مقاله

چرا بازسازی Bully از ساخت نسخه دوم آن منطقی‌تر است؟

Bully

طرفداران در سال‌های اخیر همواره خواستار بازی Bully 2 بوده‌اند اما شرکت راکستار (Rockstar Games) موفق به انجام این کار نشده است و در این شرایط شاید ساخت بازسازی Bully منطقی‌تر و بهتر به نظر برسد. با وی جی مگ تا پایان این مقاله همراه باشید.

در حالی که در سال‌های اخیر تمرکز اصلی راکستار به ساخت مجموعه Grand Theft Auto و مجموعه Red Dead Redemption معطوف شده است، می‌توانیم زمانی را به خاطر بیاوریم که این شرکت مجموعه بازی‌های متفاوت و منحصر به فردی را توسعه  و در اختیار مخاطبین خود قرار می‌داد. نام یکی از این مجموعه‌ها به عنوان Bully اختصاص دارد که در سال 2006 برای کنسول PS2 عرضه شد. در سال 2008 یک نسخه ریمستر از این بازی تحت عنوان Scholarship Edition برای کنسول‌های Xbox 360 و Wii و هم‌چنین رایانه‌های شخصی انتشار یافت.

این اثر فرمول جهان‌باز مخصوص شرکت راکستار را درون محیط مدرسه پیاده‌سازی کرده بود و بدین طریق ماجراجویی تازه‌ای را برابر مخاطبین خود قرار می‌داد. این ترکیب با وجود آن که ریسکی به نظر می‌رسید اما از آزمون خود سربلند بیرون آمد و نتیجه آن، ایجاد طرفداران وفاداری در طول سالیان گذشته شد. اگرچه این طرفداران در طول سال‌های اخیر همواره با ندای بلند، خواستار ساخت دنباله این مجموعه بوده‌اند اما شرکت سازنده تن به برآورده نمودن این خواسته نداده است.

Bully

امکان ندارد سالی بگذرد و طی آن مخاطبین و یا حتی نشریات مختلف در خصوص بازی Bully 2 از راکستار چیزی نپرسند. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد استودیو مذکور هیچ برنامه‌ای برای دنباله این مجموعه ندارد. اما حتی اگر چنین برنامه‌ای در میان پروژه‌های راکستار جایی داشته باشد شاید برآورده کردن خواسته طرفداران تنها گزینه موجود نباشد.

به جای آن شاید مطمئن‌تر باشد که شرکت راکستار با ساخت یک بازسازی به سراغ انتشار مجدد نسخه اول برود. بدین طریق این شرکت پرآوازه می‌تواند این مجموعه را با مخاطبین جدیدی آشنا کند و در عین حال محتوایی برای لذت بردن به طرفداران قدیمی این بازی تقدیم کند. با توجه به این که انتظار برای Bully 2 همواره افزایش یافته است، شاید این مطمئن‌ترین راه به نظر برسد.

ساخت بازسازی Bully شاید تنها راهی باشد که عدالت را در حق این مجموعه ادا کند.

انتظار طرفداران برای بازی Bully 2 به حداکثر میزان خود رسیده است. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که ساخت بازسازی Bully می‌تواند پیش از نسخه دوم آن توسعه و انتشار بیابد آن است که انتظارات طرفداران برای آن بسیار بالا است. تقریبا دو دهه از انتشار نسخه اول این بازی می‌گذرد و طی این بازه زمانی تنها شاهد عرضه یک نسخه ریمستر از آن بوده‌ایم. در طول این زمان، طرفداران ایده‌آل‌ترین نسخه ممکن از Bully 2 را در ذهن خود متصور شده‌اند و با گذشت زمان نیز، این ایده‌آل هر چه بیشتر فراتر رفته است. به همین دلیل ممکن است راکستار هیج‌وقت نتواند اثری بسازد که با انتظارات صورت گرفته برابری کند.

Bully

نه تنها انتظارات برای این بازی افزایش یافته است بلکه پیرامون آن را حسی از نوستالژی احاطه کرده است. از آن جایی که تقریبا دو دهه از انتشار این بازی می‌گذرد، نسلی که با تجربه این بازی بزرگ شده است با دلبستگی عمیقی به آن می‌نگرد.

درست به مانند هر نوع دیگری از مدیوم‌های سرگرمی محور، وقتی مخاطبین در سنین کمتر بازی را تجربه می‌کنند باعث می‌شود آن اثر جایگاه بسیار ویژه و غیرقابل نقدی را در ذهن‌شان به خود اختصاص دهد. به همین دلیل Bully نیز در جایگاهی قرار دارد که سبب می‌شود انتظارات از آن به هیچ وجه کاهش پیدا نکند. در واقع این موضوع باعث می‎شود کار راکستار برای ادامه دادن آن با ایده‌های جدید چالش‌برانگیزتر باشد. اتفاقی که برای مجموعه Star Wars نیز پس از فیلم‌های ابتدایی آن به وقوع پیوسته است.

توسعه بازسازی Bully می‌تواند به گیمرها یادآوری کند که چه چیزی نسخه اصلی را ویژه می‌کرد

به دلیل حجم گسترده انتظاراتی که وجود دارد برای راکستار بسیار آسان‌تر خواهد بود که همان ماجراجویی اوریجینال را به کنسول‌های امروزی بیاورد. کشیدن دستی بر ظاهر بازی می‌تواند محتوایی را در اختیار مخاطبین قرار دهد تا سرانجام پس از سال‌ها دلی از عزا در بیاورند. اگر این نسخه بازسازی با همان میزان از دقت و جزئیاتی که صرف ساخت بازسازی‌ عناوین دیگری نظیر مجموعه Resident Evil شد صورت بگیرد، در این صورت این بازی فرصت آن را خواهد داشت تا طیف جدیدی از مخاطبین را برای خود تعریف کند.

Bully

ساخت بازسازی Bully می‌تواند به نوعی تعیین کند که در نظر گرفتن دنباله ارزش خود را خواهد داشت یا خیر. اگرچه مخاطبین قدیمی این مجموعه قطعا خواستار ساخت نسخه جدید آن هستند اما نمی‌توان به طور مشخص تعیین کرد افراد دیگری که جزو طرفداران قدیمی آن به شمار نمی‌روند تا چه اندازه از چنین اثری استقبال نمایند. بنابراین ساخت نسخه بازسازی می‌تواند به بهترین شکل به گیمرهای جدید نشان دهد که چرا همواره از نسخه اول این بازی با علاقه فراوانی یاد می‌شود.

اگر نسخه بازسازی با استقبال مناسبی همراه شود و به موفقیت برسد، پس از آن استودیو سازنده می‌تواند با خیالی آسوده، توسعه دنباله آن را در برنامه خود قرار دهد. اما در صورتی که با استقبال همراه نشود، حداقل طرفداران قدیمی محتوای جدیدتری را برای تجربه و لذت بردن از آن در دسترس خواهند داشت.

در حال حاضر هیچ گونه خبری پیرامون Bully به غیر چند مورد غیر رسمی که توسط منابع مختلف فاش شده‌اند وجود ندارد. در عین حال به نظر می‌رسد راکستار نیز هیج برنامه‌ای برای ملاقات دوباره با این مجموعه ندارد. هم‌اکنون استودیو مورد بحث تمام تمرکز و توان خود را به ساخت بازی مورد انتظار GTA 6 اختصاص داده است.

شاید بتوان امیدوار بود پس از انتشار GTA 6، فرصتی دوباره به Bully داده شود. اگرچه بسیاری ساخت نسخه جدید را درخواست می‌کنند اما شاید یک بازسازی گزینه امن‌تری به شمار برود. به ویژه وقتی در نظر بگیریم که صنعت بازی در طول سالیان اخیر هموراه از توسعه عناوین جدید دورتر شده است.

Bully

نظر شما چیست؟ آیا به مانند بسیاری خواستار ساخت نسخه جدید Bully هستید یا دوست دارید ابتدا همان بازی قدیمی را به کمک سخت‌افزار کنسول‌های نسل جدید با ظاهری نو دوباره تجربه نمایید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مهسا .ط

مهسا .ط

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو + هفت =