مقاله

Zack کیست، و زنده بودن او چه تاثیری بر داستان Final Fantasy 7 خواهد گذاشت؟

Final Fantasy 7

این مطلب شامل اسپویل داستانی Final Fantasy 7 است.


بعد از عرضه نسخه ریمیک Final Fantasy 7 و حالا نسخه بازسازی شده Crisis core تحت عنوان Reunion، دوباره نگاه‌ها به سمت نسخه هفتم بازی و کاراکتر دوست داشتنی زک (Zack) دوخته شده. اما بسیاری از گیمرها شاید هنوز با این کاراکتر و داستان زندگی‌اش آشنایی چندانی ندارد. واقعا این کاراکتر که شباهت زیادی به کلاود (Cloud) دارد کیست؟ چرا کلاود خاطرات او را به همراه دارد و همچون نفرینی در ذهنش دائما تکرار می‌شوند؟ آیا زک زنده مانده است؟ زنده بودن او در روند بازی و داستان چه تاثیراتی به همراه خواهد داشت؟

این‌ها همه سوالاتی هستند که شاید خیلی از ما و مخصوصا گیمرهایی که از داستان پیچیده Final Fantasy 7 کمی سردرگم شده‌اند، نیاز به جوابی برایشان داریم. اما نگران نباشید چرا که در مقاله پیشه رو کمو بیش جواب سوالاتتان را خواهید یافت. با وی‌جی مگ همراه باشید.

زک کیست؟

Zack کیست، و زنده بودن او چه تاثیری بر داستان Final Fantasy 7 خواهد گذاشت؟ 1

توضیح دادن درمورد کاراکتر زک شاید کمی شبیه به قدم گذاشتن در میدان مین باشد! این موضوع بیشتر به این خاطر است که حضور این شخصیت در داستان نسخه اصلی FF7 که بیش از 20 سال پیش منتشر شد، خود یک کشف عظیم بود که جهان را زیرورو کرد. حتی همان زمان هم وجود زک در داستان بازی چندان ماهیت مشخصی نداشت و حتی بسیاری از حضورش در جهان FF7 کاملا بی اطلاع بودند. بعد از این همه سال، با عرضه نسخه ریمیک و بعد از آن انتشار DLC بازی با عنوان Intergrade و حضور زک در پایان این نسخه بازسازی شده، دوباره گیمرها به میز گفتگو در مورد این کاراکتر کشیده شدند.

Zack Fair یک 1st Class SOLDIER (سرباز درجه یک با توجه به درجه بندی رنک دنیای بازی، بالاترین رده سرباز است) و بهترین دوست کلاود در طول همکاریشان برای شرکت Shinra Electric Power بود. شمشیر معروف Buster Sword که بعد از او به کلاود رسید، درواقع متعلق به زک است. البته خود زک نیز پیش از آن، این شمشیر را از ارشدش یعنی Angeal Hewley دریافت کرد.

با اینکه زک یکی از بزرگترین تکه‌های پازل داستان FF7 بوده، اما بر خلاف این نقش مهمش، حضور نسبتا کمرنگی در دنیای بازی داشته است. او در چند فلش بک و کات سین در بازی اصلی حضور داشت. در داستان اصلی او زمانی که درحال کشان کشان آوردن کلاود که تقریبا بی جان و بدون علائم حیاطی به Midgar بود، می‌میرد. پس از مرگش روح او در کلاود دمیده می‌شود و با زنده ماندن کلاود، بخشی از خاطرات و شخصیت زک نیز به درون او نفوذ می‌کند.

در خط داستانی اصلی به نوعی زک خود را فدا می‌کند تا کلاود زنده بماند. آنها نزدیک ترین و بهترین دوستان یکدیگر بودند و کلاود همیشه به دید یک الگو به او می‌نگریست. در قسمتی از داستان بازی هم این دو دستگیر شده و آزمایشات مختلفی رویشان انجام شد.

Zack کیست، و زنده بودن او چه تاثیری بر داستان Final Fantasy 7 خواهد گذاشت؟ 2

این وقایع در نسخه جانبی بازی که با نام Final Fantasy 7 : Crisis Core و به صورت انحصاری برای کنسول دستی PSP عرضه شد هم، بیشتر موشکافی گردید. کاراکتر اصلی این بازی خود زک بود و در این عنوان به سرگذشتش به عنوان یک عضو از SOLDIER (سربازان Shinra)، و روابطش با کاراکترهایی چون Cloud،Aerith و حتی Sephiroth، بصورت کامل پرداخته می‌شد.

بخش زیادی از داستان Crisis Core که شامل کاراکترهایی چون Angeal یا Genesis می‌شود شاید در نهایت چندان چیزی به خط داستانی اصلی FF7 اضافه نکرد اما در این عنوان شاهد شکل گیری کامل شخصیت زک هستیم و خواهیم دید که حتی تا قبل از آشنایی‌اش با کلاود هم تا چه حد کاراکتر با اهمیتی بوده است.

این دو دوست در نهایت تصمیم می‌گیرند تا از شر Shinra و آزمایشاتش به Midgar بگریزند اما بازهم همانطور که پیش‌تر گفته شد، در نهایت و در راه فرار، زک توسط ماموران Shinra و درست خارج از شهر Midgar کشته می‌شود و کلاود مجبور می‌شود تا به همراه شمشیر معروف Buster Sword بدن بی‌جان خود را به Midgar بکشاند.

