نقد و بررسی

نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts

نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts

گاهی اوقات می‌توان سازنده را برای اصرار و تداوم در کاری که چندین سال پیش آغاز کرده و نتیجه نگرفته، تقدیر کرد! شرکت CI Games از این دسته سازنده‌ها است. اولین عنوان از سری بازی‌های Sniper Ghost Warrior را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد، عنوانی که با ادعای بهره‌برداری از موتور CryEngine منتشر شد و ما را با فاجعه‌ای بس اعصاب‌خوردکن آشنا کرد. دومین شماره نیز به همین منوال ادامه داشت و بالاخره در نسل هشتم سومین شماره نیز منتظر شد و باعث شد پافشاری این سازنده بر ساخت یک عنوان مخفی تک‌تیر‌اندازی فاجعه را مورد تقدیر قرار دهیم. با نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts همراه وی جی مگ باشید.

اما داستان ما به اینجا ختم نمی‌شود؛ این شرکت بار دیگر تلاش کرده تا عنوان جدیدی از این سری را روانه بازار کند اما با تغییراتی اندک. البته بهتر است به جای استفاده از کلمه «تغییرات»، اصطلاح Rip-off را بکار ببریم. شاید بتوان این عنوان را یک کپی بسیار احمقانه از عنوان Hitman Sniper بر روی گوشی‌های موبایل دانست!

با ورود به بازی، داستانی برایتان بازگو خواهد که دقیقا بعد از اتمام روایت، آن را فراموش خواهید کرد! جنگ روسیه و قدرت‌های محلی آلاسکا برسر استقلال و منابع طبیعی و … همین و بس! شما نیز یک مزودر پول بگیر هستید که اهدافی را که توسط یک شخص مخفی برایتان مشخص می‌شود، باید سر به نیست کنید. کل بازی از 25 ماموریت و قرارداد که هریک از آن‌ها در یک محیط بزرگ و نیمه اپن‌ورلد -که بشت به‌یکدیگر شبیه هستند – در جریان هستند تشکیل شده است!

در کنار ماموریت‌های اصلی، یک سری ماموریت فرعی نیز به شما محول می‌شود که انجام دادن یا ندادن آن‌ها چیزی را تغییر نخواهد داد، در ازای آن‌ها کمی پول بیشتر دریافت خواهید کرد. این پول‌ها نیز برای شخصی‌سازی اسلحه‌های مختلف و رنگ‌آمیزی مورد استفاده قرار خواهد کرد.

نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts

با ورود به بازی اولین چیزی که مستقیما چشم شما را از حدقه درخواهد آورد، گرافیک بشدت پایین و نسل قبلی بازی است! در ماه‌های پایانی نسل هشتم کنسول‌ها، ارائه چنین گرافیکی کار هرکسی نبود! ::)) بعد می‌رسیم به گیم‌پلی بازی که همان راه قبلی را در پیش گرفته است. در وحله اول تشخیص مسافت هدف و سپس تنظیم نشانه با در نظر گرفتن میزان جاذبه و شدت باد و بعد شلیک، که باید بگویم در اکثر مواقع احتمال اینکه تیرتان به خطا برود هست.

در این مرحله تمامی دشمنان نزدیک منطقه از حضورتان با خبر شده و عنوانی که قرار بود یک مخفی‌کاری باشد، تبدیل به میدان جنگ خواهد شد. اینجاست که اعصابتان خورد شده و تصمیم خواهید گرفت با در دست گرفتن یک کلاشینکف، به جان دشمنان افتاده و نقشه را از حضور آن‌ها پاک کنید. هرچند خواه‌ ناخواه این اتفاق خواهد افتاد و با به اتمام رساندن ماموریت متوجه خواهید شد که هیچ فردی به منطقه زنده نمانده است!

البته گیم‌پلی در این مورد نیز لنگ می‌زند و به جرئت می‌توانیم بگوییم با یکی از بدترین اول شخص‌ها و شوتینگ‌هایی که در این نسل تجربه کرده‌ایم مواجه خواهید شد. مورد دیگری که واقعا آزاردهنده است، هوش‌مصنوعی بشدت قدیمی و وضعیت نابسامان آن است. بر روی درجه‌های سختی معمولی و بالاتر دشمنان شما را از فواصل بسیاربسیار دور تشخیص داده و به سمت شما تیراندازی کرده و شما را مورد هدشات قرار می‌دهند، کاری که شما با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های فوق‌پیشرفته به سختی انجام خواهید داد.

حتی ممکن به لطف صداگذاری افتضاح بازی، صدای شلیک آن‌ها نشنوید اما آتش اسلحه و برخورد گلوله‌ها به خودتان را ببینید و حس کنید. از سوی دیگر بر روی درجه سختی پایین ممکن است دشمنی را با فاصله چندمتر از دوست خودش بکشید و دوستش همچنان به کار خود ادامه دهد؛ و یا در فاصله 5 متری از صورت یک دشمن بایستید و او چشمش را بر واقعیت وجودی شما ببندد! جای تعجب است که تمامی موارد گفته شده مستقیما از شماره‌های اول و دوم بازی در نسل قبلی به اینجا نیز منتقل شده است!

