بازی ایرانی اخبار بازی

بازی مختار: فصل قیام، بزودی عرضه می شود + تریلر

[namasha id=”slMDqXD8″ responsive=”true”]

شرکت منادیان اعلام کرد به زودی بازی « مختار: فصل قیام» ، قسمت دوم از سه‌گانه سفیر عشق را برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد کرد. این بار شخصیت اصلی بازی «مختار ثقفی» است و مخاطبان می‌توانند به جای این شخصیت مشهور تاریخی ایفای نقش کنند.

در مختار : فصل قیام شاهد روایت مختار ثقفی طی بازه‌ای 6 ساله هستیم؛ از سلول‌های زندان ابن زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی او. سازندگان برای روایت هر چه بهتر داستان 45 دقیقه میان پرده سینمایی برای فصل قیام تهیه کرده‌اند.

سازندگان همه تلاش خود را کرده‌اند تا روایت مختار را به شکلی متفاوت روایت کنند و استفاده از این بازه 6 ساله باعث شده  تا امکانات لازم برای شخصیت پردازی هر چه بهتر این کاراکتر تاریخی در اختیار داشته باشند. به طور مثال این بار بازی داری 40 شخصیت تاریخی مختلف است. همچنین برای طراحی هر چه بهتر محیط‌های بازی از 30 مدل شخصیت به عنوان NPC حاضر در محیط استفاده شده.

مهران شخصیت اصلی قسمت اول هرچند در این بازی قابل کنترل نیست اما به عنوان کاراکتر جانبی در فصل قیام حضور دارد. از دیگر شخصیت‌های تاریخی که در بازی حضور دارند می‌توان به : عبدالله بن کامل شاکری، عبدالله ابن زبیر، محمد حنفیه، ابن زیاد، کیسان ابوعمره و … اشاره کرد.

این بازی که به مانند نسخه اولش یک اکشن سوم شخص محسوب می‌شود و دارای 12 مرحله و 6 ساعت گیم پلی خواهد بود. با اینکه شخصیت اصلی این بار مختار است اما او هم به مانند مهران (قهرمان قسمت اول) توانایی استفاده از پنج سلاح یعنی شمشیر،شمشیر و سپر و دو شمشیر ، چاقو و تیر و کمان را دارد.  با اینکه هسته گیم‌پلی بازی به مانند «سفیر عشق» است اما سازندگان سعی کرده‌اند بخش‌های مختلف بازی از جمله سیستم مبارزات را بهبود ببخشند.

قسمت اول این سه‌گانه در کوفه روایت می‌شد و به همین خاطر سازندگان این شهر تاریخی را با دقت و جزییات فراوان و با استفاده از کتب تاریخی و همچنین الگو برداری از مکان‌های تاریخی آن هم با استفاده از تعداد زیادی عکس و فیلم طراحی کرده بودند. برای قسمت دوم اما بازی به یک محیط محدود نخواهد شد و در مختار بخش اصلی روایت  بازی در مسیر سفر مختار و شهر مکه رخ می‌دهد.

از جمله محیط‌های این قسمت می‌توان به : مکه مکرمه، طائف، واحه های عراق عجم، زندان کوفه، دارالاماره، منزل مختار و مسجد اعظم کوفه اشاره کرد. تمامی این محیط‌ها هم با استفاده از همان فرمول طراحی کوفه در قسمت اول، ساخته شده‌اند.

برای روایت هر چه بهتر، سازندگان از تیمی متشکل از 21 نفر از اساتید دوبله‌ی کشور از جمله جناب استاد منوچهر والی‌زاده در نقش مهران و استاد میثم نیکنام در نقش مختار استفاده کرده‌اند. مدیریت صدا نیز برعهده جناب آقای حسام صادقی نیکو است که صداپیشگی این اثر اکشن و هیجان انگیز و در عین حال روایتگری آن را بر عهده داشته‌اند.

بازی مختار: فصل قیام در روزهای پایانی شهریور ماه به صورت دیجیتالی و از طریق فروشگاه‌های دیجیتالی Gameup و Hayoola برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

شاتهایی از محیط این بازی:

 

 

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده − 14 =

  • گیمپلیش رو دیدم
    نسخه قبلی رو بازی نکردم ولی چیزی که حس میکردم شباهت خیلی زیادش به نسخه اول بود
    کاری به انتخاب داستانش ندارم که اگه غیر از این بود ب.و.د.ج.ه نمیدادن
    ولی گیمپلیشو نیستم
    خواه ناخواه مقایسه پیش میاد با عنوانای خارجی
    حالا اگه اقا میثم هم یه گیمپلی نیم ساعت برن ازش که دیگه حساب دستمون بیاد

    • والا نمیدونم. اینکه اصلیه یا کپی میفروشن رو واقعا نمیدونم.
      هیولا رو میدونم به خاطر کپی رایت و اینا بازیهاشون کلا اصلیه و حتی برخی فارسی سازی هم میشن توسط سازنده ها و قیمتها هم متناسب سازی میشن. ولی گیم آپ رو واقعا نمیدونم. با توجه به وجود بازی های اکتیویژن بعد میدونم اصلی باشن