نقد و بررسی

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy Telltale Series

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy Telltale Series

در چند سال گذشته فیلم‌های Guardians of the Galaxy به یکی از محبوبت‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شدند و محبوبیت بسیار زیاد آن باعث شد تا Telltale Games به فکر ساخت بازی آن باشد. ساخت بازی بر اساس شخصیت‌های موجود و الهام گرفتن از داستان فیلم ساخته شده است گرچه شاید ارتباط چندان زیادی به جز شخصیت‌ها با فیلم نداشته باشد. Telltale قبلا ساخت بازی اینچنینی را تقریبا با The Wolf Among Us تجربه کرده بود اما در آن بازی دست آنها برای پیاده سازی داستان، شخصیت‌ها و … بسیار آزاد بود اما Guardians of the Galaxy یک اثر کاملا متفاوت است.

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy Telltale Series 1
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series

مانند تمام بازی‌های Telltale Games، اینبار هم Guardians of the Galaxy شامل 5 قسمت است که هر قسمت شامل 6 زیر قسمت است.داستان در مورد شخصیت Peter Quill است. Peter Quill که یک انسان بسیار جاه‌طلب است گروهی از قهرمان‌ها را به وجود آورده که شامل شخصیت‌هایی مثل Gamora، Drax The Destroyer، Rocket Raccon و Groot است. با توجه به اینکه گروه Guardians of the Galaxy شامل 5 ابرقهرمان است هر قسمت به پیش زمینه داستانی یک قهرمان اختصاص پیدا کرده است و کلیت بازی نیز یک داستان واحد و البته کلیشه‌ای یعنی مبارزه بین خیر و شر را بدون هیچ اضافاتی روایت می‌کند. یکی از بزرگترین مشکلات داستانی همین جا خودش را نشان خواهد داد. در حالی که Telltale سعی کرده تا روایت داستان با سرعت خوبی انجام شود اما متفاوت بودن پیش زمینه داستانی هر شخصیت باعث شده است تا بعد از قسمت اول شاهد افول سرعت در روایت باشیم که شدیدا به بدنه اصلی بازی ضربه است. نکته بعدی که نقش اساسی در بازی‌های Telltale دارد، انتخاب‌هایی است که باعث می‌شود داستان بر اساس نظر گیمر پیش برود. در Guardians of the Galaxy گیمر نقش Peter Quilll را به عنوان رئیس گروه ابر‌قهرمانی بر عهده دارد و به همین خاطر تصمیم‌های اساسی از نظر این شخصیت گرفته می‌شود. گیمر در هر قسمت مدام و مدام خود را در موقعیت‌هایی می‌بینید که انتخاب یکی از تصمیم‌ها باعث می‌شود تا با شخصیت مقابل به شدت مشکل پیدا کند. البته این نوع انتخاب‌ها در ابتدا جالب به نظر می‌رسد تا جایی که تکرار این فرآیند باعث می‌شود گیمر از تمام شخصیت‌ها متنفر شود و صرفا برای پیشروی در بازی یکی از گزینه‌ها را انتخاب کند و به عواقب آن فکر نکند. شخصیت‌های بازی همیشه در حال دعوا‌ هستند و تقریبا تمام این دعوا‌ها بعد از 5 دقیقه به خوبی و خوشی تمام می‌شود و گیمر نمی‌داند چرا باید در طول بازی شاهد جر و بحث و فریاد زدن شخصیت‌های مختلف باشد. البته در بین تمام این بحث‌ها و مشکلات، دیالوگ‌هایی وجود دارد که می‌تواند بسیار سرگرم کننده و البته خنده دار باشد.

