مقاله

ده دلیل برای دوست داشتن سیستم عامل XBOX ONE

ده دلیل برای دوست داشتن سیستم عامل XBOX ONE 1

کنسول جدید Xbox One محصول جدید مایکروسافت به تازگی رونمایی شده است و آنچه از این کنسول دیدیم اثبات می کند که سیستم عامل کار آمدتر و پیشرفته تری نسبت XBOX 360 در آن وجود دارد. در گیمزکام امسال توجه بسیاری از گیمرها به کنسول های خانواده ی پلی استیشن بود و کسی به XBOX ONE توجهی نداشت. در این مقاله 10 ویژگی برتر سیستم عامل این کنسول را بر می شماریم اما ابتدا این اولین نکته توجه کنید : سیستم عامل XBOX ONE الان در حال پیش ساخت بوده و حساب آوردن این محصول به عنوان یک محصول نهایی اشتباه می باشد. طراحی این سیستم عامل همسو با قابلیت های مورد نیاز این کنسول پیشرفت کرده و در مقایسه با کنسول نسل قبل تحولی به حساب می آید. این تحول هم همسو با راه جدیدی که مایکروسافت در مورد XBOX ONE در نظر گرفته در حال پیشروی هست و باید ببینیم بازخورد سازندگان بازی ها و گیمر ها در مورد آن چیست ؟

ده دلیل برای دوست داشتن سیستم عامل XBOX ONE 2

طراحی دوباره ی رابط کاربری مترو
مایکروسافت در محصولات جدیدش مانند ویندوز 8 به زیبایی که در اشکال چهار ضلعی وجود دارد پی برده و علاوه بر بازسازی لوگوی خود، سعی کرده که رابط کاربری این کنسول را هم به سبک و سیاق جدید خودش در بیاورد. در صفحه HOME برنامه هایی که شما بیشتر از آنها استفاده می کنید همراه با پیشنهادات مایکروسافت برای استفاده به نمایش درآمده و محبوب ترین برنامه یا بازی که در XBOX ONE از آن استفاده می کنید در صفحه بزرگتری دیده می شود. تعداد صفحات داشبورد هم از 8 صفحه به سه صفحه کاهش یافته است.

زمان کوتاه پاسخ دهی کنسول به دستورات شما
نسخه ای که در نمایشگاه گیمزکام 2013 برای نمایش این سیستم عامل برای عموم گذاشته بودند از دید بسیاری ها با سرعت بیشتری نسبت به XBOX 360 پاسخ دهی داشت و با اینکه برنامه های حجیم تر و بیشتر بر روی داشبورد مایکروسافت وجود داشت و ارتباط به اینترنت هم وجود داشت به کمک سخت افزار های پیشرفته تر مایکروسافت در کنسول جدیدش هر درخواست شما از کنسول در طی نه دهم ثانیه اجرا و پاسخ داده می شد. البته در آنجا به وسایل تشخیص زمان دسترسی نداشیم تا دقیقا بگوییم که پاسخ دهی این کنسول در چه مدت صورت می گیرد!!!

اضافه کردن Achievement بعد از انتشار یک بازی
در گذشته سازندگان بازی ها مجبور بودند که قبل از انتشار نسخه کامل اچیومنت های بازی را اعلام کند ولی اکنون این قابلیت را دارند که بر روی Xbox One اچیومنتی را اضافه یا حتی تغییر بدهند. این می تواند اتفاقات ویژه و چالش های مختلفی را در گیم ایجاد کند که باعث افزایش عمر گیم نیز می شود. این مساله نکته ای ست جالب برای گیمرهایی که دوست دارند در بازی بگردند و چیزهای مخفی آن را پیدا کنند و امتیاز کسب کنند. سازندگان این قابلیت را نیز دارند تا زمان انتشار این اطلاعات را کنترل کنند.

ده دلیل برای دوست داشتن سیستم عامل XBOX ONE 3

1000 دوست ، بی نهایت دنبال کننده
در Xbox One تعداد دوستایی که می توانید داشته باشید نسبت به XBOX 360 از 100 به 1000 نفر ارتقا کرده است و سیستم جدیدی هم به نام Follow کردن (همانند توییتر) اضافه شده است. در این سیستم می توانید بدون این که کسی را به دوستانتان اضافه کنید، با Follow کردنش از بازی هایی که انجام می دهد، اچیومنت هایش ، ویدیو هایی که آپلود می کند و … با خبر شوید. البته چیزهایی که خود فرد اجازه داده باشد تا به اشتراک گذاری شوند.

شش پروفایل بطور همزمان می توانند به سیستم وارد شوند
XBOX 360 در حال حاضر فقط اجازه دسترسی 4 کاربر از کنسول را می دهد ولی اوضاع با XBOX 360 فرق می کند. حتی اگر شما یک دسته برای بازی کردن داشته باشید می توانید شش کاربر را به کنسول خود وارد یا Sign In کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که از ویژگی تشخیص صدای سنسور کینکت این کنسول استفاده کنید.

