مقاله

10 بازی مورد انتظار Xbox One در سال 2018

Xbox One در سال 2018

اگر از دارندگان کنسول Xbox One باشید، قطعا به دنبال این هستید که در ماه‌های پیش‌روی سال ۲۰۱۸ چه بازی‌هایی را می‌توانید روی کنسول خود انجام دهید. در ادامه به ۱۰ بازی شاخصی می‌پردازیم که تا پایان سال ۲۰۱۸ برای کنسول Xbox One منتشر می‌شوند. با وی‌جی‌مگ و 10 بازی مورد انتظار Xbox One در سال 2018 همراه باشید.

آغاز کم‌فروغ و دور از انتظار Xbox One در ابتدای نسل هشتم، مایکروسافت را حسابی از دوران اوج خود با کنسول ایکس‌باکس 360 دور کرد. حتی تغییرات مدیریتی و عملکرد فوق‌العاده فیل اسپنسر نتوانست آنطور که باید و شاید ضعف‌های اولیه را بپوشاند و بسیاری Xbox One را شکست خورده‌ی رقابت با پلی‌استیشن 4 می‌دانند.

سال ۲۰۱۸ میلادی را بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان یکی از ضعیف‌ترین دوران کنسول Xbox One از حیث بازی‌های انحصاری دانست. وجود تعداد انگشت‌شماری بازی‌های بزرگ انحصاری و عملکرد نه چندان دلچسب عناوینی مانند Sea of Thieves و State of Decay 2 باعث ناامیدی شده و تنها انحصاری بزرگی که می‌تواند امسال قد علم کند، Forza Horizon 4 است. با این وجود، ما قصد داریم به معرفی ۱۰ بازی، چه انحصاری و چه مالتی پلتفرم، برای کنسول نسل هشتمی ردموندی‌ها بپردازیم.


Xbox One در سال 2018

SoulCalibur 6

یکی از قدیمی‌ترین و به یادماندنی‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای کمپانی Namco bandi (نمکو باندی)، امسال به بیستمین سالگرد خود رسیده و به همین مناسبت، ما شاهد ششمین قسمت از این مجموعه خواهیم بود. اولین نمایش‌های بازی نشان داد که ما در واقع با یک پیش درآمد طرف هستیم و داستان بازی در قرن ۱۶ میلادی دنبال خواهد شد و بازیکن با حقایقی ناگفته آشنا رو به رو می‌شود. سبک گیم‌پلی همانند نسخه‌های قبلی خواهد بود، با این حال مکانیک‌های جدیدی به خصوص در بخش فنون دفاعی به بازی اضافه شده و البته، افکت‌های صحنه آهسته برای هر چه بیشتر کردن هیجان بازی، از جمله مواردی هستند که در بازی SoulCalibur 6 شاهدش خواهیم بود.

این بازی با موتور گرافیکی Unreal 4 در حال توسعه است که از نظر جلوه‌های بصری شباهت بسیار زیادی به Tekken 7 خواهد داشت. همچنین طبق رسم و سنت همیشگی مجموعه، در SC6 شاهد شخصیت مهمان خواهیم بود که در این بازی گرالت محبوب سری بازی‌های The Witcher کمپانی سی‌دی پراجکت به مصاف شخصیت‌های قدرتمند دنیای SoulCalibur خواهد رفت.


Xbox One در سال 2018

No Mans Sky

حتما بسیاری از شما به یاد دارید که بازی No Man’s Sky قبل از عرضه بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 و پلتفرم پی‌سی چقدر هایپ شد و وعده‌های سازنده‌های آن هوش از سر خیلی‌ها برد. اما بعد از انتشار، جنجال‌های بسیاری پیرامون دروغ‌های متعدد در مورد ویژگی‌های بازی که بیشتر آن حول بخش چند نفره‌ی آن بود برپا شد. با این حال، استودیو Hello Games طی دو سال گذشته تمام تلاش خود را کرد تا با ارائه‌ی بروزرسانی‌های مختلف، این ضعف‌ها را از بین ببرد و حالا شاهد این هستیم که No Man’s Sky امسال برای کنسول Xbox One هم منتشر خواهد شد.