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy Telltale Series 2
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series

روایت داستان همیشه در فراز و نشیب به حالت سینوسی قرار دارد و ارتباط برقرار کردن با آن در حین صحنه‌های گیم‌پلی کمی دشوار می‌شود. با توجه به اینکه فیلم Guardians of the Galaxy پر از صحنه‌های اکشن و سریع است باید گفت که انتظار چندانی در این بخش نداشته باشید. گرچه در این بخش نسبت به دیگر بازی‌های Telltale تیم سازنده بهتر عمل کرده است. با توجه به ذات بازی و حضور چند شخصیت مختلف، گیم‌پلی و مبارزات بسیار مفرح هستند و اکشن زیادی را در این قسمت شاهد هستیم. هر شخصیت دارای سبک خاصی در مبارزه است، گرچه تاثیر زیادی در گیم‌پلی ندارد اما باعث می‌شود صحنه‌های اکشن بیش از پیش تماشایی باشند. قسمت‌های در بازی وجود دارد که گیمر با استفاده از Peter Quill باید معما‌های نسبتا ساده را حل کنند. شاید خسته کننده‌ترین بخش گیم‌پلی Guardians of the Galaxy همین قسمت باشد چون هیچ چالشی برای گیمر به وجود نمی‌آورد که باعث شود لایه‌ای جدید به گیم‌پلی اضافه شود. تنها نکته جالب این است که گیمر می‌تواند برای حل معما از Jet Boostهای Peter Quill استفاده کند و به سطوح مختلف دسترسی داشته باشد.

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy Telltale Series
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series

از لحاظ گرافیکی Guardians of the Galaxy همرده بازی‌های جدیدتر Telltale Games یعنی Batman و Walking Dead A New Frontier است. از لحاظ بصری و هنری گرافیک این اثر قابل قبول است گرچه با استاندارد‌های روز فاصله بسیار زیادی دارد. دقت ساخت محیط‌های پس زمینه در بازی بسیار بهتر از دیگر بازی‌های ساخته این استودیو است و محیط به صورت عمومی دارای جزئیات بسیار بیشتری است. طراحی شخصیت‌ها به خوبی انجام شده و برای مثال مدل شخصیت Rocket دارای جزئیات فراوانی است که شاید از ساخته‌های Telltale انتظار نداشته باشید. یکی از مشکلات بازی‌های Telltale بازده بسیار بد آنها روی تمام پلتفرم‌ها است. اینبار Guardians of the Galaxy بسیار بهتر به نظر می‌رسد. افت فریم به ندرت در بازی اتفاق می‌افتد و شاهد فریز شدن بازی در قسمت‌های مختلف نخواهید بود. بدون شک می‌تواند گفت که این اثر یکی از بهترین ساخته‌های Telltale از لحاظ بازده است. در قسمت صدگذاری باید گفت که دوبله شخصیت‌ها به خوبی انجام شده است و صدای شخصیت Groot نیز بسیار دوست داشتنی است. موسیقی متن بازی یکی از دیگر نقاط قوت Guardians of the Galaxy است. سعی شده در قسمت‌های مختلف هر قسمت، از آهنگ‌های شناخته شده و البته مرتبط استفاده شود و ترکیب آن با گیم‌پلی باعث شده تا شاهد صحنه‌های بسیار زیبایی باشیم.

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy Telltale Series
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series

Guardians of the Galaxy The Taletale Series اگرچه شاید بهترین بازی این استودیو نباشید و یا حتی بهترین اقتباس از فیلم و کامیک نباشد اما باید گفت که می‌تواند علی‌رغم مشکلات موجود به تجربه‌ای خوب برای گیمر‌ها و هواداران این سری تبدیل شود. موسیقی خوب، گیم‌پلی سرگرم کننده و دیالوگ‌های جالبی که میان شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود از نکات خوب این بازی به شمار می‌رود.

PS4 Review

  • 70%
    - 70%
70%

خلاصه

نکات مثبت:
گیم‌پلی در بخش صحنه‌های اکشن و ترکیبی بین شخصیت‌ها بسیار جالب است
گرافیک خوب و راضی کننده
موسیقی متن زیبا

نکات منفی:
روایت داستان بسیار گسسته است
سرعت روایت داستان بعد از قسمت اول دچار افت شدیدی می‌شود
تصمیم‌هایی که همیشه باعث تنش و دعوا در گروه می‌شود که بعد از مدتی تحمل کردن آنها سخت است
معما‌های بازی بسیار ساده و سطحی طراحی شدند

Sending
User Review
99% (1 vote)
جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 + 11 =