اخبار بازی بازی ایرانی

آموزش بازی‌سازی آنلاین می‌شود

آموزش بازیسازی آنلاین می شود
طبق خبر منتشر شده از طرف روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دوره های بازیسازی توسط انستیتو ملی بازی‌سازی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

طبق خبر منتشر شده از طرف روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دوره های بازیسازی توسط

انستیتو ملی بازی‌سازی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. توضیحات این دوره در متن خبر ارسالی روابط عمومی بنیاد بازی های رایانه ای :

پس از گذشت نزدیک به یک دهه فعالیت در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای در ایران و نیاز به آموزش نیروی انسانی در سراسر کشور، آموزش این هنر- صنعت به صورت آنلاین توسط انستیتو ملی بازی‌سازی صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شهاب کشاورز، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی از راه‌اندازی آموزش بازی‌سازی به صورت آنلاین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انستیتو ملی بازی‌سازی تاکنون صرفا خدمات آموزشی خود را به صورت حضوری ارائه کرده است و به منظور گسترش فعالیت‌ها و تحت پوشش قراردادن داوطلبان آموزش بازی‌سازی در تمام کشور، این انستیتو به زودی دوره‌های آموزش آنلاین بازی‌سازی را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: این دوره‌ها با همکاری دانشگاه علم و صنعت و با بهره‌گیری از بهترین زیرساخت​های آموزش آنلاین برگزار خواهند شد و اساتید این دوره‌ها همان اساتید اصلی انستیتو خواهند بود که در دوره​های حضوری تدریس می‌کنند.

شایان ذکر است افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها ضمن بهره‌مندی از خدمات آموزشی از پشتیبانی آنلاین توسط اساتید برخوردار بوده و تمامی محتوای مورد نیاز به طور مستقیم در اختیارشان قرار خواهد گرفت. همچنین برای فارغ التحصیلان این دوره‌ها گواهی مشترک توسط انستیتو و مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه علم و صنعت صادر خواهد شد.

ثبت نام رسمی این دوره‌ها از آبان ماه شروع شده و کلاس‌ها از آذرماه تشکیل خواهند شد.

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

9 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × پنج =

  • .مثالی بزنم همین دیروز پریروز بود توی یکی از سایتهای معتبر خارجی gamepressure.com بود که همیشه اطلاعات دقیق و تاریخ دقیق بازیها و خبرهای دنیای گیم رو توش درج میکنه رفتم نگاهی کنم در مورد بازی Armikrog (یا همون نسخه جدید بازی محبوب و قدیمی The Neverhood که همین چند روز پیش منتشر شد) نویسنده تاپیکش اشاره ای کرده بود به نسخه اول این بازی که مال حدودا 20 سال پیشه و گفته بود که 50،000 نسخه به صورت پایریت شده در اون سالها فقط ایران و روسیه از این بازی استفاده کردند و چه و آی فلانو از این حرفا..! خداشاهده سایت لعنتیش جوری بود که خواستم سایناپ کنم جواب نویسنده رو بدم هیچ طوری نمیشد!هر کاری کردم ثبت نام کنم که بتونم نظر بدم نشد که نشد و الا جواب خوبی داشتم واسه نویسنده اون تاپیک! جوری حرف میزد که انگار همه این چیزا تقصیر ایرانیاست و فقط ماییم که قانون کپی رایت نداریم و به صورت غیرقانونی از نرم افزارها استفاده میکنیم..

  • میدونمم که مساله کپی رایت در کشورمون هم مد نظرتون هست با صحبتهای شما اما باور بفرمایید این مشکل اصلی ما نیست تو این زمینه در کشورمون.خیلیا فکر میکنن خب اگر ما هم مثل آمریکا یا اروپا و جهان قانون کپی رایت داشتیم و رعایت میشد همه چیز جور دیگه ای دیده میشد و خوب میشد در صورتی که اینطور نیست.اینها در مراحل بعدی به نظرم میشه روشون حساب کرد اما کیفیت و تولید درست و حسابی در ارجحیت قرار داره.باور بفرمایید در مورد همین مساله کپی رایت و به قول معروف (Piracy) وقتی که برخی کشورها به ما ایرانیها و برخی کشورهای دیگه با این دید مثل دزد و عبارت قاچاقی و غیر قانونی عنوان میکنند و نگاه میکنند بسیار ناراحت کنندس

