مقاله

Evolve : با ویژگی های این بازی آشنا شوید

Evolve : با ویژگی های این بازی آشنا شوید 1

یک فیلم که مربوط به یک هیولا می باشد ، تا جایی ارزش دیدن دارد که ارزش آن هیولا نیز بالا باشد. این مسئله در مورد بازیهایی که جنگ با کاراکتری همانند یک هیولای بزرگ را به نمایش می کشند نیز صدق می کند. بازی جدید استدیوی Turtle Rock Studios یک شوتر تخیلی است که به 4 بازیکن اجازه می دهد تا در محیطی آنلاین به نبرد با یک هیولا ( که توسط یک بازیکن پنجم کنترل می شود ) و در یک سیاره فضایی بپردازند. به جرات می توان گفت که این استدیو اولین در زمینه خلق چنین هیولایی در یک بازی رایانه ای است. حال با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از ویژگی های این هیولا و برخی نکات پشت صحنه این خلق استدیو بپردازیم.

goliath0110-610a

در بازی Evolve ، چهار بازیکن در نقش شکارچیان هیولا در یک سیاره به نام Shear به نبرد با یک هیولای عظیم الجثه می پردازند. ممکن است در نگاه اول این عمل زیاد به نظر منصفانه نرسد ولی اصل موضوع به گونه دیگری است. در ابتدا هیولای داستان با یک فرم کوچک شروع به گذران زندگی می کند و با تغذیه کردن از محیط وحشی اطرافش به ابعاد بزرگتری از نظر قدرت و استقامت دست می یابد. این غول عظیم الجثه که The Goliath نام دارد می تواند در یک لحظه یک تکه از زمین صاف سیاره اش را بکند و از آن بعنوان یک سلاح بر علیه شما استفاده کند و پس از آن به هوا پریده و با هیکل عظیم الجثه اش به سمت شما حمله ور شود. این موجود به شدت قوی، در نگاه اول غریبه و چند لحظه بعد آشنا بنظر می رسد.

رئیس استدیوی Turtle Rock Studios ، آقای Chris Ashton در وصف این غول این گونه می گوید :

” ما می خواستیم که این موجود اولین در نوع خودش باشد. اولین هیولایی باشد که بازیکنان به آن دسترسی داشته باشند، اولین هیولایی باشد که همه در مورد آن به بحث و صحبت بپردازند. بنابراین آن را به‌گونه ای خلق کردیم که قابل شناسایی باشد و در عین حال خیلی عجیب و غریب نباشد. “

goliath0110-610b

Goliath موجود همه کاره این استدیوست. این موجود قادر به دویدن همانند یک میمون وحشی و در عین حال حفظ کردن تعادلش با آن دم خاردار‌اش است. این موجود با جثه 10 پایی اش ( حدود 3 متر ) حتی در فرم اولیه اش هم ترسناک به نظر می رسد و با رسیدن به هر یک از سه مرحله تکاملش ، قد و جثه‌اش بلندتر و بزرگتر می شود. در حالیکه او جثه قابل شناسایی و تقریبا آشنایی دارد، مطمئنا نباید در پشت سر او به دنبال یک زیپ برای بستن لباسش بگردید. مدلساز این کاراکتر آقای Yanez می گوید :

” ما نمی خواستیم شما فکر کنید که او یک مرد در لباس هیولا است و میخواستیم تا جایی که ممکن است قابل باور به‌نظر برسد. ما تا جایی که مسائل قابل باور به‌نظر برسد اغراق کردیم. ترسناکی او به ترسناکی بازیهای Silent Hill نیست و بیشتر به استایل جیمز کامرون (کارگردان فیلم ترمیناتور) شباهت دارد که جذاب بنظر می رسد.”

آقای Ashton در ادامه می گوید :

” معمولا در ساخت بازی ها مسوول طراحی Concept ها به خلق کاراکترها و مفاهیم کلی بازی می پردازد و سپس این طراحی ها به دست سازنده مدل ها می رسد و از او درخواست می شود که کارهای مدل سازی را فقط بر طبق این طراحی ها انجام دهد.”

goliath_process_01

ولی ظاهرا کارها در مورد خلق کاراکترهای بازی Evolve در استدیو Turtle Rock به‌گونه‌ای دیگر است. طبق گفته های آقای Yanez وی پس از دیدن چند مدل اولیه به ساخت و طراحی چند کار نمونه پرداخته است و سپس هر کسی در استدیو که ایده ای در مورد ساخت این هیولا داشته آن را با بقیه به اشتراک می گذاشته است.

” ما همگی با هم دوست هستیم و با یکدیگیر صمیمی رفتار می کنیم پس اگر کسی در مورد طراحی نظری می داد و یا می گفت که من از این طرح خوشم نمی آید کسی ناراحت نمی شد و از کوره در نمی رفت.”

اگر نگاهی به طراح های مربوطه بیندازید می بینید که برخی مسائل در ابتدا در طراحی حضور داشتند ولی به کلی پاک شدند مثلا در ابتدا قرار بود این هیولا به جای دو دست ، چهار دست داشته باشد ولی در نهایت توافق بر این شد که این موجود دو دست بیشتر نداشته باشد. آقای اشتون در این زمینه می گوید :

” دو دست به اندازه کافی تداعی این را می کند که قرار است یک مشت به صورت شما بخورد “

goliath_process_04

مطئمنا Goliath جایزه هیچ مسابقه زیبایی ای را نمی برد، ولی خب طرفداران خاص خودش را در استدیو Black Turtle دارد. صورت او محل تجمع استخوان، دندان های بلند و تیز و بافت های صورت اضافی است. وقتی دهان او بسته است، صورتش به مانند یک کلاه خود می‌ماند ولی اگر او را خشمگین کنید، اوضاع به شدت تغییر می کند!
آقای Yanez می گوید :

“ایده طراحی صورت او به گونه ای است که وقتی به سمت شما فریاد می زند، تمام صورت شما خیس می شود و تمام برآمدگی های صورت او شما را می ترسانند.”

