اخبار بازی

از دید Square Enix هر Final Fantasy یک بازی کاملا جدید است

امروز شماره جدید نشریه MCV منتشر شد که در آن مصاحبه‌ای جالب توجه با یوسوکه ماتسودا مدیرعامل Square Enix انجام شده. ماتسودا صحبت‌های خود با توضیح درباره ادامه‌هایی شروع کرده که لزوما ارتباط مستقیمی با مجموعه اصلی ندارند. مثال‌های این موضوع را می‌توان در Nier Automata و Left Alive دید که دومی در اصل در مجموعه Front Mission قرار دارد اما سعی شده شباهت بیشتری به مجموعه Metal Gear‌ پیدا کند تا مخاطب غربی به سراغ آن برود.

از دید ماتسودا حتی بازی‌هایی که از یک نام نیز استفاده می‌کنند، لزومی بر شباهتشان وجود ندارد. در مورد Final Fantasy این موضوع صدق می‌کند که هر قسمت از آن با رویکرد یک بازی کاملا جدید و متفاوت ساخته می‌شود و لزوما ارتباطی به دیگر نسخه‌های مجموعه ندارد.

مدیرعامل Square Enix به حواشی اخیر صنعت بازی نیز واکنش نشان داده و این موضوع را مطرح کرده که اصولا رویکرد بازی به عنوان یک سرویس برای تمامی عناوین این صنعت کارساز نبوده و باید تعادلی میان محتوای ارائه شده و چیزی که گیمر می‌خواهد، برقرار شود. گیمرهای کنسولی و موبایلی با دو رویکرد به سراغ بازی می‌روند و اصولا حرفه‌ای‌ها علاقه‌ای ندارند که محتوای همیشگی را با پرداخت پول به دست آورند.

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه + 20 =