواسته بسیاری از مخاطبین است. با این حال تمایل داشتیم این قابلیت به بهترین شکل در دسترس قرار بگیرد. ایجاد قابلیت Cross Play تنها به مانند زدن یک کلید نبوده و قابلیت یا ویژگی بسیار چند بعدی محسوب می‌شود.

ما باید به این مسئله از دید فنی و هم‌چنین به همراه شریکان خود از دید تجاری نگاه می‌کردیم. باید مطمئن می‌شدیم آیا با ایجاد این ویژگی پشتیبانی صحیح از مشتری به عمل می‌آید ؟ آیا پیام صحیح و درستی منتقل می‌شد ؟ این یک موضوع ترتیبی بوده و برای آماده شدن باید موارد خاصی به ترتیب انجام می‌شدند. به همین دلیل آماده شدن آن به گونه‌ای که بتواند اعلام شود وقت بیشتری از ما گرفت.» اگرچه سونی دیر به سراغ Cross Play رفت و مدت زمان زیادی برای وقوع این قابلیت سپری شد اما انجام شدن آن یک لحظه رویایی برای بازی‌های آنلاین به شمار می‌رود. باید دید در آینده چه بازی‌های دیگری از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 − 4 =