وی جی مگ: در ابتدای نسل بود که به دلیل سختافزار ضعیفتر XBOX ONE نسبت به رقیب خود PS4، شرکت مایکروسافت استفاده از قدرت پردازش ابری را به عنوان مکملی برای کنسول خود پیشنهاد کرد تا بتواند با استفاده از این قدرت اضافی، ضعف سختافزاری کنسول خود را جبران کند. این ایده جذاب در حال حاضر تقریبا نشدنی بوده و حتی مایکروسافت نیز تاکنون توانسته آنطور که وعده داده بود آن را به اجرا در آورد.
یکی از دلایل آن پیادهسازی این سیستم است که اصلا کار آسانی به نظر نمیرسد. به گزارش وی جی مگ، وبسایت GamingBolt در مصاحبه اختصاصی با موسس شرکت Celtoys آقای Don Williamson که سابقه کار در استدیو Lionhead و سری Fable را هم در گذشته دارد در ارتباط با این موضوع اظهار کرد که استفاده از قدرت پردازش ابری در بازیهای ویدیویی اکنون در شرایط خاکستری قرار دارد.
«این مسئله در شرایط خاکستری قرار دارد. ما چندین سال است که در حال استفاده از سیستم پردازش ابری برای ساخت بازیهای چندنفره آنلاین هستیم و تعدادی از بازیهای تکنفره آنلاین (همچون Destiny) نیز از این سیستم کنترل ریموتی سرورها استفاده میکنند. من با افراد مختلفی در استارتآپها درمورد این موضوع و استفاده بیشتر از آن صحبت کردهام اما فکر میکنم بیشتر آنها مشکلاتی با فروش این سرویسها به تولیدکنندگان و نحوه پیادهسازی آن دارند.»
شاید در آیندهای دور، روزی فرا برسد که سیستمهای شما تنها پردازشهای کوچکی را انجام دهند و پردازشهای ابری در راس کار قرار بگیرند اما اکنون با توجه به بستر ضعیف اینترنت در سرتاسر دنیا و تکامل و پیشرفت روز به روز پردازندهها، به نظر نمیرسد به زودی شاهد جایگزینی پردازش ابری باشیم.
نظری ارسال کنید