اخبار بازی

آمار فروش PS4 به 82.2 میلیون دستگاه رسید

آمار فروش PS4 به 82.2 میلیون دستگاه رسید

وی جی مگ: انتشار گزارش مالی سونی از رسیدن آمار فروش PS4 به 82.2 میلیون دستگاه خبر می‌دهد. امروز شرکت سونی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه ابتدایی سال مالی 2018 را منتشر کرد که آمار بین اول ماه آپریل تا انتهای ماه ژوئن را بیان می‌دارد.

به گزارش وی جی مگ، طبق معمول گزارش مالی سونی با انتشار به‌روزرسانی در خصوص میزان شیپ کنسول PS4 همراه بود. در همین راستا سونی 3.2 میلیون واحد را در این بازه زمانی به خرده‌فروشی‌ها ارسال کرده و بدین ترتیب تا پایان ماه ژوئن، مجموع آمار فروش PS4 به 82.2 میلیون دستگاه رسیده است. رقمی که تا سه ماه قبل به میزان 79 میلیون دستگاه اشاره داشت. لازم به ذکر است میزان شیپ و فروش کنسول در سه‌ماهه با افت 100 هزار نسخه‌ای همراه بوده که البته گذشتن مدت زمان زیاد از عمر کنسول شاید بتواند این مسئله را توجیح کند.

درآمد سونی افزایش قابل توجه 472.1 میلیارد ین به صورت سالیانه را نشان می‌دهد که ناشی از رشد فروش نرم‌افزار و بازی‌های مربوط به کنسول PS4 است. درآمد عملیاتی نیز به دلیل فروش بالاتر با میزان 83.5 میلیون ین افزایش عظیمی را نشان می‌دهد.

هم‌چنین پیش‌بینی صورت گرفته برای بخش بازی و سرویس‌های شبکه که هم شامل Playstation و هم شامل PlayStation Network می‌شود برای کل سال مالی جاری با تغییراتی همراه شده. بر این اساس پیش‌بینی و تخمین صورت گرفته برای فروش کنسول PS4 در سال مالی جاری به 17 میلیون واحد دستگاه اشاره می‌کند در حالی که پیش‌بینی سه‌ماهه قبلی به فروش 16 میلیون دستگاه اشاره می‌کرد. فروش 17 میلیون واحدی در سال مالی جاری یعنی تا انتهای مارچ 2019، مجموع فروش PS4 را به 96 میلیون واحد می‌رساند. پیش‌بینی به عمل آمده برای هر دو بخش سود و درآمد عملیاتی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

19 − هشت =