چگونه زک در Final Fantasy 7 Remake زنده ماند؟

Zack کیست، و زنده بودن او چه تاثیری بر داستان Final Fantasy 7 خواهد گذاشت؟ 3

تا اینجا و تمام موارد توضیح داده شده در مورد زک، در چارچوب خط داستانی اصلی بازی و قبل از عرضه ریمیک بود. ذهن زک به کلاود پیوند خورد تا کلاود بتواند به زندگی‌اش ادامه دهد و وقایع تلخ گذشته را پشت سر بگذارد؛ روح زک همیشه از جریان زندگی (Lifestream، انرژی‌ای که منبع حیاط و دنیایی که شامل تمامی ارواح موجودات است) مراقب کلاود خواهد بود.

اما پس از چندین حضور کوتاه در انیمیشن Advent Children و بازی Kingdom Hearts: Birth By Sleep چندان خبری از زک در دنیای Final Fantasy نشد. ولی حالا همه چیز تغییر کرده است چرا که پایان بندی Final Fantasy 7 Remake کاری غیرممکن انجام داد و با به چالش کشیدن کاراکتر اصلی بازی و رویارویی او با سرنوشت به وسیله Sephiroth، زک را دوباره به زندگی باز گرداند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است اما به گیمرها تعدادی سرنخ داده شده تا تکه‌های پازل را کنارهم قرار دهند. بعد از شکست دادن Whispers توسط Cloud و گروهش، بنظر‌ می‌رسد که تایم‌لاین داستان بازی دچار تغییرات اساسی شده است. زک و برخی از اعضای تیم Avalanche که در داستان اصلی کشته شده بودند حالا به لطف این تغییرات زنده هستند!

حتی در پایان نسخه ریمیک دیده می‌شود که زک با موفقیت از نیروهای Shinra عبور می‌کند و به همراه کلاود که زخمی است، به سمت شهر Midgar حرکت می‌کنند. اینطور به نظر می‌رسد که در آن لحظه این اتفاق و اتفاقات داستان اصلی بازی به صورت موازی باهم درحال رخ دادن هستند و احتمال دارد تا با تایم‌لاین ‌هایی موازی طرف باشیم.

این ایده وقتی پررنگ‌تر می‌شود که در یکی از صحنه‌ها پوستری قابل مشاهده است و به این اشاره دارد که تایم لاینی که زک در آن حضور دارد، با تایم لاین گروه اصلی متفاوت است. اما هنوز هم چیزی که در پایان DLC بازی یعنی Intergrade دیدیم را توضیح نمی‌دهد…

حضور زک در پایان Intergrade به چه معناست؟

Zack کیست، و زنده بودن او چه تاثیری بر داستان Final Fantasy 7 خواهد گذاشت؟ 4

پیش از این به‌نظر می‌رسید که طرفداران فعلا با همین تئوری‌ها باید منتظر باشند تا پاسخ نهایی را در قسمت دوم ریمیک بازی دریافت کنند، اما DLC بازی به‌صورت کاملا غیرمنتظره‌ جزئیات جدیدی را فاش کرد! بعد از پایان داستان کاراکتر Yuffie در DLC بازی، لحظه‌ای به کاراکترهای اصلی FF7 بازخواهیم گشت و آنها را در راه روستای Kalm می‌بینیم.

در همین لحظه با کات خوردن دوربین و تغییر صحنه، زک را خواهیم دید که به کلیسایی که Aerith در آن حضور داشت، می‌رسد. زک درحال آماده کردن خود برای دیدن معشوقه‌اش بعد از مدتی طولانی است. او وارد کلیسا می‌شود و… با کمال ناباوری خود را در میان عده‌ای از پناهندگانی که از مخروبه‌های ناحیه 7 یا همان Sector 7 گریخته بودند، پیدا می‌کند.

اینکه این جریان در تایم لاین اصلی ریمیک و بعد از پایان داستان آن درحال اتفاق است یا در یک دنیای موازی، هنوز مشخص نیست. اما همین موضوع نوید پایه‌گذاری داستان زک و وصل کردن او به شخصیت های اصلی ریمیک در بازی‌های آینده را می‌دهد.

فعلا باید منتظر ادامه داستان زک در نسخه دوم ریمیک باشیم. گرچه که با عرضه شدن عنوان بازسازی شدهCrisis core که حالا Reunion شناخته می‌شود، شاید جزئیات بیشتری از آنچه که به زک گذشته و دقیقا باعث زنده بودنش شده، فاش شود. اگر زک در دنیای اصلی بازی زنده مانده است و در تایم لاین موازی نباشد، شاید بعدا با اعضای Avalanche که حالا زنده هستند، تیمی تشکیل دهند و به کمک کلاود و گروهش بیایند.

شاید حتی گروهش در ریمیک بعدی قابل بازی هم باشد. با همه اینها، نباید فراموش کنیم که زک یک prototype و همزاد از خود کلاود است و شاید به وسیله پورتالی که Sephiroth تشکیل داده است یا حتی به وسیله جریان زندگی (Lifestream) به نوعی با کلاود و گروه اصلی همکاری کند. حتی در جهانی خارج از دنیای اصلی بازی.

طرفداران هنوز هم منتظر پاسخ نهایی از سازندگان بازی هستند و احتمالا با انتشار نسخه دوم ریمیک به آنها خواهند رسید. اما فعلا دو چیز کاملا واضح است: زک زنده است؛ و او نقش مهمی در داستان بازی خواهد داشت.

ترجمه شده از وب سایت GameRant

نیما هاشمی

نیما هاشمی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پانزده + یازده =

  • به به آقا نیما خوشحالم فعالیت کردی
    اگه اینو میبینی یه جوابی بده چیشد چه خبرا؟
    راستی آپاراتو که هیچی ولی بیا یوتوب حداقل یه پولیم میده ناموسا دل تنگتم