  • @ سامان
    آقا سامان عزیز شما توی پست اول گفتید که بازار درست و حسابی واسه عرضه وجود نداره دیگه درسته؟ خب عزیزم بنده بیشتر با این نگاه به قضیه ای که مطرح کردید میتونم اینو بگم که وقتی محصولات با کیفیت تولید بشه که واقعا با رقابت جهانی بشه مقایسش کرد! قطعا جذبه و طرفداران خودشو چه در داخل و چه در خارج پیدا میکنه.حالا درسته بستگی به مسائل دیگه هم از جمله روابط با کشورهای مطرح و ابر قدرت خودش امتیاز بسیار خوبی محسوب میشه توی این زمینه و تقریبا تمامی زمینه ها در یک مملکت.میدونید خیلی چیزارو نمیشه هرجایی بیان کرد و پستم هم خیلی طولانی میشه.اما از نظر من تولیدکنندگان بازی توی کشورمون حتی اگر با استقبال و فروش و سود خوبی هم مواجه نشن ولی به بازی سازی ایده آل دست پیدا کنن و واقعا نظر گیمر ایرانی و وسیع ترش جهانی رو جلب کنن!و این به صورت مداوم ادامه داشته باشه بسیار نتیجه جالب و مطلوبی رو رقم میزنه در صنعت گیم ایران.

  • اینام خودشنو کشتن با این آموزش ،
    آموزش خالی به چه دردی میخوره وقتی بازار درستو حسابی واسه عرضه بازی وجود نداشته باشه .

    • سامان جان اگه یه دو تا محصول واقعا با کیفیت ارائه بشه مثل بازیهای خارجی که تو کل دنیا میگه بووم! مطمعن باش بازار و عرضه بازیهای داخلی هم رونق میگیره. اگر روال بازیسازی تغییر کنه و به جای تولیدات الکی و مسخره با تعداد به اصطلاح بالا چهار تا بازی! واقعا بازی! تولید بشه که هم کیفیت و جذابیت در گیم پلی توی اون مشهود باشه مطمئنا گیمرهای زیادی رو جذب میکنه و وقتی این اتفاق بیوفته توی مملکت همه راجع بهش صحبت میکنن و اگر ادامه پیدا کنه حتما بازار متحول میشه و تمام عقاید و نگاه گیمرهای داخلی و حتی جهان نسبت به بازیسازی ایران و بازی های ایرانی عوض میشه.

    • @ apollo11engage
      آپولو جان قضیه خیلی پیچیده تر از این حرفاس که فکر میکنی ، من خودم یه developer گیم هستم و وضعیت بی سرو سامانه این کارو تو ایران از نزدیک تجربه کردم . (بیش از 7 سال تجربه)
      قضیه به همین راحتی هم نیس ، کیفیت یه بازی یه پارامتره و توزیع و تقاضا یه پارامتره دیگس
      اتفاقا تو این چند ساله بازی های خوب و با کیفیت داشتیم اما آیا اونا تونستن شوکی به تولید گیک ایران بدن ؟!!
      جز چنتا جایزه که ردو بدل شده ، اتفاقی نیوفتاده

  • متشکرم.
    بله امیدوارم همینطور باشه که میفرمایید.امیدوارم استعدادها با این حرکت بیشتر کشف بشه و صنعت بازی سازی کشور متحول بشه.
    ممنونم بخاطر پاسخ و توضیحات.

  • سلام علی آقا. اگر درست متوجه شده باشم این خبر میگه که یعنی یه دوره آموزش بازی سازی به صورت آنلاین (غیر حضوری) تشکیل و برگزار میشه و هر کسی از هر جایی میتونه ثبت نام کنه و دوره رو ببینه و مدرک هم بگیره بعد از دوره درسته ؟ یعنی همون مثل کلاسهای دانشگاه مجازی که نیاز نیست بریم سره کلاس؟ بعد از کجا باید ثبت نام کرد آدرس سایتش و مشخصات دقیقش چیه؟ ممنون میشم.

    • سلام خدمت شما دوست عزیز
      بله دقیقا همینطوره
      می تونید با مراجعه به سایت http://www.irangdi.com و یا تماس با شماره 88305905 و 88305904 نحوه و چگونگی ثبت نام جویا بشید. بنده چند هفته قبل انستیتو از طرف مدیریت این واحد آموزشی، دوست عزیزم آقای شهاب کشاورز دعوت داشتم و زیرساخت این برنامه آموزشی از نزدیک مشاهده کردم، امیدوارم دوره آموزشی با کیفیتی باشه.