اخبار بازی

شاید PS5 را گرانتر بخرید!!! ممنون جناب “ترامپ”

شاید PS5 را گرانتر بخرید!!! ممنون جناب "ترامپ"

کنسولهای خانواده پلی استیشن ممکن است در بازار آمریکا گرانتر فروخته شوند. در جریان همایش مالی سالانه، رئیس بخش مالی کمپانی سونی این مطلب را بیان کرد. آقای Hiroki Totoki اعلام کرد این اتفاق به خاطر تعرفه های جدید مالیاتی ست که رئییس جمهور آمریکا برای تمام وسایل الکترونیکی که در چین تولید می شوند(کنسولها نیز جزو این وسائل هستند)، قرار است اعمال شود.

این گزارش توسط وال استریت ژورنال منتشر شده و در ادامه این گزارش آمده ست که تقریبا بیشتر قطعات کنسولهای شرکت سونی در چین تولید می شوند. آقای تاتوکی گفته:

ما به سردمداران آمریکا گفته ایم که اعمال تعرفه های جدید مالیاتی به شدت می تواند بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی بگذارد

در اوایل سال بود که ترامپ اعلام کرد که در پی اجرای قانونی ست که تعرفه مالیاتی قطعات الکترونیکی که در چین تولید می شوند و به آمریکا صادر می شوند را از 10 درصد به 25 درصد افزایش دهد. این قانون هنوز اجرایی نشده و قرار است سران چینی و آمریکایی بایت همین مورد در هفته پیش رو نشستی را برگزار کنند.

وی جی مگ: آقای تاتوکی اعلام کرده که بعد از سونی، نینتندو و مایکروسافت نیز نبت به این قانون اعتراض کرده اند و با وضع این قانون توسط ترامپ مخالفت کرده اند. آنها در نامه ای جداگانه اعلام کرده اند که:

افزایش 25 درصدی قطعات کنسولها بعد از اجرای این قانون منجر به بالاتر رفتن قیمت تمام شده کنسول و در نهایت گران شدن قیمت خود کنسول می شود که باعث خواهد شد کنسولها از سبد خرید بسیاری از خانواده ها حذف شود و تعطیلات کریسمس امسال بسیاری نتوانند این کنسولها را خریداری کنند

نینتندو حتی اعلام کرده که در صورت وضع این قانون، کارخانه های خود را از چین خارج خواهد کرد و در کشوری دیگر به کار ادامه خواهد داد. همچنین فیل اسپنسر اعلاک کرده که کنسول جدیدشان یعنی اسکارلت هنوز قیمت مشخصی ندارد و باید منتظر اعمال تعرفه های جدید مالیاتی باشند تا قیمت نهایی را اعلام کنند.

این سوال در ذهن ایجاد می شود که اگر تعرفه ای جدید اعمال شوند و قطعات 25 درصد گران تر شوند قیمت تمام شده یک کنسول چند درصد گرانتر خواهد شد؟ و همچنین اگر یک کنسول 400 دلاری در هنگام لانچ در بازار، 40 درصد یعنی حدود 160 دلار گرانتر شود و قیمت آن به 560 دلار برسد، آیا می تواند به میزان کافی مخاطبین را به خود جلب کند؟ چه میزان ریزش مشتری را بعد از این قضیه شاهد خواهیم بود؟

با فرض اینکه کنسولهای PS4 و Scarlet در روز اول عرضه قیمتهای 400 دلاری داشته باشند و افزایش 40 درصدی روی قیمت نهایی داشته باشیم، قیمت هر کدام به 560 دلار خواهد رسید. حال اگر این کنسولها 500 دلاری باشند قیمت نهایی هر کنسول با تعرفه های جدید به 700 دلار می رسد و از هم اکنون منتظر یک کاهش فروش وحشتناک باید باشیم.

راستی قیمت 560 دلاری یا 700 دلاری در ایران چقدر خواهد بود؟ راستی تمام قطعات چینی افزایش خواهند داشت!!!! راستی ممنون جناب ترامپ!!!

تحریریه وی جی مگ

تحریریه وی جی مگ

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 3 =