No Man’s Sky یک بازی جهان باز عظیم است که سازندگان آن با قرار دادن الگوریتم‌های خاص ریاضی، سعی کردند تا دنیایی پویا و رو به رشد را به گیمرها ارائه دهند. هر کاربر می‌تواند تجربه‌ی خاص خود را از بازی داشته باشد و دنیاهایی را کشف کند که تا به حال توسط شخص دیگری پیدا نشده و این قابلیت را دارد تا اسم دلخواه خود را نه فقط برای آن سرزمین، بلکه برای گونه‌های جانوری آن سیاره نیز انتخاب کند. گفتنی است که همزمان با عرضه‌ی بازی بر روی Xbox One، بروزرسانی جدیدی هم برای سایر پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد که تغییرات عمده‌ای به همراه خواهد داشت.


Xbox One در سال 2018

Hitman 2

مامور ۴۷، قاتل محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی پس از درخششی که در بازی اپیزودیک سابق خود داشت، باری دیگر مهمان ما خواهد بود. بازی جدید سری هیتمن برخلاف نسخه‌ی قبلی، اپیزودیک نخواهد بود و یک بازی کامل و یک دست است. قسمت جدید، آن طور که از نمایش‌هایش پیدا است، تغییرات زیادی از نظر گیم‌پلی نسبت به قسمت قبل به خود ندیده و گیمرها با همان مکانیک‌هایی که سابقا به آنها عادت کرده‌اند، مواجه می‌شوند.

سازنده‌های بازی در زمان رونمایی از Hitman 2، حالت همکاری چند نفره‌ای به نام Sniper Assassin را برای کسانی که بازی را پیش خرید کنند، در دسترس قرار داده که این حالت در زمان عرضه، به همراه Hitman 2 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این اولین بازی استودیو IO Intractive پس از جدا شدن از کمپانی اسکوئر انیکس است و نشر جهانی آن با همکاری شرکت وارنر انجام خواهد شد.


Xbox One در سال 2018

Shadow of the Tomb Raider

اما قسمت سوم از ریبوت مجموعه بازی‌های Tomb Raider ما را همراه با لارا کرافت معروف به یکی از تاریک‌ترین و هولناک‌ترین ماجراجویی‌های این نماد بازی‌های اکشن خواهد برد. Shadow of the Tomb Raider ادامه‌ای مستقیم بر دو قسمت قبل مجموعه است و این بار لارا کرافت به آمریکای جنوبی و سرزمین مایاها که نشانه‌هایی از کنکاش‌های پدر مرحومش در آن وجود دارد، خواهد رفت. دشمن همیشگی او، سازمان ترینیتی نیز پای ثابت بازی هستند و باید ببینیم آیا لارا می‌تواند کار این سازمان را در بازی جدید یک‌سره کند یا خیر.

طبق اطلاعات و نمایش‌هایی که از بازی دیدیم، سازندگان تمرکز بسیار زیادی بر روی بخش مخفی‌کاری و فنون لارا کرافت برای رویارویی با دشمنانش داشته‌اند. استفاده از راپل و عوامل محیطی، نقش کلیدی در روند گیم‌پلی پیدا کرده و مقبره‌های بیشتری نسبت به دو بازی قبل برای کنکاش وجود خواهد داشت. همچنین مکانیک شنا و دوام زیر آب به کل تغییر کرده و لارا می‌تواند بیش از پیش نفس خود را در زیر آب حبس کند. طبق ادعای استودیو کریستال داینامیک، بازی جدید سری تومب ریدر چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت هزینه برداشته که در نوع خود می‌تواند به یکی از پرهزینه‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود.


Xbox One در سال 2018

Assassin’s Creed Odyssey

پس از اینکه Assassin’s Creed Origins توانست به شکل قابل توجهی نظر طرفداران قدیمی مجموعه را به خود جلب کند و پس از یک دوره افول نسبی، به موفقیت دست پیدا کند، یوبی‌سافت تصمیم گرفت تا دوباره روال عرضه‌ی سری را سالیانه کند و امسال کمی قبل از رویداد E3، از بازی Assassin’s Creed Odyssey رونمایی کرد.

