اخبار بازی

رشد فروش Xbox One در بازار بریتانیا

رشد فروش Xbox One در بازار بریتانیا

وی جی مگ: از زمان عرضه کنسول Xbox One X در نوامبر سال گذشته، کنسول نسل هشتمی مایکروسافت از نظر فروش و محبوبیت حیاتی دوباره به دست آورده است. نه تنها توانسته به افزایش فروش خود در دو ماه جولای و آگوست در بازار آمریکا ادامه دهد بلکه آمار قابل توجه از رشد فروش Xbox One در بازار بریتانیا خبر می‌دهند.

به گزارش وی جی مگ، براساس اطلاعات منتشر شده توسط خرده‌فروشی بریتانیایی Argos، رشد فروش Xbox One در بازار بریتانیا در یک سال گذشته بیشتر از کنسول‌های دیگر بوده است. در بین بازه زمانی جولای 2017 تا جولای 2018، کنسول Xbox One در بازار بریتانیا 22 درصد افزایش فروش داشته در حالی که این آمار برای کنسول PS4 به 11 درصد و برای Switch به 9 درصد اشاره دارد. نیک هیل رئیس بخش گیم فروشگاه Argos معتقد است بخش عمده‌ای از این رشد فروش از بازی Fortnite ناشی می‌شود که باعث فروش بیشتر تمامی پلتفرم‌ها از جمله Xbox One شده است. هیل معتقد است به لطف رسیدن تعطیلات آخر سال، این رشد فروش ادامه خواهد داشت.

«این موضوع که Fortnite تا چه اندازه بر خریداران و نسل جدید گیمرها تاثیر گذاشته در نوع خود باورنکردنی است. تقاضا برای لپتاپ‌های گیمینگ، کنترلرها، هدست و صندلی‌های گیمینگ افزایش یافته زیرا مخاطبین به دنبال آن هستند تا همواره تجربه بازی کردن خود را بهبود ببخشند. براساس آن چه که دو سال قبل با پدیده Pokemon Go اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌شود تب‌وتاب حاصل از Fortnite در کریسمس پیش‌رو به اوج خود رسیده و بخش اعظمی از اوقات فراغت مخاطبین را به خود اختصاص دهد.»

باید توجه کرد در حالی که Xbox One بیشترین و سریع‌ترین رشد را در بازار فروش بریتانیا داشته، با این حال کنسول PS4 از نظر تعداد واحد فروش هم‌چنان پیشتاز است که عملکرد قدرتمند کنسول نسل هشتمی سونی در این بازار را نشان می‌دهد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده + 7 =