نیم ساعت

Nier Automata Gameplay

گاهی اوقات Spin-Off ها از بازی های اصلی معروف تر و محبوب تر می شوند. البته این برای بازی Nier کمی دیر اتفاق افتاد ولی ممکن شد. بازی Nier: Automata یک ادامه از بازی Nier سال ۲۰۱۰ هست که امسال عرضه شد و خود بازی Nier یک اسپین-آف از سری بازی Darkengard است. Nier: Automata تا به اینجای کار توانسته نمرات خوبی کسب کند و نشان داده که می تواند بازی موفق باشد. این بازی کمی عجیب غریب ساخته کمپانی ژاپنی PlatinumGames است و توسط Square Enix منتشر شده است. در سالی که بازی های ژاپنی هنوز فاصله زیاد خود را با غربی ها کم نکرده اند و ضعف نسبی آنها در بازی سازی مشهود است این بازی می‌تواند نوید به روز شدن این کمپانی ها باشد. تیم وی جی مگ نیم ساعت اولیه این بازی جذاب را برای شما انجام داده است که می توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.



 

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

۱۰ نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید
  • ۵ دقیقه ی اول که مینی گیم بود خیلی بیخود بود اصلا نباید میذاشتن.
    یه دحتره کور با شمشیر جادویی که حلقه های سونیک جمع میکنه و با رباتها میجنگه 😐
    محیطش هم خیلی زشت بود.در کل جالب نبود.

  • صرفا جهت اطلاع (کارنامه کاری پلاتینوم گیمز)

    Madworld سال ۲۰۰۹
    بازی داخلی استودیو تهیه شده توسط Atsushi Inaba
    متا: ۸۱

    Infinite Space سال ۲۰۱۰
    بازی داخلی استودیو تهیه شده توسط Atsushi Inaba
    متا: ۷۵

    Bayonetta سال ۲۰۱۰
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Hideki Kamiya
    متا: ۹۰

    Vanquish سال ۲۰۱۰
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Shinji Mikami
    متا: ۸۴

    Anarchy Reigns سال ۲۰۱۳
    بازی داخلی استودیو تهیه شده توسط Atsushi Inaba
    متا: ۷۱

    Metal Gear Rising: Revengeance سال ۲۰۱۳
    بازی داخلی استودیو تهیه شده توسط Atsushi Inaba
    متا: ۸۰

    The Wonderful 101 سال ۲۰۱۳
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Hideki Kamiya
    متا: ۷۸

    Bayonetta 2 سال ۲۰۱۴
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Yusuke Hashimoto
    متا: ۹۱

    The Legend of Korra سال ۲۰۱۴
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Eiro Shirahama
    متا: ۵۴

    Transformers: Devastation سال ۲۰۱۵
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Kenji Saito
    متا: ۷۷

    Star Fox Zero سال ۲۰۱۶
    با همکاری Nintendo EPD و به کارگردانی Yugo Hayashi
    متا: ۶۹

    Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan سال ۲۰۱۶
    بازی داخلی استودیو به کارگردانی Eiro Shirahama
    متا: ۴۴

    Nier: Automata سال ۲۰۱۷
    بازی داخلی استودیو اما به کارگردانی Yoko Taro که نقشی در پلاتینوم گیمز ندارد و کارگردان نسخه اصلی Nier‌ بوده
    متا: ۹۰

    عملا اگر Bayonetta 2 را فاکتور بگیریم تو نسل حاضر پلاتینوم گیمز بازی موفقی نداشته یا حتی اگر امتیاز مناسبی داشتن از لحاظ فروش فاجعه بوده. Nier هم که کارگردانش یکی دیگه بوده و کل تیم سازنده زیر نظر اون کارشون و انجام دادن. این وسط Scalebound هم فراموش نکنیم که ترکید. پلاتینوم گیمز نسل قبل که بقیه ژاپنی ها بازی ضعیف میساختن یا داشتن ساخته های قبلیشون و تکرار میکردن خوب بود ولی اونم چند ساله که هیچ عنوان خاصی و نساخته.