داستان بازی ادیسه ۴۰۰ سال قبل از Origins که به مقوله‌ی ریشه‌های اسسین‌ها می‌پرداخت، جریان خواهد داشت و این بار بازیکنان را به سرزمین یونان باستان می‌برد. شاید در نگاه اول، اگر اسمی از بازی نبرید و نمایش‌های آن را به دوستانتان نشان دهید، متوجه نمی‌شوند که با یک بازی از سری AC رو به رو هستند. عملا در بازی خبری از فرقه‌ی اساسین‌ها و حتی تمپلارها نیست و ما حتی در مواقعی شاهد نبردهای تاریخی عظیم خواهیم بود. البته در درخت مهارت‌های بازی، ما شاهد ۳ شاخه Hunter، Combat و Assassin خواهیم بود که بسته به روش و دلخواه گیمر، کاراکتر در این مهارت‌ها می‌تواند رشد کند.

از حیث گیم‌پلی، بسیاری از مکانیک‌ها و المان‌های بازی همان‌ چیزهایی هستند که در Origins شاهدش بودیم. همانطور هم که اشاره کردیم، در بازی شاهد نبردهای بزرگ خواهیم بود که این نبردها با استفاده از ویژگی War System احتمالا مهیج‌تر می‌شود. به واسطه‌ی این ویژگی، بازیکن می‌تواند افرادی را تحت استخدام خود داشته باشد و تاثیرات منطقه‌ای زیادی را به بازی وارد کند.

مسیری که یوبی‌سافت با بازی ادیسه در نظر دارد هنوز نتوانسته بسیاری از گیمرها، حتی آنهایی که Origins را پسندیده بودند به خود جلب کند و باید دید آیا این بازی می‌تواند مانند نسخه‌ی قبلی خود، به موفقیت دست پیدا کند یا عجله‌ی یوبی‌سافت باز هم کار دستش خواهد داد. ناگفته نماند که ادیسه بر خلاف بازی قبلی که توسط استودیو مونترال ساخته شده بود، به دستان استودیو کِبک که سابقه‌ی تولید بازی AC Sydicate را در کارنامه خود دارند، سپرده شده است.


Xbox One در سال 2018

Call of Duty: Black Ops 4

یک سال دیگر و یک Call of Duty دیگر اما این بار با یک تغییر بسیار بزرگ. Black Ops 4 که ادامه دهنده‌ی راه زیر مجموعه‌ی قبلی خود است، با حذف بخش کمپین داستانی که مشخصه‌ی اصلی سری بود، سر و صدای بسیار زیادی به پا کرد. استودیو ترای‌آرک که از قدیمی‌ترین سازنده‌های مجموعه‌ی Call of Duty محسوب می‌شوند و قدرت روایت داستان خود را در نسخه‌ی اول Black Ops نشان داده بودند، حالا تصمیم گرفتند که با حذف بخش کمپین داستانی، تمام تمرکز خود را بر روی بخش چند نفره بگذارد.

Call of Duty Black Ops 4 تماما به سیستم گیم‌پلی‌ای که در نسخه‌ی قبلی پی‌ریزی شده بود، پایبند است و از طرفی، کاراکترهای Specialist به ده عدد افزایش پیدا می‌کند. پنج نقشه‌ی محبوب نسخه‌ی قبل هم برای بازی جدید بازسازی خواهد شد.

Black Ops 4 یک بازی چند نفره است که طبق سنت کلی مجموعه، بخش زامبی هم پایه ثابت آن خواهد بود. برای اولین بار در مجموعه‌ی Call of Duty، بخش زامبی به دو بخش و دو روایت داستانی متفاوت از یک دیگر تقسیم شده و وجود ویژگی‌های بسیار بیشتر، از آن یک بازی کامل و بزرگ در دل Black Ops 4 ساخته است. اما چیزی که شاید باعث شده تا ترای‌آرک از کار بر روی بخش داستانی دست بکشد، تمرکز بر روی حالت بتل رویال BO4 به نام Blackout است. هنوز اطلاعات کاملی از حالت بتل رویال بازی در دسترس نیست، اما احتمالا همانند سایر بازی‌های این سبک مثل PUBG و Fortnite، شاهد تعداد زیادی بازیکن و مبارزه‌ی آنها تا آخرین نفر هستیم. البته سازنده‌های بازی ادعا کردند که بتل رویال در BO4 راه و روشی کاملا اختصاصی مختص به خود خواهد داشت.

