اخبار بازی

اطلاعاتی جدید پروژه Star Wars کنسل شده استودیوی Visceral منتشر شد

اطلاعاتی جدید پروژه Star Wars کنسل شده استودیوی Visceral منتشر شد

برای چند سال بود که هواداران بازی‌های Star Wars منتظر ارائه خبری جدید و یا نمایش بازی جدید این سری ساخته استودیوی Visceral Games بودند اما در حالی که مدت‌ها خبری از این بازی نبود به صورت ناگهانی هفته گذشته این بازی تقریبا کنسل شد و استودیوی Visceral Games نیز توسط EA بسته شد!

بعد از این واقعه مشخص نشد که این بازی تا چه حدی پیشرفت داشته و کلا این پروژه با چه دیدگاهی در حال ساخت بوده است. Kotaku به تازگی گزارشی در مورد مشکلات ساخت این بازی منتشر کرده است. این بازی به صورت داخلی با نام Ragtag شناخته می‌شد. این بازی در ابتدا قرار بود که با تمرکز زیاد روی بخش داستانی با المان‌های اکشن/ماجراجویی ساخته شود و برای ساخت بهتر این بازی نیز از کارگردان سابق بازی‌های بسیار موفق سری Uncharted یعنی Amy Hennig برای کار روی بازی دعوت شده بود که او نیز این دعوت را پذیرفته بود. داستانی بازی در بین فیلم‌های قسمت چهارم و پنجم روایت می‌شد.

در این گزارش اشاره شده که فرآیند ساخت بازی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود که EA هیچگاه به آنها اعترف نکرده است. یکی از دلایل اصلی کمبود منابع و یک تیم مخصوص برای ساخت بازی بود. همچنین مشکلات زیادی برای کار با موتور این بازی وجود داشت که یک نوع متفاوت از Frostbite بود. ( این مورد در واقع برای ساخت بازی‌های اول شخص شوتر طراحی شده اما امروزه EA حتی در FIFA نیز از آن استفاده می‌کند.) همچنین ایده‌های ساخت بازی توسط Visceral و EA با یکدیگر تفاوت‌های بسیار عمده‌ای داشتند که در نهایت باعث شد که خرج ساخت بازی از بودجه در نظر گرفته شده بسیار بیشتر باشد. آقای Patrick Soderlund که جانشین EA است در صحبت‌های خود در مورد این بازی گفت پروژه Ragtag در نهایت بعد از مدت‌ها ساخت به آنجایی که باید می‌رسید، نرسید و این مورد باعث کنسل شدن پروژه شد و ربطی به پایان رسیدن عصر بازی‌های تکنفره ندارد.

اهداف ساخت بازی و تفکر‌های متفاوت و در نهایت بودجه محدود باعث شد که مشکلات فراوانی برای Ragtag به وجود آید که در نهایت باعث شد که EA تصمیم به تعطیلی استودیوی Visceral Games و کنسل کردن موقت و یا شاید دائمی Ragtag بگیرد. EA در اعلامیه تعطیلی استودیوی Visceral اشاره کرده بود که فعلا ساخت ادامه بازی به EA Vancouver واگذار شده است. نکته جالب شاید این باشد که بازی Star Wars 1313 نیز تقریبا با سرنوشتی مشابه با Ragtag مواجه شده و در نهایت به صورت کامل کنسل شد.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − 6 =

  • احساس میکنم بستن Visceral Games با لحن ” همین که من میگم ! میخوا بخواه نمیخوای هِرری ” بوده ! ?
    ” کنسل شدن پروژه ربطی به پایان رسیدن عصر بازی‌های تکنفره ندارد ”
    این جملرو EA هرچقدر بیشتر بگه , بدتر بوش در میاد ? من واقعا هنوز اعصابم خورده از این تصمیم ea ! من اصلا استاروارز برام مهم نبود , ولی Visceral خیلی حیف بود …