    • سلام ، خیلی جالب بود ممنون . (داشتم نمره ها رو می خوندم ترسیدم به صفر برسه ! 😀 )

  • کی گفته اویل ویتین گند زد؟! این بازی یک وحشت بقا ناب و درجه یک هست.درسته مشکلاتی مثل گرافیک تکنیکی داره و ان هم به خاطر تیم و موتور گرافیکی بازی بود اما گند؟! اگه بر نمرات هست ان ها به خاطر گرافیک و تا حدی روایت نامفهوم داستان نمره کم کردن وگرنه کلیت بازی یک بازی وحشت بقا درجه یک هست.

    فروش فوق العادش و استقبالی که ازش شد نشان دهنده همه چی است.البته نظرات ضد و نقیضی هم وجود داره که قابل بحث هست.

    من تعصب ندارم اما عناوین پلاتینوم گیمز واقعا عالی هستند و میتونه نماینده خوبی برای پیشرفت ژاپنی ها تو این چند سال باشه.

    خب من گفتم ونکوییش مال پلاتینوم گیمه! نه گفتم مال جان کارمک هست که! 😀 😀

    • دقیقا صحبت سر همینه
      کلیات گیم سازی ژاپن کمی مریض بود.
      امار بازی سازهای ژاپن جالب نبود. درسته که ضرر نمیکردن و سود هم میکردن ولی بازیهای خوبی نمیدادن.
      شما یه نگاهی به چند سال اخیر بکنید.
      تماما نواوریها توی بازی های امریکاییهاست. چی بشه بازی مثل نایر بیاد. البته تو این یکی دو سال اخیر بهتر شدن ولی واقعا ضعیف نشون دادن قدیم تر.
      خلاقیمت کمپانی های ژاپنی انگار ته کشیده بود. شما الان تریلرهای مس افکت رو نگاه کن. یا rdr یا بازی های دیگه غربی ها. خیلی بهترن. روی مکانیکها کار میکنن. روی ایده های نو کار میکنن. روی حس هایی که قراره به گیمر ها بدن کار میکنن. چیزای جدید وارد میکنن. یه مثال ساده میزنم. توی نمایشگاه های مختلف مثل e3 یا gc یا هر چی. کدوم بازی ژاپنی اومده که هایپ اون نمایشگاه بشه و همه در مورد اون حرف بزنن و نقل محفل همه گیمرها و منتقدا بشه؟ تو این ۵ ۶ سال تقریبا هیچی. تنها چیزی که شاید به اون وسعت سر و صدا کرد و تازه نه به قدرت بازی های غربی ها مثل horizon یا حتی expansion برای uncharted بازی scale کامیا بود که اون هم بعد از نمایش گیمپلی و اون باس فایت فوق العاده ضعیف کلا از یاد و خاطره ها محو شد. باید قبول کنیم که ژاپنی ها عقب افتادن. متاسفانه و این اصلا خوب نیست. چند ساله که همه از وجود بازی های خوب مینالن. الان نسل یه سال سوم رسیده و چند عنوان خوف بازی کردیم؟؟اکثرشون هم از غربی ها بودن متاسفانه. باید قبول کرد که ژاپنی ها عقب افتادن.

      در مورد اویل ویتین من یه دونه نقد هم در موردش نخوندم. حتی متاش رو هم همین الان که دارم مینویسم نخوندم و بعدا میرم میخونم. خودم بازی کردم. به شخصه یکی از کسانی هستم که رزیدنت اویل دو رو شاید بالای ۱۰۰ بار تموم کردم. رزیدنت ۳ و ۴ رو هم بارها باز کردم. توقعی که من از میکامی داشتم با اون خلاقیمت و ایجاد اون موقعیت نابود شد. شما نمیتونی با المانهایی که توی بازی های قدیمیت و یه روزگاری خوب بودن بازی امروزی بسازی. هوش مصنوعی بازی اصلا جالب نبود.نوع درگیریها کسل کننده بود. از نظر شخصی اویل ویتین بازی خوبی بود ولی بازی بزرگی نبود.نظر کاملا شخصی.