همچنین سازندگان بازی برای اینکه بتوانند بیش از پیش شخصیت‌های اسپشیالیست را عمیق‌تر کنند، مراحلی تعبیه کردند که روایت داستانی آنها به سبک و شیوه‌ی بخش کمپین بازی‌های قبلی است و باز‌ه‌ی زمانی این مراحل بین اتفاقات نسخه‌ی دوم و سوم Black Ops خواهد بود.


Xbox One در سال 2018

Battlefield 5

استودیو Dice (دایس) بار دیگر با مجموعه‌ی شوتر محبوب خود بازگشته و برخلاف انتظار بسیاری که خواهان تجربه‌ی دوباره‌ی جنگ‌های مدرن پس از بازی موفق Battlefield 1 با محوریت جنگ‌جهانی اول بودند، Battlefield 5 را با حال و هوای جنگ جهانی دوم معرفی کرد.

Battlefield 5 بر روی اتفاقات و رویدادهای جنگ جهانی دوم تمرکز دارد و به مانند نسخه‌ی قبل، شامل هر دو بخش چند نفره و داستانی می‌شود. با این حال، تب بتل رویال به این مجموعه هم سرایت کرده و برای اولین بار در تاریخ مجموعه‌ی Battlefield، ما شاهد بخش بتل رویال خواهیم بود. البته، نقشه‌ها و نبرد‌های بزرگ پای ثابت همیشگی مجموعه بوده و راه‌یابی بتل رویال به Battlefield می‌تواند نتایج خوبی را رقم بزند. همچنین بخش جدیدی به نام Grand Operations که نسخه‌ی گسترده شده‌تر عملیات‌هایBattlefield 1 است، برای BFV معرفی شد. این حالت به مانند سابق، نبردهای سریالی را بین دو جناح مدافع و مهاجم در نقشه‌های متنوع دنبال می‌کند با این تفاوت که اهداف بیشتر و متنوع‌تری در نبردها مشخص می‌شود و از طرفی، رویدادهای هر نبرد تاثیرات مختلفی روی جنگ بعدی می‌گذارد که باعث می‌شود Grand Operations برای خود مانند یک بخش کمپین، روال داستانی خاص پیدا کند.

یکی از اقدامات خوب EA برای این بازی، حذف سیزن پس و لوت باکس‌های جنجال برانگیز است. بر خلاف نسخه‌های قبلی، تمام محتوای جدید دانلودی به صورت رایگان برای همه‌ی خریداران منتشر می‌شود و آیتم‌های داخل بازی را می‌توان با کسب تجربه به مرور به دست آورد. این کار باعث می‌شود تا یکپارچگی بیشتری بین کاربران ایجاد شود و کسب تجربه در بازی، بیشتر بر اساس عملکرد بازیکنان لحاظ شود.

بخش داستانی بازی مانند نسخه‌ی قبل تحت حالت War Stories روایت می‌شود که الکترونیک آرتز وعده داده این بخش نسبت به بازی قبلی عمیق‌تر و طولانی‌تر خواهد بود.


Xbox One در سال 2018

Red Dead Redemption 2

کمپانی RockStar (راک‌استار) شاید دیر به دیر بازی جدید عرضه کند، ولی انتشار هر نسخه‌ از سری GTA یا همین Red Dead Redemption هر گیمری را سال‌ها مشغول می‌کند. Red Dead Redemption 2، بازی بسیار مورد انتظاری که طرفداران شاهکار قبلی آن را سال‌ها تقاضا می‌کردند، سال ۲۰۱۶ معرفی شد و برخلاف چیزی که فکر می‌کردیم، یک پیش در آمد بر بازی قبلی خواهد بود.

بازی اکشن، جهان‌باز و وسترن Red Dead Redemption 2 این بار حول محوریت شخصیت آرتور مورگان می‌چرخد که یکی از اعضای گروه ون در لینده در سال ۱۸۸۹ بوده است. هر دو شخصیت جان مارستون و داچ ون در لیند که قهرمان و شخصیت منفی قسمت قبل بودند، در این بازی حضور دارند.
راک‌استار هنوز اطلاعات جامع و کاملی از گیم‌پلی بازی منتشر نکرده، ولی انتظار می‌رود که بسیاری از المان‌های بازی قبل که در نوع خود جامع و کامل بودند، در این بازی نیز وجود داشته باشند. برای مثال، سیستم Honor که تعیین کننده‌ی رفتار شخصیت‌های غیر قابل بازی با شما بر اساس عملکردتان بود، قطعا در بازی جدید به عنوان یکی از ویژگی‌های ثابت وجود خواهد داشت.

موفقیتی که بازی GTA 5 با بخش GTA Online داشته، گمانه‌زنی‌های بسیاری را مبنی بر استفاده از سیستمی مشابه در Red Dead Redemption 2 به وجود آورده که هنوز از سوی راک‌استار تایید یا تکذیب نشده است. همچنین وجود بخش بتل رویال با توجه به وسعت و المان‌های موجود در بازی، چیزی محتمل است. در هر صورت، راک‌استار شاید در ظاهر امیدوار نباشد که Red Dead Redemption در حد و اندازه‌های GTA 5 بفروشد، ولی قطعا برنامه‌هایی برای درآمدزایی طولانی مدت و پشتیبانی چند ساله از محتوای Red Dead Redemption 2 را در نظر دارد. خبر بد برای Xbox One دارها این است که راک‌استار به واسطه همکاری نزدیک خود با سونی، بسته‌های الحاقی را در انحصار زمانی پلی‌استیشن 4 قرار داده و ایکس‌باکس بازها دیرتر به این دست از محتویات دسترسی پیدا می‌کنند.


Xbox One در سال 2018

Fallout 76

‌Bethesda (بتسدا) به صورت ناگهانی از بازی Fallout 76 که در کمال ناباوری، تماما آنلاین است، قبل از رویداد E3 2018 رونمایی کرد. در ابتدا بسیاری تصور می‌کردند که با یک بازی کوچکتر و شاید محدودتر از Fallout 4 رو به رو هستند اما طبق گزارشات و البته صحبت‌هایی که شخص تاد هاوارد، خالق مجموعه و کارگردان قسمت جدید طی مدت گذشته ارائه داده، مشخص شد که Fallout 76 نه تنها کوچک یا حتی هم‌سایز و اندازه Fallout 4 نیست، بلکه ۴ برابر بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر است.

داستان این نسخه، رویدادهای قبل از تمام قسمت‌های مجموعه را روایت می‌کند و به سمت و سیاقی تاریک‌تر و مجهول‌تر از دنیای Fallout خواهد رفت. المان همکاری و به نوعی چند نفره، چیزی است که برای اولین بار به بدنه‌ی مجموعه تزریق شده، اما همچنان گیمرها می‌توانند مسیر خود را به تنهایی طی کنند که خب، طبق گفته سازنده‌ها این راهی سخت خواهد بود. اما نکته قابل ذکر این است که Fallout 76 یک بازی تماما آنلاین است و محیط بازی فعل و انفعالاتی داینامیک را به واسطه این اتصال آنلاین به خود می‌بیند.

ویژگی ساخت و ساز که برای اولین بار در Fallout 4 پیاده‌سازی شده بود، در بازی جدید گسترده‌تر شده و بازیکن می‌تواند نه فقط در مکان‌های مشخص شده، بلکه هر جایی که بخواهد بدون هیچ محدودیتی به ساخت و ساز مشغول شود. همچنین در بازی جدید خبری از انسان‌های تحت کنترل هوش مصنوعی نیست و تمام بازمانده‌های آخرالزمانی که در بازی مشاهده می‌کنید، بازیکنان دیگر همانند شما هستند. باید دید جاه‌طلبی جدید بتسدا و وارد کردن بخش آنلاین به مجموعه Fallout چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت و آیا این کار، یک حرکت انقلابی تلقی می‌شود یا با یک شکست رو به رو خواهیم شد.


Xbox One در سال 2018

Forza Horizon 4

سردم‌دار سبک ریسینگ آرکید طی سال‌های گذشته به طور قطع سری بازی‌های Forza Horizon است که خود یک اسپین آف و زیر مجموعه برای سری Forza Motorsport محسوب می‌شود. جدیدترین قسمت این زیرمجموعه تحت نام Forza Horizon 4 در رویداد E3 2018 و کنفرانس مایکروسافت به صورت انحصاری برای Xbox One و ویندوز 10 معرفی شد که طبق معمول، پیشرفت‌های بسیار زیادی را نسبت به گذشته دیده است.

دنیای به شدت پویا، عظیم و پر جزئیات نسخه‌ی سوم را فراموش کنید. حالا سازندگان بازی پا را فراتر گذاشته‌اند و تغییرات فصلی را به دنیای عظیم بازی که این بار در سرزمین بریتانیا جریان دارد، وارد کرده‌اند. همه‌ی فصول سال، از بهار تا زمستان، باعث می‌شوند تا جای جای دنیای Forza Horizon 4 تنظیمات و شمایل منحصر به فرد و البته گوناگونی را به خود بگیرند و تجربه‌ی شما از مسابقه در یک محیط را به چندین شکل مختلف در طول زمان در بیاورند.

همانند نسخه‌های گذشته مجموعه، سیستم یادگیری هوش مصنوعی Drivatar در بازی وجود خواهد داشت. پیشرفت بزرگ این بازی در بخش آنلاین و چند نفره اتفاق افتاده که این بار در هر سرور ما شاهد بیش از ۷۲ گیمر خواهیم بود که می‌تواند نوید رقابت‌های متنوع و بزرگ‌تر از گذشته را بدهد. بیش از ۴۵۰ اتومبیل لایسنس‌شده هم در Forza Horizon 4 وجود دارد که بیشترین مقدار در طول تاریخ سری محسوب می‌شود.

Forza Horizon 4 بی‌شک بزرگ‌ترین بازی انحصاری کنسول Xbox One در سال جاری میلادی است که انتظار می‌رود موفقیت‌های نسخه‌های قبلی خود را تکرار کند.


با توجه به این لیست، می‌توان کاملا متوجه شد که Xbox One از نظر دارا بودن بازی‌های انحصاری، تا چه حد در سال ۲۰۱۸ فقیر بوده و ضعیف عمل کرده است. با توجه به رونمایی‌ها و برنامه‌هایی که مایکروسافت در کنفرانس ایکس‌باکس E3 2018 ارائه داد، امیدهای زیادی به سال‌های آینده وجود دارد و باید دید ردموندی‌ها می‌توانند برای کاربران وفادار خود، محتوایی در خور عرضه کنند یا خیر.

دانیال نوروزی

دانیال نوروزی

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × یک =

  • :yes: :yes:
    انقدر سیاسیت دان متریک تو نسل قبل و ابتدای نسل گذشته مبنی بر اختصاص پیدا کردن کل تمرکز شرکت به یک سری بازی و دنباله‌هاشون بد بود که مایکروسافت و X1 بدجوری ازش تو این نسل ضربه خورد..حالا هر چقدر هم که فیل اسپنسر تلاش کرد یجورایی نسل هشتم رو از دست دادن
    ولی خب حداقل E3 2018 نشون داد که مایکروسافت دیگه الان میدونه داره چیکار میکنه و میدونه هر چقدر هم سرویس آنلاین مختلف در اختیار گیمر بذاری بازم اگه بازی انحصاری نداشته باشی قافیه رو به دیگر رقبا می‌بازی
    با توجه به استودیوهایی که خریدن رقابتش تو نسل بعدی خیلی جالب میشه

  • XBOX متاسفانه بدشانسی آورد به امید خدا با خزید استودیو های جدید بازی سازی بتونه خودش به اثبات برساند و رقابت خودش را با سونی بتونه ادامه بده
    ممنون

  • ممنون از دانیال
    مایکرو عملا هیچی نداره که اختصاصی باشه. این خیلی نا امید کننده اس.
    تو این ده تای بالا فقط یکیش اختصاصیه و این اصلا خبر خوبی برای فن های ایکس وان تا اخر سال نیست.