وی جی کست

قسمت 36 پادکست VGCAST

در قسمت 36 پادکست VGCAST  با توجه به منتشر نشدن جدول 40 بازی پرفروش این هفته بریتانیا به سراغ موضوع PC Gaming و PC Gamer رفته و سعی کرده‌ایم توضیحاتی کامل را در زمینه با این موضوع و البته مقایسه آن با گیمرهای کنسولی ارائه کنیم. در بخش دوم تعدادی از مشهورترین Urban Legend یا همان افسانه‌های خیابانی دنیای بازی‌های ویدئویی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. داستان‌هایی که در میان گیمرها پخش شده‌اند اما در اکثر مواقع واقعیت نداشته‌اند. در بخش سوم و انتهایی پادکست VGCAST نیز نظرات و کامنت‌های کاربرها را مرور کرده‌ایم. از این هفته پادکست با یک نظرسنجی همراه شده و می‌توانید با ثبت گزینه مورد علاقه خود در کانال تلگرام VGMAG یا در بخش‌ کامنت‌های همین پادکست ما را از نظرات خود باخبر کنید.

 

نظرسنجی قسمت 36 پادکست VGCAST:

کدام کنسول بازی را برای خرید انتخاب می‌کنید ؟ PS4 – PS4 Pro – Xbox One – Xbox One X – Nintendo Switch

در قسمت 36 پادکست VGCAST، محمد طالبیان و جواد محسنی حضور دارند.

موسیقی‌های مورد استفاده در قسمت 36 پادکست VGCAST:

Scooter – Fire

Bomfunk Mcs – Uprocking Beats

Eiffel 65 – My Console

GiGi DAgostino – La passion

دانلود قسمت 36 پادکست VGCAST با کیفیت 128

دانلود قسمت 36 پادکست VGCAST با کیفیت 320

محمد طالبیان

محمد طالبیان

40 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

9 − 9 =

  • سلام علت اینکه ایتم ویدیویی تو سایت حضور کمرنگی داره چی هس
    فرصتشو ندارید یا هزینش بالاس
    ایتم نیم ساعتا که سالی یه باره حداقل نقد و بررسی ویدیویی بذارید با ویدیو اموزشی

    گمونم اولویت مخاطبا اول فیلم بعد صدا بعدم متن

  • سلام بازم مرسی از پادکست و اینکه به نظرم قسمت بعد در مورد بهترینهای سال صحبت کنید و چطور بعضی از کاربرا عکس پروفایل میزارن اینو توضیح بدید خدایی گیج شدیما

  • با سلام خدمت بر و بچه های VGMAG
    سایتتون در زمینه آیتم حرف نداره و بقیه سایت ها در این زمینه باید برن جلو بوق بزنن!!!
    من از چند سال پیش آیتم چالشتون رو گوش می‌کردم که در رابطه با بازی سازی هست و از همینجا هم از آقای ذاکری تشکر میکنم بخاطر این آیتم پرمغز (ساعت 3 صبحه، کلمه بهتری به ذهنم نمیرسه!!!) خیلی خوبه و امیدوارم مدت زمانش بیشتر بشه و نسخه های قدیمیش رو هم بذارید ممنون میشم.
    جدیدا با بقیه آیتم هاتون هم آشنا شدم وتک تک دارم میرم سراغشون که اون ها هم خیلی خوبن.
    آیتم VGCASTتتون هم فوق العادست و اطلاعات خیلی مفیدی میده. ممنون از آقای طالبیان و آقای محسنی.
    اگر که بی ادبی نباشه خواهش میکنم موقع ضبط آیتم هی صدای جیغ صندلی (کشیده شدن پایه صندلی) رو در نیارید!!! چون که من صدای بازی رو میارم رو 40 درصد و همزمان هم بازی میکنم هم آیتم شما رو گوش میکنم، و از اونجایی که بنده در دسته جغدها قرار میگیرم و نصف شبا بازی میکنم و همه جا هم تاریکه، یهو صدای صندلی،ورقه کاغذ و… میاد، نمیدونم از پادکسته؟ بازیه؟ جنّه؟ کلا هر چی که هست یهو یه Freak اساسی میزنم!!!
    در مورد سوالتون هم به نظر من چه تلوزیون 4K دارید چه ندارید PS4 Pro بگیرید چون که اختلاف قیمتش در حد 2 تا بازی بیشتر نیست.

