نقد و بررسی

نقد و بررسی Battlefield 4: Dragon’s Teeth

نقد و بررسی Battlefield 4: Dragon's Teeth 1

بعد از یک لانچ که با آپدیت و پچ گذشت، برای مشترکین Premium شاید آسان باشد که تمام مشکلات را فراموش کنند. پولی که برای محتوای نسخه اصلی یک بازی پرداخت شد، با آن مشکلات بازی غیر منطقی به حساب می آید. حالا Battlefield 4 بر روی PS4 در سطح معقول و مناسبی قرار دارد. با آنکه تجربه ی همه چیزی متفاوت است و مشکلات تا زمانی که این بازی در دسترس است وجود خواهد داشت، حال می توان گفت که در مرحله قابل بازی قرار گرفته است. علیرغم شکست های آشکار DICE و EA در 9 ماه اخیر، کسانی که مشترک Premium بوده اند، به خوبی تغذیه شده اند. وقتی بحث های روزانه پیرامون پیش خرید DLC ها و Season Pass خشم و غیض خاصی به خود می گیرد، Battlefield دوباره راه را با کیفیت بالا و پک ها که نه تنها محتوای جدیدی به بازی اضافه می کنند بلکه خالق راه های جدیدی برای بازی کردن هستند، پیش می گیرد.

Battlefield 4 Dragon's Teeth3

Dragon’s Teeth هم مثل پک های قبلی، 4 نقشه جدید را به چرخه Battlefield 4 اضافه می کند. با تمرکزی قوی بر روی بازی حرفه ای و یک استایل فراگیر که باعث می شود به یک پک بیشتر شباهت داشته باشد تا انتخاب پراکنده ای از همه چیز. این یک گذر ثابت از DLC های Battlefield 3 و 4 بوده است. کامل، سنجیده و برنامه ریزی شده!!!
در کنار نقشه ها DICE LA که وظیفه ساخت این DLC را بر عهده داشته، یک مد جدید برای بازی طراحی کرده که در کنار آن از بازی لذت ببرید. این مد Chainlink نام دارد و بازیکنان باید در این مد کنترل نقاط هدف را به دست بگیرند اما برای انجام به ترتیب این کار، شما باید مدت زمانی را برای کنترل نقاط مجاور بگذرانید و لینکی بین این نقاط ایجاد کنید. لینک کردن نقاط بیشتر، باعث از دست رفتن سریعتر امتیازات دشمن شما می شود.
ترکیبی از یک Conquest کلاسیک و مد از یاد رفته ی Warground بازی Call Of Duty 3 را ایجاد می کند، که برای کنترل پنج نقطه در یک نقشه بزرگ تیم ها به جنگ با یکدیگر می پردازند و پیشرفت تنها زمانی محقق می شود که به محدوده دشمن نفوذ کنید در شرایطی که نقاط قبلی تحت کنترل شما باشد. در حالی که Chainlink بر روی این استراتژی تمرکز می کند، اما مشکلی هم در وسعت آن وجود دارد. همیشه نقاط زیادی برای کنترل در یک زمان وجود دارد، تیم ها به نزدیکترین نقاط بیس دشمن خواهند رفت. بر خلاف Rush که جنگ ها به بن بستی در یک M-Com Station ختم و به مرگ سریع در نقطه spawn شما تبدیل می شود، Chainlink همیشه اختیاری را برای شما در نظر گرفته است. چرا که یک مد 12 در برابر 12 نیز هست، بدین معنی که یک squad می تواند بیشتر از بازی در یک مد Conquest 64 نفره، سرنوشت ساز بوده و تفاوت بیشتری ایجاد کند. همین می تواند شرایط را در زمانی که دشمن 5 لینک را در اختیار بگیرد، فوق العاده سخت کند. اما وقتی در بازی نوسانی ایجاد و داغتر شود، می تواند فوق العاده هیجان انگیز باشد.

