اخبار بازی

شکایت Nintendo از سایت‌های دانلود نسخه‌ کپی بازی‌

شکایت Nintendo از سایت‌های دانلود

وی جی مگ: کمپانی Nintendo به تازگی علیه سایت‌هایی که باز‌ی‌ها را به صورت غیرقانونی توزیع می‌کنند شکایت کرده است چرا که حقوق این شرکت را نقض کرده‌اند و پلیر‌ها بدون پرداخت پول می‌توانند بازی مورد نظر را انجام دهند.

به گزارش وی جی مگ، کسانی که بازی‌هایشان را به طور قانونی تهیه می‌کنند شاید با ROM آشنا نباشند. فایل‌های Read-only memory  کپی داد‌‌ه‌های بازی از کارتریج و یا دیسک است. یعنی گیمرهایی که به بازی مورد نظر خود دسترسی ندارند، می‌توانند فایل آن‌ها را دانلود کنند و با یک شبیه‌ساز آن بازی را انجام دهند. از آنجایی که شرکت Nintendo از این کار سودی نمی‌برد، سعی می‌کند تا جلوی این سایت‌ها را بگیرد.

TorrentFreak اطلاع داد که دو وب‌سایت LoveROMS.com و LoveRETRO.co هدف شرکت Nintendo هستند که قانون کپی‌رایت را نقض کرده‌اند. می‌توانید به دو وب‌سایت ذکر شده بروید و بازی‌های آن‌ها را چک کنید. البته به گفته کمپانی Nintendo هر دوی این وب‌سایت‌ها متعلق به یک نفر است.

شرکت Nintendo گفت که این دو وب‌سایت بدنام‌ترین وب‌سایت‌های عرضه بازی‌های به صورت غیرقانونی هستند. این دو وب‌سایت تعداد زیادی از بازی‌ها را به صورت غیرقانونی و بدون اجازه کمپانی Nintendo توزیع کرده‌اند که شامل هزاران بازی برای کنسول‌های شرکت Nintendo است.

البته کارهای غیرقانونی این دو وب‌سایت فقط توزیع بازی‌های کپی نبوده و از لوگو و کارکترهای Nintendo برای افزایش بازدید سایت و افزایش دانلود استفاده کرده‌اند. شرکت Nintendo ادعا می‌کند که این دو وب‌سایت متعلق به گیمرهای معمولی نیست و صاحبان این سایت کسانی هستند که دانش زیادی در مورد روش کاری Nintendo و ویژگی‌های کنسول‌های Nintendo دارند.

به تازگی وب‌سایت LoveRETRO در دسترس نیست، بدون هیچ توضیحی. ولی وب‌سایت LoveROMs هنوز در دسترس است ولی هیچ فایلی برای کنسول‌های Nintendo نمی‌توانید پیدا کنید. با این شکایت‌ تعداد بازی‌های غیرقانونی به حداقل می‌رسد و شرکت Nintendo سود بیشتری خواهد کرد و البته گیمر‌ها باید پول بیشتری خرج بازی کنند.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 4 =