اخبار بازی

پنج نکته از نمایش بازی Ghost of Tsushima که متوجه آنها نشده‌اید

پنج نکته از نمایش بازی Ghost of Tsushima که متوجه آنها نشده‌اید

وی جی مگ:  استودیوی Sucker Punck با نمایش بازی Ghost of Tsushima همگان را در E3 2018 شگفت زده کرد. البته جزئیات جالبی در این نمایش تقریبا 9 دقیقه‌ای وجود دارد که شاید از دید شما پنهان مانده باشد.

به گزارش وی جی مگ، در نمایش بازی Ghost of Tsushima شاهد حضور شخصیت Jin Sakai بودیم که در واقع یک سامورائی با تجربه است. او قصد دارد تا از کشور و شهر خودش در مقابل تجاوز نیرو‌های مغول دفاع کند. این تریلر، اولین نمایش رسمی از گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima بود. در پست جدید بلاگ رسمی Playstation به نکاتی اشاره شده که شاید دانستن آن برای گیمر‌ها و هواداران جالب باشد.

  • جزیره Tsushima حقیقی است و اعضای Sucker Punch در آنجا حضور پیدا کردند

 اسم Tsushima صرفا برای ایجاد هیجان در نام بازی نبوده و یک جزیره حقیقی در کشور ژاپن است. اعضای استودیوی Sucker Punch برای ایجاد حس بهتر و حقیقی به این جزیره سفر کردند. یکی از اعضای سازنده بازی به نام Harper اعلام کرده که تیم سازنده رابطه بسیار نزدیکی با شعبه ژاپن سونی داشته تا سفر‌های مد نظر به Tsushima برای ایجاد حس قابل باور از این جزیره امکان‌پذیر باشد.

  • محیط پویا

در صحنه اولین مبارزه Jin با نیرو‌های مغول در تریلر تقریبا همه حواس گیمر‌ها به نوع مبارزه معطوف شده بود و آنها توجه نداشتند که گل به لباس Jin چسبیده بود. Harper در این مورد گفت:« گل، خون و آهن المان‌های اصلی در این صحنه بودند. این صحنه شامل گل و لای پویا است که به لباس شخصیت اصلی خواهد چسبید. ما این دمو را چندین بار اجرا کردیم و هر فردی که از این قسمت بیرون می‌آمد شکل ظاهری متفاوتی داشت (منظور چسبیدن گل به لباس است.) ظاهر آنها شبیه یک مبارز بود که برای رسیدن به پیروزی تلاش فراوانی انجام دادند.»

  • دمو تنها یک ماموریت فرعی بود

قبلا هم اشاره شده بود که ماموریت نشان داده شده در دمو E3 2018 حتی بخش از داستان اصلی نیست و صرفا یک ماموریت فرعی بوده است. تیم سازنده دوست داشت تا گیمر‌ها علاوه بر تماشای گیم‌پلی و مکانیزم‌های مختلف آن با سیستم ماموریت‌های فرعی و مدل پیاده سازی آنها آشنا شوند.

  • بازی نهایی شامل رابط کاربری خواهد بود

دلیل اصلی اینکه دمو E3 2018 بازی Ghost of Tsushima حس و حال سینمایی بسیار زیادی داشت این است که در آن شاهد رابط کاربری یا HUD نبودیم. بر خلاف این تصمیم Harper تایید کرد که بازی نهایی شامل رابط کاربری خواهد بود اما قابلیت خاموش کردن آن به صورت کامل وجود دارد. البته تیم سازنده قصد دارد تا رابط کاربری را به حدی ساده کند که وجود آن نیز چندان روی تجربه سینمایی تاثیر‌گذار نباشد.

  • دوئل نوعی خاصی از مبارزه خواهد بود

در انتهای دمو نمایش داده شاهد دوئل و مبارزه Jin و Masako بودیم که در نبری کاملا تک به تک با هم روبرو شدند. تیم سازنده از مبارزات دوئل به عنوان “نوعی خاصی از مبارزه” یاد می‌کنند. به نظر می‌رسد که بازی نهایی شامل تعداد زیادی دوئل خواهد بود که البته به همین شکل سینمایی و دراماتیک کار شدند.

Ghost of Tsushima به صورت انحصاری برای PS4 در حال توسعه است و در زمانی نامشخص برای این کنسول منتشر خواهد شد. بسیاری از گیمر‌ها و منتقدان انتظار دارند که این بازی نهایتا سال آینده میلادی به بازار عرضه شود چون تیم سازنده مدت بسیار زیادی مشغول به ساخت آن است.