  • عشق است پادکست :heart:
    محمد طالبیان و جواد محسنی عشق است :inlove: :inlove: :inlove:
    به امید روزها و پادکست هایی بهتر و طوفانی تر برید با همین سرعت که موفقیت در همین نزدیکی هاست

  • درمورد نظز سنجی اگه محدودیت مالی وجود نداره چرا همش نه؟ اگه محدویت مالی رو اعمال کنیم من شخصا به چند نفر PS4 رو پیشنهاد کردم و همه راضی بودن. و با توجه به کم بودن تلوزیون های 4K هم خرید Pro خرج اضافه میاره. کلا کنسول میخریم که بازی کنیم. واقعا برای من یکی 4K و HD انقدر متفاوت نیست. دقیقا تو هر نسل اولین بازی هایی که میاد آدم فکش میوفته زمین ولی به سرعت همه چی عادی میشه. من خودم یادمه Age of empires 2 روکه بازی میکردم گرافیکش به نظرم خدا بود. و همه جا میگفتم تا اینکه چند سال پیش دوباره به دستم رسید و نصب کردم و چیزی که میدیدم رو باور نمیکردم. درس بزرگی که گرفتم اینه که هرچیزی که امروز میبینین و فکر میکنین بهترین گرافیک رو داره 10 سال بعد حالتونو بهم میزنه. کافیه برید کات سین های CG بازی های PS1 رو دوباره ببینین.

    در مورد اون کامنت دوستمون در پادکست قبلی که گفتن تایم مفید کم شده. اقای محسنی و طالبیان عزیز. من شخصا از ساعت 12 ظهر شروع کردم به گوش کردن حدود ساعت 8 شب تموم شد از بس Pause کردم و از اون موقع تا الان که 11 شبه تازه وقت شد کامنت بنویسم. اینکه پرفروش ترین های هرماه رو میگین و اینکه تحلیل لازم داره جالبه. ولی فرض کنین یکی مث من با این وضع پادکست گوش دادن بعد 30 دقیقه چیزی که بهم اضافه شده اینه فلان بازی چون تخفیف خورده یا محتوا براش اومده 3 پله صعود کرده. به مفید بودن یا نبودن اینجوری نگاه کنید

    ببخشید طولانی شد. از اهنگ های خوبی که استفاده کردین هم ممنونم. در این زمینه نظر مخالف دوستان رو به حساب نیارید لطفا و فقط آهنگ های مورد علاقه ی خودتونو بزارین. علاقتونو دوست دارم :laugh:

  • آقای طالبیان شما و جواد محسنی چقدر به خوبی و با اطلاعات به سوالات جواب می دهید جالب است شما ها به همه سوالات در همه زمینه ها و با موضوعات مختلف جواب میدید می خواستم بدانم شما این همه اطلاعات را چطور به دست آوردید به هر حال دمتون گرم :heart: :brokenheart: :rose:

  • خخخخخخ عالی بود :yes :rotfl:
    البته قبلش فکر کنم آقا جواد قلیون چاق می کنه قلیون می زنند بعد پرقدرت می شینند پادکست را اجرا می کنند برای ملت 😎

  • آقای طالبیان جا داره از طرف تمام جامعه گیم ایران از شما بابت اقبال خوبتون تشکر کنیم؛ به محض اینکه تو این شماره درباره هک پی اس فور صحبت کردید فرداش هک شد :laugh: بلاخره نجات پیدا کردیم از این حجم مزخرف اکانت هکی، دیسک و اشتراکی و فلان :clap: به آقا میثم هم نمیخواد بگید بیاد (یه حسی بهم میگه هکه کاره خودشه :struggle: )

