اخبار بازی

آمار دانلود 11.2 میلیاردی بازی‌های موبایلی در سه‌ماهه دوم 2019

آمار دانلود 11.2 میلیاردی بازی‌های موبایلی در سه‌ماهه دوم 2019 1

وی جی مگ: اگر تاکنون شنیده‌اید که یک توسعه‌دهنده سخت تلاش می‌کند تا وارد بازار بازی‌های موبایلی شود چندان از آن تعجب نکنید زیرا مشخصا بازار قدرتمند و بزرگی در آن وجود دارد. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی App Annie برای گزارش سه‌ماهه دوم سال 2019، آمار دانلود 11.2 میلیاردی برای بازی‌های موبایلی بین بازه زمانی آپریل تا ژوئن ثبت شده است. Google Play نیز به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم معرفی شده است.

به گزارش وی جی مگ، 35 درصد کل دانلود صورت گرفته برای اپلیکیشن‌ها روی موبایل متعلق به بازی‌ها بوده است. هم‌چنین آن‌ها 75 درصد هزینه صرف شده روی Google Play Store و Apple App Store را نیز به خود اختصاص دادند. از جمله بازارهای بزرگ برای پلتفرم Google Play می‌توان به هند، برزیل و آمریکا اشاره کرد و آرکید، اکشن و کژوال هم سه ژانر محبوب بازی‌ها معرفی شدند.

در Apple App Store هم بزرگ‌ترین بازار به آمریکا اختصاص داشت و پس از آن هم چین و ژاپن قرار دارند. آرکید، اکشن و پازل هم سه ژانر محبوب در این پلتفرم هستند. از نظر میزان هزینه صورت گرفته در بازی‌ها نیز عنوان Fate/Grand Order در رتبه نخست قرار داشته و پس از آن هم Honour of Kings و Candy Crush Saga جای دارند. با این حال میانگین بیشترین کاربر فعال در ماه به PUBG Mobile اختصاص پیدا کرد.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × پنج =