بازی ایرانی اخبار بازی

بسته رونمایی و تبلیغ، هر ماه به یک بازی اختصاص می‌یابد+یادداشتی کوتاه

بسته رونمایی و تبلیغ

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای حمایت معنوی، رسانه‌ای و تبلیغاتی از بازی‌های ایرانی، هر ماه یک بازی ایرانی را رونمایی و تبلیغ خواهد کرد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انتخاب بازی‌ها برای رونمایی، برعهده آرای مردمی بوده و هر بازی که بتواند بیش‌ترین رای را کسب کند پکیج رونمایی و تبلیغات را از آن خود خواهد کرد. بر این اساس فراخوان این فرآیند که در سایت این بنیاد به آدرس ircg.ir قرار داده شده است، شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند با ارسال درخواست نسبت به شرکت در این فرآیند اقدام کنند. روال کار بدین صورت است که ابتدا پروفایل اختصاصی بازی‌ها در سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته و پس از رسیدن تعداد درخواست‌ها به حد نصاب، نظرسنجی جهت دریافت آرای مردمی آغاز شده و در نهایت عنوانی که بتواند بیش‌ترین رای را کسب کند از حمایت تبلیغاتی برخوردار می‌شود.

یادداشتی کوتاه:

در اینکه یکی از نقایص مهم بازیسازی در کشور، نداشتن تبلیغات مناسب و موثر برای بازی های ایرانی است، شکی نیست و همچنین شروع برنامه ای برای رفع این نقیصه از طرف بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جای تشکر و تقدیر دارد. ولی بارها بارها در محافل مختلف تاکید شده است که رونمایی از بازی ها، فعالیتی عبث بوده و نمی تواند در بازار امروز، مخاطب ایرانی را به سمت این بازی ترغیب کند!

به جای هزینه در زمینه رونمایی که جز هزینه کردن بیهوده برای حداکثر  100 نفر حاضر در سالن مورد نظر فایده دیگری ندارد، بهتر است که بسته های تبلیغاتی مناسبی طراحی گردد تا با هزینه ای بسیار کمتر از برگزاری رونمایی های این چنینی، بسیار قدرتمند تر و موثر تر این بازی ها تبلیغ شوند و در انتها بازیسازان مورد حمایت قرار گرفته بسیار راضی تر خواهد شد نسبت به زمانی که رونمایی برای این دست بازیسازان برگزار گردد. چقدر خوب بود قبل از اتخاذ این تصمیم  با بازیسازان مشورت می شد، شاید برنامه بنیاد به جای برگزاری رونمایی، بیشتر به سمت تبلیغات موثر سوق پیدا می کرد.

البته اگر هدف از رونمایی جلب توجه مدیران عالی کشور به این طیف کاری باشد، به نظرم مطرح کردن این انتقاد از طرف بنده کاری عبث بوده است چون این انتقاد اصلا مورد توجه قرار نخواهد گرفت!

در هر صورت فضای مجازی در دنیای امروزی حرف اول و آخر را می زند و تاثیر ساخت انیمیشنی تبلیغی از طرف گروه دیرین دیرین که به سفارش بنیاد صورت گرفت، بسیار موثرتر از سال ها برگزاری رونمایی توسط این نهاد بوده است!

برای تماشای انیمیشن ساخته شده توسط گروه دیرین دیرین به این لینک مراجعه فرمایید.

بسته رونمایی و تبلیغ، هر ماه به یک بازی اختصاص می‌یابد+یادداشتی کوتاه

 

 

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک + 5 =