    • سلام ،

      من the evil within رو ۱۰۰ کردم ، ممکن نیست بدون بازی کردن dlc ها داستانش رو متوجه بشی ، این بزرگترین ضعفش بود . ( عشق تیر زدن بدون نشونه با کلت بودم 😀 :laugh: خیلی حال می داد ( یه ژست باحالی می گرفت :-)) ) یه کت باحالی اول مرحله یک پوشیده بود منتظر بودم دوباره وسط بازی گیرش بیاد ، بازی تموم شد ، گیرش نیومد که نیومد :no: ( کت رو زنش به عنوان هدیه بهش داده بود و مثل اینکه اصلا درش نمی وُرده و لباس مورد علاقش بوده ، ولی توی بازی دیگه نمی شد کت رو بپوشی حتی بعد از پایان بازی ، هیچ حرف و یا میان پرده ای یا حتی ایستراگی درباره ی اون کت نبود به جز ۴-۵ دقیقه اول بازی که کت تنش هست، لیان تو رزیدنت اویل ۴ هم یه کت داشت که اونم ازدستش می ده اما به عنوان یه ایستراگ تو بازی بعدا می بینیش و فکر کنم بعد از تموم کردن بازی به تونی دوباره بپوشیش )

      از سازنده های ژاپنی که بازی هاش چندین ساله نمرات بالایی کسب می کنن می شه fromsoftware رو نام برد ، البته dlc ه
      DARK SOULS III نمرش کم شد .نینتندو هم که با زلدا رکورد زد :yes: ( البته من نظری به بهتر یا بدتر بودن ژاپنی ها نسبت به غربی ها ندارم :-)) )

  • کوجیما یک طرح برای متال گیر رایزینگ داشت که واقعا افتضاح بود.امد داد بازی را دست اینا یک چیز خوف به اسم متال گیر رایزینگ ساختند.

    بهترین اکشن سازهای چند سال اخیر هستند.عمرا غربی ها بتونند اکشن به این باکیفیتی بسازن.

    غربی ها هم تا دلت بخواد بازی افتضاح دارن.

    • متال گر رایزینگ هم هک اسلش خوبی بود. گیم پلی و مکانیک بازی جذاب بود. نوع عملکرد کاراکتر اصلی و باتن اسمشینگ هم تو بازی استاندارد و لذت بخش بود.
      در مورد بایونتا کلا قضیه فرق میکرد. بایوتنا کلا چیزی دیگه بود. در ضمن متال گر هم کار پلاتینیوم بود.
      ونکوییش کار پلاتینیوم بود کارگردان میکامی که بعد از اون محو شد. هنور تو حال و هوای رزیدنت گیر کرده و اومد اویل ویتین رو داد و گند زد.
      بقیه بازیها هم رد پای اینابا توشون هست.
      کامیا هم از سال ۲۰۰۹ هیچی نداده بیرون . بعد از بایونتا دیگه کار خاصی نکرده و scaleباند هم که کنسل شد و نمایشی هم که داشت فوق العاده بد بود.

      تمام بازی های اینها هم از پلاتینیوم گیمز بوده.
      پس به طور کلی ژاپنی ها ضعیف شدن.
      تو این چند سال اخیر یه چیزایی میشه دید ازشون ولی واقعا از امریکایی ها عقب افتادن.

      نکته بعدی اینکه
      من نه فن ژاپنی هام و نه امریکاییهام.
      هر کدوم بازی خوب بسازن بازی میکنیم. میخواد ژاپنی باشن میخوان امریکایی باشن میخواد مال فنلاند یا لهستان باشن.
      زیاد سخت نگیریم.

  • در سالی که بازی های ژاپنی هنوز فاصله زیاد خود را با غربی ها کم نکرده اند و ضعف نسبی آنها در بازی سازی مشهود است

    حاجی این حرفت در مورد هر سازنده ای صادق باشه در رابطه با پلاتینوم گیمز صادق نیست

    این ها نسل قبل هم عالی بودن.اومدن یک شوتری به اسم ونکوییش ساختند که حتی خالق گرز او وار هم انگشت به دهن موند.

    بایونتا با اختلاف بهترین هک اند اسلش بود.

    خواهشا جمع نبندید.

    • جمعی نیست.
      کلی هست.
      این که ژاپنی ها بازیهای خوبی هم دارن درش شکس نیست ولی همه میدونن کمپانی های ژاپنی دارن درجا میزنن تو این سبک.
      امار کلی هست و یه کمپانی مد نظر نیست. غربیها هم افتضاح زیاد داشتن ولی پیشرفت غربی ها ژاپنی ها رو به تکاپو انداخت وگرنه تو همون سبک سنتی خودشون میموندن . ونکوییش هم ماله همین پلاتینیوم گیمه.