در محیط بازی هستند اجزایی که می‌توانید با شلیک به آن‌ها و یا هک و دستکاری تنوعی به گیم‌پلی خود ببخشید اما این‌ها نیز هیچ کمکی به هسته بازی نمی‌کنند. البته از حق نگذریم که این عنوان موارد مثبتی نیز به همراه دارد. از جمله اینکه به لطف محیط‌های بزرگ و طراحی مراحل نسبتا خوب، انتخاب‌هایی که برای حمله به مقر دشمن خواهید داشت بسیار زیاد و پر از سوراخ و سمبه هستند.

دوربین Kill Cam نیز، هنگامی که از فاصله دور هدشاتی را روانه دشمن می‌کنید همچنان لذتبخش است، اما کافی است تا گلوله به دشمن برخورد کن تا گرافیک پایین و انیمیشن بسیار ساده مرگ او شما را از این لذت نیز محروم کند. در مقام مقایسه، مطمئنا این عنوان هیچ برتری‌ای نسبت به دیگر عنوانی که بر اساس همین ژانر اسنایپری ساخته شده ندارد! نه از نظر داستانی، نه از نظر گیم‌پلی و نه از هیچ نظر دیگری که بتوان دل به آن خوش کرد.

از یاد نبریم میزان بسیار بالای باگ‌ها و ایراداتی که در طول Sniper Ghost Warrior Contracts گریبان‌گیرتان خواهند شد و به کلکسیون مشکلات بازی خواهد افزود. البته این باگ‌ها گاها به کمک شما خواهند آمد. برای مثال قصد عبور از یک درّه به وسیله زیپ‌لاین را داشتیم که پایمان سرخورده و به پایین درّه سقوط کرده و در کمال تعجب نه تنها نمردیم، بلکه در سمت دیگر درّه و در کنار هدفمان ظاهر شدیم که کار را برایمان راحت کرد.

کم نیستند از این قبیل باگ‌هایی که در طول بازی با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم خواهید کرد. فرو رفتن در زمین، غیب شدن هدف، لو رفتن توسط دشمنی که جسدش در مقابل چشمانتان قرار دارد و خیلی مثال‌های دیگر که می‌توان یک صفحه کامل از آن‌ها نوشت.

بیش از این نیازی نیست این نقد را کش دهیم و تا همینجا نیز احتمالا حدس زده‌اید با چه چیزی طرف هستیم. اگر برای پول جیبتان و اعصابتان ارزش قائلید، بهتر است از این عنوان دوری کنید. عناوین بسیار بهتر و باارزش‌تری در بازار انتظارتان را می‌کشند. هر بازی ای ارزش وقت هدر دادن را ندارد.

English Section

After 3 main entries, it is questionable how CI has not managed to fix the problems that were present in the earlier versions of the game. If you value your money and your tranquility, it is better to stay far away from this game as there are many betters games currently present on storefronts. Not all games should be played


PS4 Review

نقد و بررسی نقد و بررسی Sniper Ghost Warrior Contracts روی PS4 و بر اساس نسخه ارسالی سازندگان انجام گرفته.

میتوانید نیم ساعت از گیم پلی این بازی توسط وی جی مگ را در اینجا مشاهده کنید

Sniper Ghost Warrior Contracts Review
  • 3/10
    امتیاز نهایی - 3/10
3/10

خلاصه بررسی

نکات مثبت:
تقریبا هیچ چیز

نکات منفی:
تقریبا همه چیز

فردین باقریان

فردین باقریان

فردین باقریان - نویسنده و منتقد در حوزه ویدئو گیم

26 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه − 4 =

  • نمیدونم چرا توی ایران هر کی شخصا از یه چیزی خوشش بیاد، میبرتش به آسمون و اگه بدش بیاد، لهش میکنه.. بازی فوووق العاده ست.. از تمام سری های اسنایپر الیت سخت تره.. خصوصا تیراندازی با اسنایپرش که کاملا تلاش شده با واقعیت های طبیعی مثل سرعت باد و.. ساخته بشه

    • اینکه یه بازی بده ربطی به ایران و خارج ایران نداره. بازی از همه جهت ضعیفه. متای بازی و نمرات منتقدان گواه این موضوعه.
      ما به عنوان منتقد کاری به اینکه از یه بازی خوشمون میاد یا نمیاد نداریم. ما بازی میکنیم و تحت چهارچوبها و قواعد بازی رو تحلیل میکنیم. اینکه شما از این بازی خوشت اومده و باهاش کیف کردی بحثی نیست و نوش جونت. ربطی به بد بودن بازی نداره. بازی از تمام جهات ذکر شده ضعیفه. از نظر منِ گیمر tomb raider بهترین بازی دنیاست و نمره اش 10ه و از نظر منِ منتقد کلی ضعف داره و بیشتر از 7 یا 7.5 نمیشه بگیره.
      بهتره متای بازی رو نگاه کنی و ببینی سایتهای بزرگ چند به بازی دادن و بررسی کردن و شاید نظرت در مورد منتقدهای ایرانی بهتر بشه دوست خوب.

