اخبار بازی

پیش‌بینی کارشناس‌ها از شکست PS5 در مقابل نسل آینده Xbox

پیش‌بینی کارشناس‌ها از شکست PS5 در مقابل نسل آینده Xbox

وی جی مگ: در حالی که هم‌چنان خبری از معرفی رسمی PS5 و نسل بعدی Xbox نبوده اما صحبت‌های فراوانی در خصوص آن‌ها شنیده می‌شود. با این حال پیش‌بینی صورت گرفته توسط تحلیل‌گران و کارشناس‌های صنعت ویدئوگیم به شکست کنسول PS5 در مقابل نسل آینده Xbox اشاره می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، اگرچه سونی در نسل هشتم گوی سبقت را از رقیبش ربود و با فروش 80 میلیون واحدی پیشتاز این نسل است اما در مقابل مایکروسافت سعی کرد در طول سال‌های اخیر اشتباهات خود را جبران نماید و با به کارگیری منابع خود فاصله را با رقیب سنتی‌اش کمتر کند. جسیکا کاندیت کارشناس و تحلیل‌گر وبسایت Engadget درباره این موضوع اظهار کرد هنگامی که Xbox One عرضه شد این کنسول یک فاجعه مطلق بود و به جای آن که روی بازی‌های باکیفیت تمرکز کند روی ارائه سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف تمرکز کرده بوده که باعث شد قافیه را به کنسول PS4 ببازد. موضوع اتصال دائمی به اینترنت هنگام استفاده از کنسول نیز از جمله اشتباهات مایکروسافت محسوب می‌شد.

از آن زمان تاکنون این کمپانی سعی کرده با برداشتن قدم‌های دقیق و تکنیکی، اشتباهات خود را جبران نماید. اگرچه آن‌ها هم‌چنان از PS4 عقب هستند اما گزارش اخیر NPD نشان می‌دهد در سال جاری در میان سه کنسول اصلی، فروش Xbox One بیشترین رشد را در آمریکا داشته است. کنسول Xbox One X نیز به طور ویژه عملکرد بسیار خوب و عالی داشته است.

کاندیت معتقد است این رشد قدرتمند در انتهای نسل باعث تقویت نسل آینده Xbox خواهد شد. کنسولی که با اسم رمز Xbox Scarlett در حال توسعه است. مطمئنا مایکروسافت برای آینده خود برنامه‌های زیادی خواهد داشت. قابلیت Cross-Play و پشتیبانی از آن مطمئنا جایگاه ویژه‌ای در اندیشه‌های مایکروسافت دارد. این کمپانی به شدت از بازی‌های محتوی این ویژگی مثل Fortnite و Rocket League پشتیبانی کرده و امکان بازی میان پلتفرمی با سایر پلتفرم‌ها هم‌چون Switch را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. در حالی که سونی تا چندی پیش به شدت در مقابل این موضوع گارد داشت و با آن مخالفت می‌‎کرد اما سرانجام از موضع خود کوتاه آمد و تنها برای Fortnite اجازه بازی به صورت میان‌پلتفرمی را صادر کرد.

شایعات عرضه دو نوع کنسول که یکی از آن‌ها بدون درایو بوده و با قیمت کمتری در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد از دیگر موارد اشاره شده است. با این حال یکی از مهم‌ترین دلایل برای شکست احتمالی PS5 در مقابل نسل آینده Xbox به خرید استودیوهای جدید توسط مایکروسافت مرتبط می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها باید به Ninja Theory و Obsidian Entertainment اشاره کرد.

نسل آینده مسلما جذاب خواهد بود. عدم حضور سونی در E3 2019 بهترین فرصت را برای مایکروسافت ایجاد می‌کند تا بتواند در غیاب رقیب سنتی همیشه برنده چند سال اخیر خود، مخاطبین را به سوی خود جذب کند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 + 8 =

  • زیادی با نظرش موافق نیستم درسته فروش ایکس باکس در این اواخر رشد بیشتری نسبت و ps4 و switch داشته ولی اینم در نظر بگیریم که بازم به فروش اون دو تا کنسول نرسیده و به جورایی اون دو تا تقریبا به حداکثر فروش رسیدن به غیر از این مورد سونی در همین نسل اگه اشتباه نکنم بیشترین تعداد ای پی جدید ساخته و تقریبا تمامشان قابلیت ادامه دادن دارن پس من اگر بخوام کنسول بخرم بیشتر نظرم اینه که برن سراغ ps5 تا حداقل ادامه بازی های انحصاری سونی برم تا Xbox که تقریبا هیچ ای پی جدیدی نداره