اخبار بازی

اجرای بازی‌های PS2 روی PS4 با استفاده از ماد

اجرای بازی‌های PS2 روی PS4 با استفاده از ماد

وی جی مگ: به نظر می‌رسد که افراد سازنده ماد دست از سر PS4 بر نمی‌دارند و در آخرین اقدام خود امکان بارگذاری بازی‌هایی که مربوط به این کنسول نیستند را فراهم کردند.

به گزارش وی جی مگ، در چند ماه گذشته هکر‌ها و سازندگان ماد ضعف‌هایی در سیستم امنیتی PS4 پیدا کردند که به آنها اجزا می‌دهد بازی‌ها را به صورت غیرقانونی اجرا کنند. حالا سازندگان ماد با ساخت ابزاری به نام PS4HEN اجازه اجرای بازی‌های کنسول‌های نسل قبلی به خصوص PS2 را فراهم کردند. در حالی که تاثیر اینکار‌ها بسیار کم است اما سونی با عرضه Frimware‌های جدید قصد دارد تا مشکلات را پوشش داده و از هک شدن کامل کنسول جلوگیری کند.

به نظر می‌رسد که ابزار مد نظر توسط فردی به نام cfwprophet طراحی شده است که اجازه اجرای بازی‌های PS2 روی PS4 را می‌دهد. این ماد که PS2 Hub Gen نام دارد بر اساس کار یک سازنده ماد دیگر به اسم Flatz ساخته شده است. Flatz قبلا توانسته بود با استفاده از فایل‌های ذخیره شده بازی‌های PS4، آنها را به صورت غیر قانونی اجرا کند و در کنار آن اعلام کرده بود که قابلیت اجرای بازی‌های PS2 به نام Shonobi و Klonoa 2 وجود دارد.

بازی Klonoa 2 در نوع خود بسیار جالب است چون با PS3 هیچ سازگاری نداشته و اصلا روی آن کنسول اجرا نمی‌شود. البته شاید این‌ها همه به خاطر پیشرفت قدرت سخت‌افزاری PS4 باشد. در حال حاضر هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده اما از لحاظ تئوری PS4 قابلیت اجرای بازی‌های PS2 را دارد. باید اشاره کنیم که استفاده از چنین ابزار‌هایی بر خلاف قوانین سونی است و اگر قصد استفاده از آن را دارید باید ریسک آن را نیز قبول کنید.

منبع

برچسب‌هاps2 ps2 hub gen PS4 sony
جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده − 14 =