اخبار بازی

صدرنشینی NES Classic Editon و PS4 در گزارش NPD از بازار آمریکا

صدرنشینی NES Classic Editon و PS4 در گزارش NPD از بازار آمریکا

وی جی مگ: بخش سخت‌افزار گزارش NPD از بازار آمریکا از صدرنشینی NES Classic Editon و PS4 برای ماه ژوئن حکایت دارد. به جرئت می‌توان اظهار کرد هیچ‌کس انتظار نداشت پرفروش‌ترین کنسول ماه ژوئن در گزارش NPD، کنسول اصلی نسل هشتمی سونی، مایکروسافت و نینتندو نباشد بلکه NES Classic Mini به این لقب دست پیدا کند.

به گزارش وی جی مگ، مت پیسکاتلا تحلیل‌گر NPD در صحبت با VentureBeat اظهار کرد «بله در سال 2018 کنسول NES Classic Editon به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه لقب گرفت. از زمان آمارگیری NPD از سال 1995، این اولین باری است که Nintendo Entertainment System بیشترین فروش واحد کنسول را به خود اختصاص داده است.» در عین حال کنسول PS4 نیز توانست عملکرد بسیار مطلوبی را برجای بگذارد.

کنسول سونی در میان جمع رقبای اصلی خود یعنی XBOX ONE و Nintendo Switch بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داد اما با این حال دو کنسول دیگر نیز عملکرد خوبی برای خود ثبت کردند. آمار NPD از افزایش فروش سالیانه هر سه کنسول Nintendo Switch، XBOX ONE و PS4 خبر می‌دهد. کنسول XBOX ONE به نسبت سال گذشته توانست دو برابر بیشتر درآمد کسب کند و Switch هم در ماه ژوئن سال 2018 به نسبت سال 2017 میزان 50 درصد بیشتر فروش داشت.

علاوه‌بر صدرنشینی NES Classic Editon و PS4 در انتها در نکته‌‍ای جالب باید به افزایش فروش سالیانه 3DS اشاره کرد. این کنسول که هشت سال از عرضه آن در بازار می‌گذرد عملکرد آن باعث ثبت شدن افزایش فروش سالیانه در بخش کنسول‌های دستی شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 2 =