آقای اشتون به یاد می آورد که :

” یادم می آید که در ابتدا گولیاث دندان هایی تقریبا شبیه به سیستم دندان های انسان داشت ولی بعدا مجبور شدیم برای ترسناک تر شدنش، زاویه دهان و دندان های آن را تغییر دهیم.”

نتیجه این طراحی صورت شبیه به برآمدگی شکمی است که خرد شده است. اگر توسط این موجود گاز گرفته شوید، رد آن همانند رد گازگرفتگی کوسه تمیز نیست و همانند یک چرخ گوشت بر محل گاز گرفتی است! اگر در کلاس شکارچی بازی کنید و این اتفاق برای شما بیافتد، مطمئنا یک جای کار را اشتباه رفته اید. ولی خب این بهترین فرصت شما برای دیدن صورت گولیاث از نزدیک می باشد چون ظاهرا آن موقع شکارچی را از منوی غذایی اش انتخاب کرده است!

گولیاث همچنین دارای یک سری خارهایی در پشت سر تا پشت کمرش می باشد. آقای یانز در این مورد می گوید:

” وقتی شروع به طراحی کردیم او هیچ کدام از این خارها را نداشت. در حین طراحی بدن او بودیم که از خارها بعنوان نمونه آزمایشی استفاده کردیم که در نهایت به نظر خوب می رسید. در طی مراحل طراحی به تعداد خارهای او بر روی بدنش اضافه می کردیم تا به جایی رسیدیم که پشت او شبیه چماق های قدیمی شده بود و آنقدر عضلانی و پر استخوان بنظر می رسید که بنظر اگر به کسی برخورد می کرد یا بر روی کسی فرود می آمد، آن فرد زنده نمی ماند! “

goliath_process_02

گولیاث موجود ذاتا قدرتمندی است ولی بازیکنان می توانند قدرت او را در طول بازی کم کنند. همانطور که از اسم بازی معلوم است، هدف گولیاث رشد و پیشرفت از لحاظ بدنی است. او می تواند از طریق 3 نوع مختلف و با استفاده از تغذیه و ذخیره انرژی اش تغییر شکل و اندازه بدهد، البته اگر شکارچیان اول کار او را نکشند! بازیکنان در ابتدا می توانند دو قابلیت از چهار قابلیت اصلی او را انتخاب کنند و با هر بار رشد کردن یکی دیگر از قابلیت های او را انتخاب کنند.

قدرت Flaming Breath او برای مجازات کردن کسانی که به او نزدیک می شوند بسیار خوب است. بعد از اینکه آتش به هر کاراکتری بخورد، وی تا مدتی اثر آتش را بر روی خودش خواهد داشت. اثر Damage ای که با این قدرت به افراد وارد می شود نسبت به بقیه قدرت هایش کمتر است ولی نباید از اثر موقت آن گذشت.

دو قدرت Charge و Leap او دو ویژگی بسیار عالی برای مانور دادن بصورت تدافعی یا تهاجمی می باشد. از شارژ کردن می توانید برای حمله به مهاجمانی که در حال فرار هستند و در کنار یکدیگر قرار دارند استفاده کنید یا می توانید موقعی که زیر آتش سنگین دشمن هستید استفاده کنید تا کمی فاصله بین خودتان و شکارچیان بیاندازید. قدرت Leap که شباهتی به قدرت شارژ دارد، می توانند به دو صورت استفاده شود. مثلا برای پریدن بر روی یک شکارچی که از وجود شما بی خبر است یا مثلا برای سخت کردن هدفگیری برای دشمنانتان!

goliath_ability_effects

قدرت Rock Throw یک ویژگی‌ست که واقعا به قدرت بدنی گولیاث نیاز دارد. او با انجام این حرکت، دستش را در زمین فرو می‌برد، یک تکه سنگ بر می دارد و آن را به نزدیک ترین کسی که نزدیکش باشد پرت می کند. شکارچیان تازه وارد پس از یک بار ضربه خوردن توسط این حمله خواهند فهمید که چه ضربه مهلکی خورده اند. اثر بر هم زننده تعادل این پرتاب، ممکن است وقت با ارزش شما را برای بازیابی تعادل بگیرد. این قدرت برای این ایجاد شده است که خلا یک مشکل گیم پلی پر شود. این مشکل آن است که ممکن است شکارچیان با کاشتن مین، استراتژی کاملا دفاعی بنا کنند و از گولیاث بخواهند که در محدوده شان بیاید و پا بر روی تله بذارد. ولی با وجود این قدرت، شما می توانید مین ها را به هوا بفرستید!

لازم به ذکر است که The Goliath یکی از چندین هیولایی است که بازیکنان می توانند در نقش او در بازی Evolve بازی کنند.

[jwplayer config=”Video Player” mediaid=”21431″]


مترجم و نویسنده : کاوه آرانیان


برچسب‌هاEvolve Goliath
میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × 4 =