پروفایل های مجزا برای صداهای مجزا
حال این سوال پیش می آید که چگونه کینکت در برخورد با صداهای متفاوت کار می کند؟ جواب اینجاست که با شنیده شدن صدای هر فرد، دستور مربوطه فقط مخصوص به آن فرد نمایش داده می شود (مثل اچیومنت ها ، لیست دوستان ، برنامه های کاربردی ، بازیها و غیره) و بدینگونه نیست که بطور پیش فرض دستورات برای پروفایل اصلی کنسول (اولین پروفایل ایجاد شده در کنسول) نشان داده شود. متاسفانه ، بدلیل نگرانی های زیاد مردم برای حفظ حریم خصوصی شان ، صدای شما نمی تواند از طریق سیستم Cloud برای دستور دادن به کنسول Xbox One دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.
ده دلیل برای دوست داشتن سیستم عامل XBOX ONE 4

فرمانهای صوتی و پیشرفته ی کینکت

کینکت جدید آماده است تا یک سیستم چند تکلیفی را هدایت کند. کینکت جدید برتری خاصی نسبت به محدودیت های فعلی XBOX 360 دارد. دیگر هیچ محدودیتی برای سوئیچ کردن صفحات داشبورد، جستجو از طریق صفحات بینگ، و اجرای یک دیسک وجود ندارد. شما هم اکنون می توانید نرم افزارها و بازی های خود را بر اساس نام راه اندازی کنید. با کینکت جدید شما می توانید بازی ها و نرم افزار های خود را از طریق تلویزیون خانگی خود کنترل کنید.

یک مادون قرمز همه کاره و قدرتمند
برای اجرای برنامه ها و بازی های XBOX ONE در دستگاه دیگر ترفندهای بسیاری وجود دارد. یکی از این ترفند ها مادون قرمزی است که در بالای کینکت جدید قرار دارد. این سیستم بسیار شبیه به یک کنترل از راه دور همه کاره است، تولید کنندگان این کنترل از راه دور کدهایی برای این سیستم ترتیب دادند که قبل از نصب این سیستم کاربر باید از آن استفاده کند. شما می توانید پیکربندی دستگاه خود را به طور دستی تنظیم نمایید و این موضوع تعجب آور نخواهد بود. برخلاف یک کنترل از راه دور، این دستگاه با توجه به قدرت و وسعت پخش مادون قرمز هیچ نقطه ی مشترکی با دیگر دستگاه ها ندارد.

عملکرد چند تکلیفی از طریق نرم افزار ها
یکی از مفیدترین ویژگی های این سیستم عامل جدید، توانایی چند کاره بودن است. بله، این بدین معناست که شما می توانید دو نرم افزار را در پس زمینه ی خود به اجرا درآورید. در این سیستم شما نمی توانید دو بازی را به طور همزمان اجرا کنید، اما هنگامی که در بینگ و یوتیوب در حال بارگزاری فایل هستید می توانید در کنار بارگذاری فایل ها به فعالیت های دیگر بپردازید.

ده دلیل برای دوست داشتن سیستم عامل XBOX ONE 5

اشتراک گذاری ساده ویدیو هایتان

وقتی شما مشغول به بازی کردن در X1 می شوید این کنسول به صورت کاملا اتوماتیک 30 دقیقه ی آخر گیم پلی شما را ضبط کرده و در خود نگه می دارد . با استفاده از برنامه ای به نام UPLOAD که در بین app های شما در داشبورد موجود هست می توانید 5 دقیقه از گیم پلی تان را برگزینید و آن را بین دوستان و دنبال کننده هایتان به اشتراک بگذارید. از آنجایی که بازی های XBOX ONE همه از فریم 60 در هر ثانیه و در رزولیشن 1080 پیکسل بهره می برند ویدیویی که شما آپلود می کنید از دید کسانی که آنرا می بینند همان کیفیت را دارد اما آنچه برای شما قابل نمایش می باشد کیفیت 720 پیکسل و 30 فریم در ثانیه می باشد. هنوز معلوم نشده که Bitrate و محدودیت حجمی آپلود ویدیو های شما تا چه حد می باشد . اما آنچه مشخص هست این می باشد که ویدیو های شما به هیچ وجه فشرده و
کم حجم نخواهد شد و با کیفیت مناسبی برای تماشاگران ویدیو به نمایش در می آید .


شهریور 92 – Tireless Gamers


میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

9 + 15 =

  • به نظر من هر جا اسم مایکروسافت باشه دیگه حرف نداره
    تازه مطمئنا XBox چیزهای بیشتری برای رقابت با ps4 رو میکنه
    البته بعد از اینکه منتشر شد متوجه اونا میشیم اگه الان
    همه قابلیت های منحصر به فردشو بیاد بگه ps4 هم یه کپی
    درست میکنه