اخبار بازی

استودیو Bioware به دنبال ساخت بازی‌های کوچک‌تر

استودیو Bioware به دنبال ساخت بازی‌های کوچک‌تر

وی جی مگ: بازی‌های استودیو Bioware همواره عناوین AAA بوده و با بودجه و هزینه ساخت بالا تولید می‌شوند و علاوه بر این، داستان‌سرایی وسیع و وجود راه‌های مختلف برای جستجو در دنیاهای ساخته‌های آن‌ها از دیگر دلایل شهرت بازی‌های این استودیو است. بازی جدید در دست ساخت آن‌ها یعنی Anthem نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اما به گفته تهیه‌کننده اجرایی و مدیر عمومی این کمپانی، استودیو Bioware به دنبال ساخت بازی‌های کوچک‌تر بوده و نمی‌خواهد همیشه بازی‌های بلاک‌باستر تولید کند.

به گزارش وی جی مگ، آقای Mark Darrah در مصاحبه با وبسایت گیم‌اینفورمر اظهار کرد «بسیار مهم است که تنها یک برداشت از این موضوع صورت نگیرد.» در ادامه Casey Hudson به توضیح این تفکر پرداخت. زیرا هم صنعت ویدئوگیم و هم EA به گونه‌ای در حال تکامل هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد پروژه‌های تجربی و آزمایشی بیشتری را امتحان کنند. او گفت امکان دارد استودیو Bioware یک فیلم کوتاه تولید نماید. زیرا چنین محصولی به آن‌ها اجازه می‌دهد فرصت‌های خلاقانه را جستجو نموده بدون آن‌ که نیازی به بودجه عظیمی داشته باشند.

Darrah در ادامه افزود توسعه‌دهندگان عناوین AAA می‌توانند تنوعی بیشتری به مقیاس بازی‌های خود دهند و در کنار توسعه عناوین بزرگ، استودیوها بخشی از تمرکز خود را به ساخت بازی‌های کوچک‌تر اختصاص دهند. از جمله مثال برای گفته‌های Darrah می‌توان به ساخته استودیو نینجا تئوری یعنی Hellblade و عناوین UbiArt چون Valiant Hearts و Child of Light اشاره کرد.

Casey Hudson در انتها اضافه کرد این مسئله تنها به صنعت ویدئوگیم محدود نبوده. برای مثال استودیو‌های فیلم‌سازی گاهی اوقات فیلم کوتاه می‌سازند و این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند بازخوردهای گسترده‌ای را از مخاطبین خود دریافت کنند بدون اینکه هزینه تولید پروژه زیاد شود. همین آثار کوچک میتوانند در ادامه ایده اصلی یک پروژه بزرگ شده و به تجربه‌های عظیمی ختم شوند.

برچسب‌ها

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید