مقاله موبایل

بهترین بازی‌های چند نفره اندروید

best android multiplayer games

در چند سال اخیر بازی‌های موبایلی با رشد قابل توجهی همراه شدند. در این روزها نه تنها می‌توانید عناوینی بسیار درخشانی را روی اسمارت‌فون‌های خود تجربه کنید بلکه تعداد فراوانی از آثار باکیفیت نیز وجود دارند که می‌توانید به همراه دوستان‌تان از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

در حالی که هم‌چنان بسیاری از مخاطبین در حسرت عرضه عناوین چند نفره Split Screen روی کنسول‌های خانگی هستند بازی‌های آنلاین چند نفره موبایل به نقطه‌ای دست پیدا کردند که می‌توانند بهترین تجربه‌های ممکن را در ژانرهای مختلف برای گیمرها فراهم کنند. با لیستی از بهترین بازی‌های چند نفره اندروید در سال 2018 همراه وی جی مگ باشید.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 1

PUBG Mobile

نحوه اجرا شدن PUBG Mobile به صورتی کاملا نرم و روان روی گوشی‌های اندرویدی در نوع خود نکته‌ای بسیار جالب محسوب می‌شود. PUBG یک بازی بتل رویال بزرگ بوده که در آن 100 پلیر در یک نقشه عظیم که سرشار از سلاح‌ها، زره‌ها، تجهیزات جانبی و وسایل نقلیه است با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. شما می‌توانید به تنهایی قدم به میدان بازی بگذارید یا می‌توانید به عضویت گروه‌های مختلف در بیایید. باید از تمامی مهارت‌های خود استفاده کرده تا بتوانید تنها پلیری باشید که در انتهای هر راند زنده می‌ماند.

عرضه یک بازی‌ محبوب PC و یا کنسولی برای پلتفرم گوشی‌های همراه نکته تازه‌ای به شمار نمی‌رود. با این حال اجرا شدن PUBG به روان‌ترین شکل ممکن روی اسمارت‌فون‌ها هر مخاطبی را شگفت‌زده می‌کند. توسعه‌دهندگان با ایجاد تغییراتی در رابط کاربری، برداشتن و مدیریت آیتم‌ها را آسان‌تر کرده و بات‌هایی در بازی قرار داده‌اند تا پلیرهای تازه‌ وارد راحت‌تر بتوانند تجربه مورد نیاز را به دست بیاورند. پشتیبانی از کنترلر از طریق بلوتوث، قابلیتی بسیاری کاربردی بوده با این حال طراحی کنترل بازی از طریق تاچ یکی از بهترین نمونه‌هایی خواهد بود که تاکنون برای عناوین شوتر روی موبایل انجام شده است.

هم‌چنین گزینه‌ای در اختیار پلیر قرار می‌گیرد تا بتواند با پایین آوردن تنظیمات گرافیکی بازی، آن را به شکل نرم‌تری روی گوشی‌های ضعیف‌تر اجرا نماید. البته اگر گوشی اندرویدی قدرتمندی در اختیار دارید می‌توانید با قرار دادن تنظیمات مذکور در بالاترین سطح خود، از تجربه جزئیات بصری کم‌نظیر آن لذت ببرید. PUBG Mobile تمامی لحظات لذت‌بخشی را که روی PC منتقل می‌کرد را در مقیاسی کوچک‌تر روی موبایل نیز ارائه می‌کند. بازی مذکور در حال حاضر به صورت رایگان برای کاربران اندروید در دسترس بوده و حتی از ارائه پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز اجتناب می‌کند.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 2

Fortnite Battle Royale (beta)

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار بازی Fortnite به صورت نسخه تست بتا برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شد. آن هم پس از آن که در ابتدا به صورت انحصاری برای دارندگان گوشی‌های Samsung Galaxy در دسترس قرار گرفته بود.

بازی Fortnite روی موبایل بسته کاملی از همان تجربه‌ای که پیش از این روی PC و کنسول‌ها تجربه کرده بودید را تنها با مقیاسی کوچک‌تر روی اسمارت‌فون‌های اندرویدی به نمایش می‌گذارد. سیزن‌هایBattle Pass ، بازی به صورت تک‌نفره یا در قالب گروهی و طیف وسیعی از شخصی‌سازی‌های مختلف برای کاراکترها با استفاده از V-Bucks از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی‌ست که در تست بتا ساخته Epic Games روی اندروید وجود دارند. چنان‌چه بازی را روی کنسول و یا PC تجربه کرده باشید می‌توانید روی نسخه موبایلی نیز با اکانت موجود خود وارد شده و با استفاده از کاراکترهای آپگرید شده، V-Bucks و تمامی پیشرفت‌های دیگر خود به بازی ادامه دهید.

Fortnite یک محصول پولساز بسیار بزرگ برای Epic بوده که درآمد خود را از طریق هزینه مخاطبین با استفاده از پول واقعی درون بازی به دست می‌آورد. با این حال برای پیشرفت در بازی به انجام هزینه‌های مختلف مجبور نخواهید شد. پیشنهاد می‌شود با تمرکز و سرمایه‌گذاری روی Battle Pass در بازی پیشرفت کرده و محتویات متعددی را برای خود باز کنید. بازی در در حال حاضر به صورت تست بتا برای اندروید در دسترس بوده و هنوز قابلیت‌هایی چون پشتیبانی از کنترلر از طریق بلوتوث و مکالمه صوتی به آن اضافه نشده است. لازم به ذکر است بازی روی Google Play Store در دسترس نبوده و برای تهیه بازی باید از طریق Galaxy App Store و یا وبسایت رسمی Epic Games اقدام به تهیه و دانلود آن نمایید.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 3

Battlelands Royale

چنان‌چه به ایده تجربه بازی‌های ژانر بتل رویال روی موبایل علاقه‌مند هستید اما تلفن همراه شما از عهده اجرای Fortnite یا PUBG بر نمی‌آید تجربه Battlelands Royale بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این بازی تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد از عناوین بتل رویال را ارائه می‌کند که البته برای پلیرهای کژوآل هم بسیار لذت‌بخش خواهد بود. درست به مانند دو بازی برجسته بتل رویال، پلیر با استفاده از چتر نجات به میدان نبرد بازی فرود می‌‎آید با این تفاوت که به جای رقابت با 99 پلیر دیگر، در Battlelands Royale باید با 29 پلیر دیگر بجنگد. گیمر باید به غارت سلاح‌ها، گلوله و تجهیزات و زره‌ها پرداخته و با قرار گرفتن در محدوده مطمئن و امن، با رقبای خود درگیر شده و به از بین بردن آن‌ها مشغول شود.

در این بازی پلیر به حمل تنها یک اسلحه در هر لحظه محدود می‌شود و تجهیزات نیز در محیط بازی پراکنده هستند که باعث به وجود آمدن موقعیت‌ها و لحظات پرتنش و مهیجی می‌شود که طی آن پلیر باید بین درگیری با رقیبان خود و یا عبور کردن به صورت مخفیانه از کنار آن‌ها، یک رویکرد را انتخاب نماید. Battlelands Royale شامل یک حالت دو نفره هم می‌شود که گیمر می‌تواند به همراه یک دوست یا یک پلیر رندوم دیگر، به تجربه بازی مشغول شود. استایل هنری زیبا و گیم‌پلی فان بازی باعث می‌شود تا برای سپری کردن اوقات فراغت روی گوشی، Battlelands Royale را در نظر بگیرید.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 4

Brawl Stars

Brawl Stars یک بازی خوش‌ساخت جدید برای گوشی‌های اندرویدی بوده که وظیفه ساخت آن برعهده استودیو نام‌آشنای Supercell بوده است. عنوانی شامل 21 کاراکتر منحصر به فرد، چندین حالت‌ بازی و یک تجربه PvP داغ و درگیرکننده که پلیر را به تجربه دوباره و چندباره و بیشتر بازی تشویق می‌کند. کنترل بازی با کیفیت بالایی طراحی شده و براساس جهت حرکت، تیراندازی و دکمه حرکت ویژه که برای هر شخصیت به صورت مخصوصی طراحی شده عمل می‌کند.

در ابتدا تنها یک کاراکتر و یک حالت بازی در اختیار پلیر قرار می‌گیرد. Gem Grab حالت نبرد 3v3 بوده که گیمر باید برای به دست آوردن ده Gem به مبارزه بپردازد. برنده شدن و به دست آوردن پاداش‌ها، کلیدها و تجربه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید حالت‌های بازی، شخصیت‌ها و بسته‌های مبارزه جدیدی را باز کرده و مورد استفاده قرار دهید.

دومین حالت بازی Showdown نام دارد. حالتی در سبک بتل رویال که در آن هر پلیر برای بقا خود مبارزه می‌کند. سومین حالت Heist نامیده می‌شود. این بخش زمانی در دسترس گیمر قرار می‌گیرد که 350 تروفی به دست آورده باشد. این حالت یک بخش رقابتی دیگر بوده که در آن هر تیم پیش از به اتمام رسیدن زمان، برای دست‌یابی به صندوق حریف تلاش و مبارزه می‌کند.

