اخبار بازی

مایکروسافت به دنبال همکاری دوباره با استودیو Bungie

مایکروسافت به دنبال همکاری دوباره با استودیو Bungie

وی جی مگ: روز گذشته در خبری غیرمنتظره اعلام شد که استودیو Bungie دیگر با کمپانی Activision همکاری نداشته و نه تنها امتیاز بازی Destiny در اختیار آنها قرار می‌گیرد بلکه از این پس ناشر مجموعه بازی Call of Duty دیگر نقشی در انتشار ساخته Bungie ندارد. با این حال تحرکات مدیر Xbox شاید نشان دهد که مایکروسافت به همکاری دوباره با استودیو Bungie علاقه‌مند است.

به گزارش وی جی مگ، مایکروسافت و استودیو Bungie سابقه همکاری طولانی دارند. استودیو Bungie به عنوان خالق اصلی مجموعه بازی Halo شناخته می‌شود و تا انتشار Halo Reach روی این مجموعه به صورت اختصاصی کار کرد. با این حال آنها بعد از انتشار این بازی از موقعیت خود به عنوان سازنده Halo کناره‌گیری کرده و تصمیم گرفتند در همکاری جدید با Activision، بازی Destiny را توسعه دهند.

در گذشته مایکروسافت رفتار درستی را با استودیوهای زیر مجموعه خود نداشت و حتی باعث شد بسیاری از آنها همچون Lionhead به صورت کلی تعطیل شوند یا مانند Rare به نسبت به گذشته ضعیف‌تر ظاهر شوند. همین مسائل و البته مدیریت اشتباه آن زمان مایکروسافت باعث شد که به سرعت Bungie خود را از آنها جدا کند.

اکنون اما همه چیز تغییر کرده و مدیریت بخش Xbox مایکروسافت برعهده فیل اسپنسر است. فردی که بسیاری به تصمیمات او برای بهبود وضعیت تولیدات مایکروسافت اعتماد دارند. امروز اما توئیتی از فیل اسپنسر منتشر شده که در آن اسپنسر از علاقه خود برای همکاری با یکی از استودیوهای مستقل مورد علاقه‌اش حرف زده. مسئله‌ای که شاید در آینده متنهی به همکاری دوباره مایکروسافت و استودیو Bungie شود.

در حال حاضر می‌دانیم که استودیو Bungie روی بازی Destiny 3 کار می‌کند. کارشناس‌ها از انتشار این عنوان در سال 2020 می‌گویند اما فعلا خبری از ناشر نیست. باید دید در آینده چه اخباری در این زمینه منتشر می‌شود.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده − دو =