اخبار بازی

اطلاعاتی از ساخته جدید سازندگان بازی Mafia 3

ساخته جدید سازندگان بازی Mafia 3

وی جی مگ: استودیوی Hanger 13 که همه آن را با بازی معروف Mafia می‌شناسیم، در حال کار بر روی یک پروژه جدید هستند. البته باید بگوییم که بازی Mafia 3 عملکرد بدی داشت و نتوانست باب میل طرفداران باشد. نام بازی بعدی آن‌ها مشخص نیست ولی طبق گفته کارگردان بازی یعنی Haden Blackman آن‌ها روی نسخه بعدی بازی Mafia کار نمی‌کنند.

به گزارش وی جی مگ، بعد از شکست نسخه سوم بازی، Hanger 13 تصمیم گرفته تا راه متفاوتی را انتخاب کند و یک عنوان متفاوت بسازد تا بتواند اعتبار خود را برگرداند.

Blackman می‌گوید من به بازی Mafia 3 از هر نظر افتخار می‌کنم. واقعیت این است که ما تلاش زیادی برای ساختن این بازی کریم. این بازی در مورد مردم آسیب دیده است. ما می‌خواهیم روی مردم تحقیق کنیم و ببینم چه چیزی شخصیت آن‌ها را تغییر می‌دهد ولی خیلی از ما می‌خواهیم چیزی الهام بخش‌تر و بهتری بسازیم و عنوانی که روی آن کار می‌کنیم اندکی با بازی Mafia 3 متفاوت خواهد بود ولی مانند بازی Mafia 3 از شخصیت‌پردازی قوی استفاده می‌شود.

شخصی از Eurogamer بعد از کنفراس از او خواست تا توضیحات بیشتری بدهد و پرسید آیا تیم سازنده، در مورد تفاوت نژادی در بازی مسولیتی قبول می‌کند؟ او در جواب گفت، بله من احساس می‌کنم آن‌ها مسولیت‌پذیر هستند. ما قابلیت این را داریم تا داستان‌های معنی‌دار را تعریف کنیم پس باید این کار بکنیم و شخصیت‌های مناسبی برای این داستان بسازیم تا یک داستان مفهومی داشته باشیم. این برای من مهم است که مدل‌های گوناگونی داریم. شاید این عنوان برای ما بلندپروازانه باشد ولی از ساختن چنین عنوانی نمی‌ترسیم. او توضیحاتی در مورد  نوع شخص‌ها داد.

«من نمی‌خواهم که تیم ما بر روی یک جعبه صابون باشد(یعنی در تصمیم‌گیری دچار تردید شوند). ما در مورد بازی Mafia 3 با احتیاط عمل کردیم. یکی از صحبته‌های من و Bill در مورد شخصیت Lincoln بود. او نباید کامل ساخته می‌شد. مانند هر شخصیت دیگر، نواقصی در او باید دیده می‌شد. نمی‌توانستیم او را به عنوان شخصیت اصلی آفریفایی-آمریکایی معرفی کنیم که هیچ‌گونه نقصی ندارد و کامل به نظر می‌رسد در غیر این‌صورت واقعی یا صادقانه نبود و نمی‌توانستیم او را با داستان بازی مرتبط کنیم.

«این واقعا برای منم مهم است تا حقیقت را در بازی‌هایمان بگوییم و می‌خواهیم مردم را به فکر کردن وادار کنیم ولی اگر حقیقت را نگوییم کسی از داستان خوشش نمی‌آید»

واقعا خوب است که آن‌ها تلاش خود را برای ساختن یک بازی واقع‌گرایانه می‌کنند تا داستانی روایت شود که احساس نزدیکی به واقعیت داشته باشد. با اینکه بازی Mafia 3 شکست خورده محسوب می‌شود ولی در بخش داستان، عملکرد خوبی داشت.

Adam Wilson  صحبت‌هایی در مور پروژه دردست توسعه کرد.

«بهتر است که از همین ابتدا در مورد بازی که می‌خواهیم بسازیم صحبت کنم و بعد در مورد کارکترهای بازی که چگونه دنیا، آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است»

Blackman توضیحات بیشتری در مورد بازی داد.

«ما از همان الگوی قدیمی پیروی می‌کنیم. از خشونت داستان بازی که می‌خواهیم بسازیم اطلاع داریم، از جزئیات بالای بازی آگاهی داریم. می‌دانیم که می‌خواهیم چه کسی جذاب‌ترین کارکتر بازی باشد یا چه نوع کارکتر‌هایی باید در بازی جا دهیم. این‌ها اطلاعات جایی است که ما شروع کردیم و فکر می‌کنم تنوع زیادی در بازی داریم. حال از خودمان می‌پرسیم چطور داستان را به بهترین شکل در بازی روایت کنیم؟»

به نظر می‌رسد کارکتر‌های بازی بعدی این استودیو مانند بازی Mafia 3 باشند که واقی و خشن هستند.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک + هفت =