Brawl Stars یکی از بهترین بازی‌های چند نفره اندروید بوده که مسلما ارزش تجربه کردن را خواهد داشت. با این حال این اثر تنها در مناطق محدودی از جمله کانادا در دسترس قرار دارد. اگر از طرفداران بازی‌های پیشین Supercell مانند بازی Clash Royale هستید پیشنهاد می‌شود تجربه Brawl Stars را حتما در نظر داشته باشید.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 5

Vainglory

عنوان Vainglory یک اثر در سبک MOBA بوده که به صورت PvP ریل‌تایم دنبال می‌شود. بازی توسط استودیو Super Evil Megacorp تولید شده و بدون شک یکی از بهترین نمونه‌های ژانر Multiplayer online battle arena روی اسمارت‌فون‌ها به شمار می‌رود. در مجموع 35 شخصیت قابل بازی وجود دارد که پلیر می‌تواند آن را مورد استفاده قرار دهد. هر کدام از این کاراکترها نیز توانایی منحصر به فرد و استایل خاص خود را دارند که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌سازد. حالت بازی 5v5 بسیار جنون‌آمیز دنبال خواهد شد اما از آن جایی که Vainglory به گونه‌ای طراحی شده تا به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا شود پلیر در هنگام لحظات پرتنش بازی مشکلات چندانی را تجربه نخواهد کرد.

بازی Vainglory یک اثر رایگان بوده که باید از طریق لوت کردن صندوق‌ها و انجام دادن ماموریت‌ها و کوئست‌های مختلف دنبال شده تا پیشرفت در آن حاصل شود. با این حال بازی نام‌برده در مسابقات eSports هم حضور داشته و چنان‌چه بتوانید خود را به یک پلیر حرفه‌ای و سطح بالا تبدیل کنید می‌توانید در مسابقات eSports آن، حضور به عمل آورده و در صورت برنده شدن جایزه‌های نقدی مختلفی را به دست بیاورید. بازی به همراه دوستان یا رقابت با پلیرهای تصادفی و برنده شدن در هر راند نیازمند استفاده از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های متفاوتی است که Vainglory را به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش تبدیل می‌کند.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 6

Star Wars: Force Arena

عنوان Star Wars: Force Arena اثری در سبک MOBA بوده و در یک کهکشان بسیار دور دنبال می‌شود و تمامی شخصیت‌های محبوب دنیای Star Wars را درون خود جای داده است.

پلیر در نقش یکی از شخصیت‌های برجسته این فرنچایز قرار می‌گیرد و می‌تواند به نیروهای زیر دست خود در میدان نبرد دستور دهد. برای رقابت باید استراتژی عمیق و حساب‌ شده‌ای در نظر گرفته شود چرا که مبارزه با پلیرهای متفاوتی انجام می‌شود که هر کدام تلاش می‌کنند خط دفاعی شما را تخریب کرده و پایگاه نظامی شما را از بین ببرند.

بخش‌های تک نفره هم در بازی وجود داشته که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید توانایی و مهارت خود را ارتقا دهید. با این حال اصل تجربه Star Wars: Force Arena به بخش نبردهای 1v1 آن و مبارزات آرکید 2v2 اختصاص پیدا می‌کند. گیم‌پلی بازی به قدری بالانس و متعادل طراحی شده که فرقی نمی‌کند در جبهه Rebellion بجنگید یا به گروه Dark Side ملحق شوید. مقیاس اکشن به نمایش درآمده در بازی در لحظات حساس و پرتنش، حال و هوای سکانس‌های درگیری بزرگ فیلم‌های سینمایی Star Wars را برای شما یادآور می‌شود.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 7

Critical Ops

از Critical Ops می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین بازی‌های چند نفره اندروید نام برد. عنوانی اکشن شوتر که بسیار سریع دنبال می‌شود و در عین حال انتخابی ایده‌آل برای کژوآل گیمرها به شمار می‌رود.

بازی Critical Ops ترکیبی از تجربه Call of Duty: Modern Warfare به همراه نکات مثبت CounterStrike بوده و تمامی این موارد را در قالب گرافیکی مثال‌زدنی و کنترل تاچ بسیار خوب به مخاطب خود ارائه می‌کند. بازی از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند اما خبری از مکانیک‌های Pay to Win در این محصول نیست. لوت‌باکس‌های بازی به موارد تزئینی هم‌چون پوسته اسلحه‌ها محدود می‌شوند.