  • سلام خدمت اقای محمد طالبیان و جواد محسنی بنده با توجه به تحقیقاتی که توی این هفته انجام دادم به این نتیجه رسیدم که پلی ۴ پرو یا معمولی بهترین کنسول برای ایرانی ها هستش به این دلیل که هم بازار دست دوم خوبی داره چه خود کنسول و چه خود بازی هاش و هم اینکه بازی های اختصاصیش خیلی بهتر هست نسبت به ایکس باکس (البته در این تاریخی که هستیم ولی در صورتی که وقتی هر دو کنسول ها اومدن توی بازار نسل هشتمشون ایکس باکس بهتر بود بازیاش ولی حالا بر عکس شده ) و خب شاید چونکه ماکروسافت کنسول خیلی بهتری الان تولید کرده شاید در اینده بازی های خوبی هم تولید بشه به صورت اختصاصی برای وان
    و در کل به نظر بنده پلی فور معقول تر هست خریدش در حال حاضر
    در مورد نینتندو هم باید بگم که کسنولی هست که همه سلایق دوست ندارن این مقدار پول بدن برای همچین کنسولی که بازیاش هم گرونتره نسبت به اون کنسولا تقریبا و هم دسته رده پایین تری داره ولی شاید میشه گفت کسایی که فَنه نینتندو هستن میرن سمت این کنسول چون با این وضعیت گرونی کشور ما کمتر کسی هست که هر دو نوع کنسول رو داشته باشه

  • اینقدری که از گوش دادن این پادکست عصبانی شدم که به طور کلی تمام خشمم نسبت به طرز فکر ایرانی ها دوباره برگشت!!!!
    آخه این دیگه چه مقوله بیخودیه که تو قسمت اول پادکست بهش پرداختین?
    رفتین با توجه به ذهنیت های پوچ خودتون که معلوم نیست از کجا و چطوری بهش رسیدین ،یه سری نتایج خنده دار گرفتین که به هر کی بگین از خنده روده بر میشه.
    یعنی واقعا مهمه که یه سری خودشونو PC گیمر صدا میکنن یا نه ?اصلا به شما چه ربطی داره?اینقدر بهتون بر میخوره که یه نفر که عشق میکنه با کی برد و موس سبک مورد علاقشو بازی کنه خودشو PC گیمر بدونه?
    پس حتما سازندگان nier و nioh بایستی به خودشون افتخار کنن که پورت فاجعه بار برای PC میزنن?پس اون PC گیمرای بیشمرای که میخوان red dead redemption رو پلتفرم مورد علاقه شون پورت بشه خیلی بیخود میکنن که تقاضای الکی میکنن.
    خجالت آوره
    ما ملت هرچی هم که خودمونو کارشناس بدونیم و کلی کلمات انگلیسی تو حرفامون بپرونیم،بازم نمیتونیم ادعای شعور و فرهنگ کنیم.
    مشکل از نبود امکانات و گرفتاری ها و غیره نبست که مارو از پیشرفت دور میکنه.
    مشکل این طرز فکر عقب مونده و کهنه ی ما ملته که هیچ وقت درست نمیشه و روش پافشاری هم میکنیم.
    خیلی حرفم طولانی شد ولی اینقدر از نوع دیدتون با مسائل دلخور شدم که لازم دونستم اینو بنویسم

    • شما مختاری روی PC هر سبک و عنوانی که دوست داری بازی کنی اما این پرخاشگری و واکنش بی ادبانه از سمت شما نشون میده که اتفاقا مجریان برنامه نقطه درستی رو هدف گرفتن. اولا VGCAST یه رسانه مستقله که بر پایه سالها تجربه فعالیت در حوزه گیم از سوی دو کارشناس مطرح در کشور شکل گرفته و همه ما هم بر اساس اعتماد و علاقه ای که به این دو نفر داریم به پادکست ها گوش میدیم. پس نظرات و تجربیان این عزیزان که با ما به اشتراک میذارن ذهنیت های پوچ نیست و شما هم نباید الزاما با ۱۰۰ درصد نظراتشون موافق باشی. ثانیا مفهوم PC gamer که در این شماره مطرح شد تا حد زیادی با اون چیزی که ما در ذهن داریم منطبق بود. به عنوان مثال در همون مجله بازی رایانه یک سری نویسندگان خاص مثل بهزاد ضیایی، سهیل منصوری و… با افتخار خودشون رو پی سی گیمر میدونستن و صرفا یه سری بازی های خاص رو نقد و بررسی میکردن ( بازی های اول شخص، نقش آفرینی، RTS، ادونچر های point & click ) و مثلا هیچ وقت نمیدیدیم این دوستان بیان god of war نقد کنن.
      در نهایت همون طور که گفته شد نه به پی سی گیمر بودن افتخاری هست نه به کنسول گیمر بودن و هدف نهایی لذت بردن از بازی کردنه. حالا شما علاقه داری روی pc بازی های مخصوص کنسول رو اجرا کنی و من هم علاقه دارم با ps4 مثلا sims 4 بازی کنم.
      این الفاظ زننده از سوی شما نسبت به مجریان وی جی کست نهایت کم لطفی و بی احترامیه.