Battlefield 4 Dragon's Teeth5

و یک استانداردی است که توسط خود نقشه ها حفظ شده. مثل همیشه، مپ های Battlefield طوری طراحی شده اند که متناسب با هر مدی به نظر بیایند، بنابراین بحث در مورد یک منطقه بسته خاص، بی معنی و اضافه است چرا که ممکن است آن ها در مدی که شما بازی می کنید وجود نداشته باشد. در عوض سازنده بیشتر بر روی طراحی مکان ها و نقشه برداری تمرکز کرده و در بعضی جا ها سطح تخریب پذیری.
Propaganda آغاز این پک است، جایی که تیم ها در میدانی پوشیده از برف به جنگ با یکدیگر می روند. این نقشه خیلی عالی با مد Chainlink جواب می دهد; با یک مسیر از جلو به عقب همراه با مکان هایی برای حرکت از کناره ها. به خاطر یک جغرافیای ساده، کمترین نو آوری در این نقشه دیده می شود اما همچنان می تواند میزبان خوبی برای بازی های بزرگ باشد.
شغل و کار هم در Pearl Market دچار هرج و مرج می شود، پیچ و خمی از ساختمان های بلند و کوچه های تنگ که به نظر از نقشه های Medal Of Honor سرچشمه می گیرد. نقاط هدف هم بر روی زمین قرار دارند هم بر روی پشت بام ها و تیم های باهوش قطعا به دنبال کنترل نقاط بالا هستند تا از جنگ با سربازان پایین صرف نظر کنند. همچنین یک نقشه خوب برای استفاده در مد Capture The Flag است، با موتور های تند و تیزی که از خیابان ها می گذرند و سربازانی که از بالا با موشک آن ها را هدف خود قرار می دهند. Pearl market همچنین از تخریب پذیری عالی بر خوردار است، بخش های خاصی از نقشه را نابود کنید و پل هایی بین پشت بام ها ایجاد کنید، هر آنچه دیگران ساختند را خراب کنید و در نهایت به بالای نقشه می رسید. این از آن مپ هایی هست که می تواند تا حدی شما را دیوانه کند، اگر در وسط گیر افتاده اید، شکیبا باشید و کنترل بالا را بدست بگیرید.

Battlefield 4 Dragon's Teeth1

بعدی در لیست ما Lumphini Garden زیبا است، یک مکان بزرگ و باز با پل عظیمی در مرکز، علفزاری سبز و آبی کم عمق. بیشتر اتفاقات بر روی آن پل خواهد افتاد، چرا که لینکی بین نقاط کلیدی کنترل در Conquest و سخت ترین مکان برای گذر در Rush می باشد. همچنین اولین نقشه ای در Dragons Teeth است که مکان هایی در گیر کننده در آن وجود دارد. بازیکنان می توانند سوییچ های تغییر فشار آب را در پشت رود پیدا کنند و یک برجک منبع آب بزرگ را پیدا کنند و ببیند که چگونه از کناره درخت ها به پایین می لغزد، پل هوایی را خرد می کند و هر آنچه سر راهش قرار دارد را خراب می کند. اهمیت واقعی این تخریب پذیری جزئی است- یک نقطه کنترل در Chainlink تغییر پیدا می کند، اما اگر منتظر هستید که این صحنه را ببینید در مکانی باز، در معرض دید شما قرار خواهد گرفت.

Battlefield 4 Dragon's Teeth6

بی شک جواهر Dragon’s Teeth مپ Sunken Dragon می باشد. این مپ یک کلاسیک واقعی است، مراکز شهری پراکنده که اطراف یک رستوران بزرگی را که در لجن و گل آلود فرو می رود را پوشش می دهند. یک فضای فوق العاده است. هلی کوپتر ها با سر و صدا هم مثل یک مروارید در آسمان شب می درخشند، نبرد های تن به تن squad ها بر روی آسمان خراش ها شکل می گیرد. در شرایطی که یک نفر از کنترل های سد استفاده کند، تمام نقشه تغییر خواهد کرد. مکان های قابل راه رفتن قبلی با استفاده از جت اسکی قابل استفاده هستند و فیزیک نگه داشتن نقاط کنترل مرکزی به تدریج تغییر خواهند کرد. به نفس گیری Paracel Storm یا به یاد مانی Flood Zone نمی رسد اما نقشه ای است که حس دوگانگی در ان وجود دارد- تقریبا از لحاظ تاکتیکی بر روی آب چیز متفاوتی به نظر می رسد.

Battlefield 4 Dragon's Teeth7

این چهار گانه ی قوی با گجت ها و اسلحه های جدیدی نیز همراه است، مثل همیشه. اما این جا به نظر می رسد که تفاوتی ایجاد می کنند. ربات کوچکی که تنها برای گرفتن در بازی و در مپ های این DLC در دسترس است، می تواند تمام مواد منفجره دشمن را پیدا کند و انواع مزاحمت ها را برای تیم حریف در میدان نبرد ایجاد کند. Balistic Shield هم به بازیکنان اجازه می دهد تا با دقت و حفاظتی که کمتر در این بازی دیده می شود، از فضا های کوچک عبور کنند، با یک Sniper Rifle و Assault Rifle جدید، شما اکنون کاملترین پک Battlefield را در اختیار دارید. با چهار مپ جدید که از مکان های برفی Propaganda شروع می شود و به گیم پلی تاکتیکی Sunken Dragon ختم می شود و یک مد جدید شما تجربه ای تازه از Battlefield 4 بدست خواهید آورد.
این DLC هم اکنون در دسترس است.

نسخه بررسی شده PS4

[skills] [skills_item title=’نمره 8 از 10′ level=’80%’ color=’#ff5555′] [/skills]

 

مترجم و نویسنده : محمد توکلی

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + 2 =