بعد از فروش یک میلیونی بازی DayZ StandAlone در عرض فقط 5 هفته و فقط بر روی PC، سازنده ماد DayZ برای بازی ARMA 2، آقای Dean Hill در مصاحبه ای با Polygon گفت که این دیگر عجیب نیست که بازیهای مستقل در حالت الفا و Early Access فروش بالایی میکنند.
وی در حالی که اشاره کرد که:
درست است که اینگونه بازیها مشکلات زیادی دارند و هنوز کامل نیستند ولی آمار فروش بالا نشان می دهد که گیمرها به دنبال تجربه های تازه هستند و پروژه های ناتمام را حمایت می کنند.
وی در ادامه گفت :
” این آمار فروش به ما سازندگان نشان می دهد که گیمرها به دنبال خلاقیت در بازی ها می گردند و حاضرند ریسک بازیهای ناتمام و ناقص را بپذیرند و دیگر اینکه صنعت بازیسازی مستقل، دیگر به پروژه های کوچک و محدود به داستان های عجیب و غریب نیست و هم اکنون یک تجارت بزرگ و جدی است. اگر راستش را بخواهید در گذشته با ماد در بازی ARMA 2 فکر میکردم که در آینده ناشران و استدیو های معمولی و غیر مستقل این بازی را دوباره طراحی میکنند و می سازند ولی هیچ وقت به ذهنم خطور نمی کرد که این بازی یک عنوان Standalone با همچنین فروش بالایی بشود. “