      • سلامی دوباره
        برادر حالا این دوست عزیزمون اقا سیاوش یکم ناراحت شد , توهین که نکرد?ولی خب هنونجور که همه می دونن نه تو کنسول گیمر بودن و نه توی پی سی گیمر بودن افتخاری هست شما هم داداش سیاوش هر چی عشقت کشید بازی کن ? من خودم با ایکس باکس شوتر می زنم و با پی سی بازی هایی غیر از استراتژی و ادونچر بازی می کنم?اهمیتی هم نداره چون می خوام لذت ببرم

  • لذتی که در بازی باps4 وجود داره در هیچ کنسولی نیست یک بازی می قرار میدی در کنسول و بازی می کنی به همین راحتی و کیفش می بری البته من کنسول ps4 هنوز موفق نشدم بخرم ولی آنشالله تا قبل از عید یک ps4 پروری خرم به امید خدا
    پادکست هم خیلی توپ بود خسته نباشید

  • اول یه پیشنهاد برای وبسایت بدم. بهتره بخش ارسال نظر درست زیر مطلب قرار بگیره که اگر یک پست مثل این پادکست پربار میشه لازم نباشه خیلی اسکرول کنیم تا به بخش ارسال نظر برسیم. اگر بتونید این کار رو انجام بدید خیلی خوبه. کنسول انتخابی من هم Xbox x هست چون تکنولوژی روی 4K خیلی سرمایه گذاری کرده و به زودی فراگیر تر از فول اچ دی خواهد شد. حالا چرا ps4 pro نه؟ چون اکثر دوستان xbox دارند و اگر زمانی خواستیم آنلاین بازی کنیم با خانواده و دوستان خودمون خواهد بود.

  • سلطان ps4 به دلایل زیادی
    انحصاری های عالی
    گرافیک های خیره کننده
    برند پلی استیشن امتحان خودش واقعا در گیم پس داده سابقه بیست سال شرکت نشان دهنده این واقعیت

  • منفجرمان کردید با این حجم نوستالژی ! راستی How Much is the fish ?
    یه گیر الکی هم بدم، موضوع Urban Legend رو اگر درست بخاطر داشته باشم قبلا هم زخمیش کرده بودین. بنظرم اگر به موضوعات بیشتر و متنوع تری بپردازین بهتره.
    پ.ن : از اون جنس آیتم هایی که بازی های مختلف رو معرفی می کردین ( برای عید ) تو برنامه ندارید؟
    پ.ن 2 : آیتم Retro مثل همون چیزی بود که تو ویژه نامه یلدا دیدیم؟
    پ.ن 3 : نمیشه بجای جدول هفتگی بریتانیا برید سراغ ژاپن؟؟ کلا فازشون فرق می کنه.