  • سلام اقا میثم یه مشکلی بوجود اومده. دیشب من انتی ویروس اویرا رو نصب کردم. یهو سیستم بشدت کند شد. بعد هنگ کرد به طوری که کلا نه خاموش میشد نه دکمه ای کار میکرد فقط موس قابل حرکت بود. الان رو سیف مود گذاشتم و یکم تونستم کارامو انجام بدم. همچنین تو سیف مود اویرا رو پاک کردم ولی بازم ویندوز بالا میاد و همه چیز بالا میاد تا اولین کلیک رو میکنم هنگ میکنه و مثل بالا نه خاموش میشه نه دکمه ای کار میکنه. یه راهنمایی میکنین؟

      • اپرا رو حذف کردم یه چند تا برنامه ای که موقع بوت روشن میشدن هم خاموش کردم. یکم هم هاردمو خالی کردم. احساس میکنم هاردم پر بوده. الان بالا اومده ولی هنوز کنده. اولاش یه چند تا بلو اسکرین داد. الان یکم کلیک هام دیلی داره و برنامه ها دیر تر باز میشن

  • سلام میثم جان یه سوال داشتم اگه کنسول ps4 کپی خور رو انلاین کنم مشکلی پیش نمیاد بن نمیشه ممنون میشم اگه زوتر جواب بدی

  • میثم اول هفته ای حرکتی نمی زنی سایت چند روزی اپدیت نشد
    یک ایتم ویژه بفرست در سایت تا همه یوزرای سایتت حال کنند

  • ممنون از نقد بازی.
    واقعا این بازی هیچ نکته مثبتی نداشت؟واجب شد بازیش کنم.فکر کنم کرک شده و حجمی هم نداره.سیستمم خوبه و میکشه. واجب شد بازیشکنم ببینم انقد که نوشتین بد هست یا نه.که البته فکر میکنم هست.ممنون از بررسی

  • ولی به قول اون دوستمون من شخصا قبطه میخورم که تازه رفتم سمت mgs
    فقط میثم نظرت راجب فنتوم پین چیه؟
    الان که فکر می کنم میبینم انگار اصلا متال گیر نبود یه جورایی!!!!!

      • البته فانتوم پین بازی بدی هم نبود متای بازی 94شد اگر کونامی فشار نمی آورد و فرصت می داد که چپتر 3بازی هم ساخته میشد با یک بازی فوق شاهکار روبرو بودیم موتور صد میلیون دلاری فاکس انجین گرافیک بالا فانتوم پین همان اول بازی محیط پهناور بازی و بیابان های افغانستان را آدم می بینه تعجب میکنه در کنار تنوع زیاد شخصی سازی اسلحه ها و وسایل نقلیه… ، تقریبا میشه گفت هیچ بازی در این سبک به پای فانتوم پین نمی رسه انیمیشن های حرکت بیگ باس و راه رفتن و بالا رفتن از صخره های بازی فوق العاده است

      • اصلا بازی بدی نبود.
        متای بازی 93 میتونه یه بازی خارق العاده باشه. درش شکی نیست. منظور از منظر کوجیما بود. چون خودش گفته بود که پایان بازی چیزی نبود که میخواسته.

      • اها اوکی
        اقا من آرزوم بیان متال گیر سالید 1با موتور پرقدرت Fox engine ریمک کنند باور کنید مثل بمب میترکونه

      • کونامی اگه عقل داشت که میومد متال گیر 1 و 2 سالید اسنیک رو ریمیک سه بعدی میزد
        اخ اخ…
        سوزوندن بیگ باس با گرافیک نسل هشتی چی میشه… ولی واسه کی مهمه؟ امیدواریم کونامی حالش اوکی شه و بازیهای بهتر بده دست ما

      • هرگز بد نبود
        بلکه شاهکار هم بود
        کلی ماموریت
        فریم عالی
        روون بودن
        گرافیک توپ توپ
        ولی کات سین ها کجا بودن؟ شخصا از چپوندن بیشتر داستان توی نوارها زیاد حال نکردم، اونم وقتی که میبینم چقدر کارگردانی کوجیما حتی از کارگردانی فیلم های سینمایی هم بهتر بوده گاهی اوقات!
        در خوب بودنش شکی نیست ولی mgs1-2-3-4 چیزهای دیگه ای بودن
        مخصوصا نسخه mgs1 , 2 که دیوانه م کردن…

      • داداش منم در مورد متال گیر های قبلی با کلیت کامنت موافقم

  • میثم گرامی شما مثلا خوره متال گیرینا
    درخواست 30 میلیارد دلاری
    رو توی قسمت آخر اون مقاله متال گیر
    درخواست 30 بیلیون دلاری
    بکن
    باید تغییرش بدی
    اسماعیل فنتوم پین هم آسلات نبود، بیگ باس بود (حالا اینو دقیق مطمئن نیستم)