اخبار بازی

هزینه ی ساخت XBOX ONE حدود 90 دلار بیشتر از PS4 بوده است

هزینه ی ساخت XBOX ONE حدود 90 دلار بیشتر از PS4 بوده است 1

هزینه ی قطعات و ساخت کنسول XBOX ONE حدود 471 دلار بوده که تقریبا 90 دلار بیشتر از کنسول PS4 هزینه دربر داشته است. طبق گزارشی که teardown از IHS منتشر کرده است، نشان داده شده که کنسول XBOX ONE به قیمت 499 دلار و PS4 به قیمت 399 دلار به فروش می رسد. از 471 دلار، 75 دلار برای دوربین کینکت و محتویات دیگر این سیستم هزینه شده است. ویژگی های تراشه ی این کنسول (XBOX ONE) ساخت Samsung و STMicroelectronics بوده است و همچنین در این کنسول یک تراشه ی اسرار آمیز که از نور مادون قرمز استفاده می کند، به کار رفته است. IHS قادر است تا این تراشه را مورد بررسی قرار دهد.

گران قیمت ترین قطعه ی کنسول XBOX ONE، تراشه ی AMD این کنسول است که حدود 110 دلار هزینه دربر داشته است، می توان گفت که حدود 10 دلار بیشتر از تراشه های AMD کنسول PS4 هزینه دربر داشته است. تحلیلگر IHS جناب آقای Andrew Rassweiler گفت:

هر دو تراشه ی به کار رفته در این کنسول بسیار قدرتمند هستند. ممکن است شما در یک کنسول با چیپ ها در تماس باشید.

تراشه های حافظه ی کنسول XBOX ONE از DDR3 پشتیبانی می کند و حدود 60 دلار هزینه داشته است، تراشه های حافظه ی کنسول XBOX ONE حدود 28 دلار ارزانتر از تراشه های حافظه ی کنسول PS4 می باشد. سیستم کنترلر جدید کنسول XBOX ONE که شامل Wi-Fi و بلوتوث می باشد، ساخت Marvell Technology بوده و 15 دلار هزینه داشته است که 60 دلار به فروش می رسد. برخلاف ps4، کنسول XBOX ONE از منبع تغذیه ی خارجی برخوردار است که 25 دلار هزینه داشته است. در این گزارش یافت شد که هزینه ی ساخت هدست این کنسول 10 دلار و هزینه ی اسمبل این هدست 14 دلار بوده است.

قابل ذکر است، Texas Instruments تامین کننده ی اصلی قطعات XBOX ONE بوده است، در مجموع شش قطعه از قطعات کنسول XBOX ONE را شرکت Texas Instruments تامین کرده است که 4 قطعه در داخل کنسول و دو قطعه در داخل سیستم کینکت می باشد. از آنجا که هزینه ی ساخت کنسول XBOX ONE فقط 29 دلار کمتر از قیمت فروش این کنسول در خرده فروشی ها می باشد، شرکت مایکروسافت به نرم افزار و خدمات این کنسول به عنوان یک سود نگاه می کند.

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 + دوازده =