عنوان El Hijo داستان پسر و مادری است که بنا به اتفاقاتی که تنها در کاتسینهای کوتاه و بدون دیالوگ نقل میشود، از یکدیگر جدا شده و حالا پسرک کوچک برای یافتن مادرش راهی سفری پرخطر میشود.
داستان در غرب وحشی روایت شده و مادر برای فرار از چنگ راهزنها و قانون (که توضیح خاصی در این مورد داده نمیشود!) پسرک را به دست افراد مذهبی یه سومئه در وسط بیابان میسپارد. مشخصا جای خالی دیالوگ و خط داستانیای پرعمق، هیچ کمکی به ایجاد ارتباطی عمیق بین بازیکن و کاراکترهای بازی نکرده و دلیل کافی را برای اشتیاق به دیدن سرنوشت این داستان را به ما نمیدهد.
سبک بازی تماما مخفی کاری است و هیچ تغییر خاصی در طول 30 مرحله انجام نمیگیرد. تمامی تغییرات محدود به یافتن دو و یا سه ابزار جدید برای گمراه کردن دشمنان و رد شدن از کنارشان میشود. اکثر مراحل توسط پسرک انجام میگیرید اما سازندگان لطف کردهاند و چندین مرحله کوتاه نیز برای بازی با مادر داستان در نظر گرفتهاند که کلیت گیمپلی او نیز تغییری در اوضاع ایجاد نکرده و تکرار و مکررات پسرش است.
شما باید از مکانهای طراحی شده در داخل هر مرحله برای مخفی کردن خود از دید دشمنان استفاده کنید. قایم شدن در بشکه، تابوت، پشت دیوار و حرکت در سایهها تقریبا تمامی کاری است که باید انجام بدهید. کاراکتر ما یک کفتر نیز به همراه خود دارد که میتوان با استفاده از آن دوربین را کمی دورتر کرده و مسیر رفت و آمد و شعاع دید دشمنان را دید.
تمامی دشمنان در یک خط از پیش تعیین شده حرکت گرده و میچرخند، و با توجه به چینش آنها و طراحی مراحل، میتوان هر مرحله را یک پازل بزرگ در نظر گرفت که باید برای خروج، آن را حل کرد. برای اینکه مراحل بیش از اندازه خطی نباشند، سازندگان در جایجای نقشه چندین کودک دیگر قرار دادهاند تا بتوانید با صحبت با آنها، کانسپ آرتهای بازی را باز کنید! استفاده به موقع از چکپوینتها در همهجای نقشه نیز کمک میکند تا خیال راحتتری کل نقشه را بگردید.
هوش مصنوعی دشمنان بسیار سرراست است. همانطور که بالاتر گفته بود هر دشمنی شعاع دید مخصوصی دارد و تنها اگر در این محدوده قرار بگیرید قادر به دیدن شما هستند. این کار در عین حال کار را برایتان هم آسان و هم سخت میکند. از سوی دیگر نبود هیچ امکانی برای مقابله با دشمنان میتواند تا حدودی خسته کننده شود. کلیت گیمپلی بازی محدود به رسیدن به انتهای بازی بدون دیده شدن توسط دشمنان است و بس.
بماند مشکلاتی از قبلی کار نکردن دکمهها که گاها به ضرر شما تمام خواهد شد. بدین صورت که قصد مخفی شدن در یک جعبه را دارید اما آیکون دکمه خاص این کار برروی صفحه نشان داده نشده، پس در نتیجه فشار دادن این دکمه بی نتیجه خواهد بود!
در سوی دیگر ما گرافیک جذاب و خوش رنگولعابی را شاهد هستیم که با اینکه کاملا بصورت سه بعدی طراحی شده، اما به واسطه نوع رنگ بندی و طراحی هنری، بیشتر شبیه به یک تابلوی نقاشی دو بعدی است. حداقل تیم هنری این عنوان کار خود را به خوبی انجام داده اند.
هر مرحله با اینکه از یک پالت رنگ مشابه استفاده میکنند اما میتوان گفت به کلی با یکدیگر متفاوت و اتمسفر مجزا از هم را به دوش میکشند. در بخش موسیقی و صداگذاری چیز خاصی را شاهد نیستیم. به طور کلی هیچ دیالوگی در بازی وجود ندارد و صدایی که از انسانها مینشوید محدود به آواهایی هستند که در هنگام تعجب و یا سرفه و خنده میشنوید.
عنوان El Hijo A Wild West Tale، یک عنوان بسیار کوچک و ساده، با گیمپلیای تماما مخفی کاری است که از ابتدا تا انتها با همان سبک ادامه مییابد. حل کردن معمای هر مرحله گاها جذاب و گاها میتواند اعصاب خوردکن باشد. اگر به سبک مخفیکاری علاقه دارید این عنوان میتواند تا حدودی شما را راضی و سرگرم کند اما در عین حال ممکن است بعد از مدتی نیز به مانند نگارنده حوصلتان سر رفته و خوابتان بگیرد!
نقد و بررسی بازی El Hijo A Wild West Tale روی PS5 و بر اساس نسخه ارسالی ناشر انجام گرفته.
El Hijo - A Wild West Tale
برخی نکات برجسته و قابل ذکر در بازی
گرافیک زیبا
معماهای قابل قبول
گیمپلی خشک و اذیت کننده
تکراری شدن گیمپلی
کات سین را در فارسی میان پرده معنی می کنند.
عالیییییی. دمتون گرم. لطفا فعالیت سایت زیاد بشه مثل اونموقع که از فیفا 18 و چند سال قبل ویدیو میزاشتید. دمتون گرم عشقید;-)