تجربه این اثر بسیار لذت‌بخش بوده و شامل حالت‌ها و بخش‌های بازی مختلفی هم‌چون Quick Deathmatch، Gun Game و Bomb Defusion می‌شود و هم‌چنین به پلیر اجازه می‌دهد تا حالت بازی شخصی‌سازی شده بسازد و به همراه دوستان خود آن را تجربه کند. این عنوان شوتر اول شخص آنلاین قطعا ارزش تجربه کردن را خواهد داشت.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 8

Guns of Boom

در حالت کلی Guns of Boom یک بازی با گرافیک کارتونی به صورت اول شخص شوتر بوده که از قابلیت‌های اساسی این ژانر بهره می‌برد. این بازی که توسط Game Insight توسعه یافته و نشر پیدا کرده خود را به عنوان یک اثر بسیار محبوب رقابتی به اثبات رسانده است. با این حال توسعه‌دهندگان آن همکاری را با ESL ترتیب دادند تا Guns of Boom در سال 2018 برای نسختین بار وارد مسابقات eSports شود.

نکته‌ای که Guns of Boom را به محصولی عالی تبدیل می‌کند بدین شرح است که برای لذت بردن از آن فرقی نمی‌کند شما چه نوع مخاطبی باشید. چه مخاطب معمولی باشید که به دنبال پر کردن اوقات بیکاری خود هستید و چه گیمری باشید که به دنبال تشکیل گروهی برای شرکت در تورنمنت باشید می‌توانید روی Guns of Boom حساب باز کنید.

با استفاده از گلد یا طلای موجود در بازی می‌توانید سلاح‌های مختلفی خریداری نمایید. گلد از طریق پیشرفت در بازی قابل تهیه است. هم‌چنین امکان خرید آن از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز وجود دارد. برخی از سلاح‌های ویژه تنها زمانی در دسترس پلیر قرار می‌گیرند که به لول یا سطح مشخصی رسیده باشد. سیستم مچ‌میکینگ کارآمد بازی نیز وظیفه خود را در متعادل نگه‌ داشتن دو تیم به خوبی انجام می‌دهد. با این حال مواقعی وجود خواهد داشت که شما به پلیری برخورد می‌کنید که با استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای، تمامی ویژگی‌های کاراکتر خود را به سطح حداکثر رسانده است. فارغ از این بحث، Guns of Boom تجربه دلنشینی را به گیمر القا می‌کند.


بهترین بازی‌های چند نفره اندروید 9

Asphalt 9: Legends

جدیدترین نسخه از سری بازی ریسینگ Asphalt، بی‌نقص‌ترین بازی ریسینگ عرضه شده روی اندروید بوده و برخی از بهترین قابلیت‌های چند نفره را در ساختار اکشن رقابتی خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

Asphalt 9: Legends یک محصول شگفت‌انگیز بوده که گیم‌پلی بی‌نظیر و گرافیکی درخشان را به نمایش می‌گذارد. این بازی به جای آن که تلاش کند و بخواهد به عنوان یک اثر شبیه‌ساز ریسینگ بسیار دقیق خود را معرفی کند، تجربه آرکید جنون‌آمیزی را در مقابل مخاطب خود قرار می‌دهد و تا زمانی که با انجام یک چرخش 360 درجه حریف خود را از بازی بیرون نکنید بسیار واقع‌گرایانه جلوه می‌کند.

در این مواقع Asphalt 9 حس و حال عناوین Burnout را برای شما مجسم می‌کند. با پیشرفتی اندک در بخش تک‌نفره بازی، دیگر بخش‌های متنوع بازی نیز در دسترس شما قرار می‌گیرند. بدون شک ساخته Gameloft یکی از بهترین بازی‌های چند نفره اندروید به شمار می‌رود. چنان‌چه به سبک ریسینگ علاقه‌مند هستید تجربه Asphalt 9: Legends را به هیج وجه از دست ندهید.


BEST ANDROID MULTIPLAYER GAMES

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 + 6 =

  • با سلام خدمتتتون.. ممنون از زحمتی که برای ارائه مطلب کشیدید… با نظراتتون کاملا موافقم. فقط نکته ای که به نظرم لازم بود بازگو اش کنم اینه که انصافا حداقل یکی از بازی‌های سری Modern Combat و بازی pes 2019 باید تو لیست میبود! ..حالا مدرن کمبت الان میشه گفت که کاملا به یک بازی p2w تبدیل شده تو این دو نسخه اخیر.. ولی بازم نمیشه از خوب بودن بازی بگذریم….
    بازی pes 2019هم که از نظر من بهترین بازی فوتبال در حال حاضر روی اندروید و ios هست… جای این دوتا تو لیست خالیه
    بازم ممنون از مطلبتون :laugh: