اخبار بازی

نسخه بعدی Gran Turismo درحال ساخت است: ترکیبی از گذشته، حال و آینده

نسخه بعدی Gran Turismo درحال ساخت است: ترکیبی از گذشته، حال و آینده 1

وی جی مگ: خالق سری Gran Turismo یعنی Kazunori Yamauchi، در مصاحبه‌ای با GTPlanet اعلام کرد که Polyphony Digital درحال ساخت نسخه‌ی بعدی از این سری می باشد. اگرچه که بطور کامل اشاره‌ای به این نشد که ساخت نسخه‌ی جدید هم اکنون درچه مرحله‌ای قرار دارد. او در ادامه گفت:

احساس میکنم درحال حاضر از نظر کیفیت مسابقات و فیزیک بازی، GT Sport وضعیت بسیار خوبی دارد و قطعا بهترین ساخته‌ی ما تابحال، بوده است. ما با این عنوان در جایگاه خوبی قرار داریم. البته همانطور که انتظار می‌رود، درحال حاضر کار بر روی نسخه‌ی بعدی Gran Turismo را نیز آغاز کرده‌ایم و عنوان بعدی درحال ساخت می باشد. دنیایی که همیشه برای این سری در انتظاراتم بود، بالاخره با GT Sport عملی شد و این یک موفقیت بزرگ است.

Yamauchi همیشه از اثری که نسخه‌های قدیمی سری Gran Turismo بر روی گیمرهای سراسر جهان گذاشته است، باخبر بوده است. آن عناوین کلاسیک شاید در مقایسه با استاندارد های حال حاضر، قدیمی به نظر برسند اما به گفته‌ی او، این تجربیات و المان های کلاسیک، همه در ساخت نسخه‌ی جدید بازی، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

به‌نظرم، نسخه آینده Gran Turismo که بر روی آن کار خواهیم کرد، یک ترکیب از گذشته، حال و آینده خواهد بود. کامل‌ترین شکل از Gran Turismo.

Yamauchi همچنین در مورد تکنولوژی VR که بنظر می‌رسد او را به خود جذب کرده است، گفت:

اولین چیزی که قرار است با قدرت بیشتر، مورد تغییر قرار بگیرد، VR خواهد بود. فکر نمیکنم که هیچ چیزی به اندازه‌ی VR، توان مصرفی پردازنده را به خود اختصاص دهد. از VR خوشم می‌آید. از آن دسته آدم هایی هستم که به توانایی های این تکنولوژی ایمان دارم و بنظرم این تکنولوژی بسیار برازنده‌ی بازی های شبیه ساز رانندگی است. VR چیزیست که بسیار به پیشرفت پردازنده های GPU وابسته است. سخت افزار مورد نیاز برای این تکنولوژی بسیار مهم است. حتی وسیله‌ای که برای نمایش تصویر این دستگاه بکار می‌رود نیز، اهمیت بالایی دارد. همیشه به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارد و هرچقدر هم که پیشرفت کنیم، هنوز هم توان سخت افزاری باعث محدود شدن این تکنولوژی می‌شود. البته این محدودیت ها، هرگز جلوی ما را نخواهد گرفت! با گذر زمان و قدرت بیشتر سخت افزاری، این جریان بهبود خواهد یافت و به پتانسیل های بیشتری از این تکنولوژی دست پیدا می‌کنیم.

منبع: VG247

نیما هاشمی

نیما هاشمی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شش − 3 =