  • ارiNNAوladygaga و Eminem و Enrico و pit Bull و Adel وو آهنگ های ایتالیایی و متال و راک بیشتر پخش کنید البته سعی کنید از خواننده های مشهور و سرشناس اگر آهنگ های پرطرفدار و موفق هم بذارید موافقم

  • آقا این پادکست یجورایی فرق داشت،باحال تر بود نسبت به همیشه،گوش کردنش با چشمای پرخون از بیخوابی هم لذت بخش بود?،انتخاب من پی اس۴ پرو هست اونم برا انحصاریای سونی و اینکه میدونم نیاز های منو تو گیم برطرف میکنه،نه نیاز به رزولوشن ۱۲ کی دارم نه دنبال خیلی امکانات فضاییم،کنسول برای من فقط یه وسیلس برای بازی،به نظرم پرو میتونه همه نیازهامو برآورده کنه،برای فیفا هم به جواد عزیزم عرض کنم که هرچی گفتم و میگم همش شوخیه،اگه یه وقتی احساس کردی دارم مسخرت میکنم یا بی ادبی از من دیدی به بزرگی خودت ببخش داداش گلم،بعد قضیه نیم ساعت فیفا گفتیم یه بهونه دستمون هست یه شوخی بکنیم،من بعد به محمد آقا گیر میدم که با دمپایی پادکست ضبط میکنه

  • روز به روز دارید بهتر میشید من که پادکست های اولیه زمان سری اول را با پادکست های جدید مقایسه می کنم هم از لحاظ کیفیت فتی و صدا و از لحاظ محتوا و بحث ها و ساختار یک قدم رو به جلو و پیشرفت را میشه دید ما که جز تشکر کاری دیگر نمی توانیم بکنیم بازم درود بر شما که پادکست سرموقع منتشر کردید راستی در سری های پیش خیلی موقع انتشار بدقولی می کردید ولی الان خیلی مرتب و آن تایم پادکست ها را منتشر می کنید تشکر فراوان تقدیم شما

  • سلامی گرم به وی جی مگی های عزیز
    از اون جایی که بنده حقیر همیشه یک یا حتی دو تا پادکست از بقیه کاربران عقب ترم باید برای پادکست شماره قبل اینجا تشکر کنم 😀
    برای نظر سنجی باید بگم که حقیقتا هر سه کنسول اوکی هستند و هیچ فرقی بین اون ها قائل نیستم
    سوییچ بازیای خودشو داره، پی اس فور هم بازی های خودش و ایکس باکس وان هم همینطور
    زلدا، فورتزا و پرسونا همگی عالی اند و به نظرم باید همه شون رو تجربه کرد 😀
    کنسول های بین نسلی هم به نظر چیزی جز خرج اضافه نیستن و کلا بیخودی عرضه شدن . حالا باز برین دنبال نرخ فریم و رزولوشن و … بگردید… اخه این رزولوشن چیه دیگه :smug: به نظرم رزولوشن و … چیزای مهمی نیستن و فقط باید از بازی کردن لذت برد و دست از تعصب روی یه کنسول خاص برداشت :-))

  • با درود و تشکر بابت پادکست فوق العادتون
    یه پیشنهاد دارم.یه قسمتی رو در صورت امکان در برنامه هفتگیتون جا بدید با عنوان این هفته چه بازی بخریم؟
    هر هفته یکی از بازیهای جدید یا بازی که خوبه ولی از نظر گیمرا دور افتاده پیشنهاد بدید با یه شرح کوچیک، حالا نه اینکه لزوما نقد و بررسی بشه. خیلی خودمونی تر از مقالاتی که یه عنوان رو بررسی میکنن چون در نقد بررسی ها یه سری اصول و محدودیت ها هست که باید رعایت بشه.
    بازم ممنون از زحماتتون

  • بعد از چند دقيقه تفكر يك موضوع به ذهنم رسيد-هفته ديگه كه شما پادكست رو ميريد مصادفه با اولين روز 2018 و يه همين واسته ميتونيد تمامى عناوين اين سال رو مورد برسى قرار بديد-عجب سال پر بارى

  • بازهم سشنبه و پادکست :inlove: :inlove:
    این نظرسنجی هم که گذاشتید اصلا از قبل جوابش مشخصه همه در ایران طرفداران پلی استیشن هستند تاریخچه این کنسول در ایران به وضوح مشخص 😎 😎
    کمی هم در صورت که مقدور از این فرایند که چطور پادکست ها را آماده می کنید هم شرح دهید یعنی شما قبل از یک پادکست میرید مطالبی که قراره گفته بشه از قبل آماده می کنید و برنامه ریزی می کنید و همه حرف ها و گفته های شما در پادکست از قبل روش فکر و مطالعه کردید و میآید طبق کاغذی که جلو خودتان گذاشتید پادکست اجرا می می کنید اگر میشه در این مورد هم شفاف سازی کنید :chic:

  • يه چيزيم بگم-مرگ بر اين شبكه هاى اجتماعى كه خانواده-دوست و رفيق-پسر خاله و پسر عمه و گيمر هارو از هم دور كرده-لا مصب يه مهمونى هم نميشه گرفت چون Party Chat تو PS4 وجود داره خخخخخخخخخخخ :laugh:

  • من واسم فرقی نمیکنه اگه سماور هم بهم بدن بازی خوب داشته باشه بازی میکنم
    اصلا هم وفاداری به یه کنسول بازی رو درک نمیکنم
    ولی اگه منظورتون اینه که در حال حاظر چه کنسولی رو ترجیح میدیم من پی اس 4 رو ترجیح میدم و دارم
    دمتون هم گرم پادکست خیلی خوبه هیچوقت تعطیلش نکنید خواهشا

  • آقا دمتون گرم-اين آهنگ Eiffel 65 – My Console رو فكر كنم يه ده هزار بارى تو تويوتا كرولا بابا بزرگم تو مسير باغ تو بچه گيام گوش دادم خيلى خاطره انگيز بود-در مورد قضيه رترو چون شما خيلى رترو دوست داريد يه مسئله رو يادم اومد ميخوام تعريف كنم-تو بازى هاى آركيد چيزاى عجيب زيادى وجود داره-يكى از اونا هم درباره دونه خور زرد معروف(همون پك من) هست-قضيه از اين قرار هست كه زمانى كه اين بازى ساخته شد ميگفتن كه بازى طورى طراحى شده كه پايانى نداره-اما يك عده از گيمر ها تونستن به مرحله هاى بالاتر اين بازى برسن و وقتى به مرحله 256 ميرسن يك اتفاق عجيب ميوفته-يك خطا در كدنويسى بازى وجود داشت كه زمانى كه به مرحله 256 برسيد نصف صفحه بازى به صورت اعداد عجيب و قريب درميومد و يك جورايى يك مرحله گليچ نرم افزارى بود-شما براى رد كردن مراحل پك من بايد همه ى دونه هارو بخوريد و اين خطا باعث شد بازى پك من پايان داشته باشه و نشه كه به مرحله بالاتر رفت-يه نكته هم راجب رترو بگم يك فيلم و يك انيميشن واسه طرفدار هاى رترو الان وجود داره كه به نظر من خيلى نكته باحال توش داره يكيش رالف خراب كاره يكيش هم فيلم پيكسلز هست-درمورد نظر سنجى هم با اين كه خودم كل كنسول هام از خانواده PS بوده نينتندو سويچ رو انتخاب ميكنم-چرا كه ديگه نميشه با كنسول هاى نسل هشتم بازى هارو به صورت دورهمى انجام داد(ياد اون زمان ها افتادم كه تو PS1 كراش تيم ريسينگ و نوبتى پپسى من بازى ميكرديم-تو PS2 هم كه طبق معمول خونه پسر عمه و 6 ساعت PES:/ )كنسول هاى الان با اينكه همه چيشون آنلاينه و بعضى بازى هارو بايد به صورت Co oP برى جلو ديگه واقعا اين در موارد محدود وجود داره و وقتى بازى ميكنى بيشتر از تنهايى غصه ميخورى چرا كه وقتى يك نفر كنارت نشسته و داره بازى ميكنه واقعا يك حال ديگه اى داره بازى هاى امروزى واقعا باعث افسردگى ميشه به نظر من لغب نسل هشتم رو بايد با جمله(خدا حافظ split screen) ازش ياد كه نينتندو سويچ واقعا آدمو در اين زمينه نجات ميده-حيف كه به خاطر وفادار بودنم به PS نميتونم بخرم?-واسه موضوع هفته آينده هم كه احتمالا مهمون داريد و من هيچ موضوعى رو پيدا نكردم :laugh: با مهمونتون خوش باشيد