اخبار بازی

اعلام جزئیات اینترنت مورد نیاز سرویس Stadia

اعلام جزئیات اینترنت مورد نیاز سرویس Stadia

وی جی مگ: شب گذشته در کنفرانس برگزار شده توسط گوگل در GDC 2019 سرانجام سرویس استریم بازی Stadia معرفی شد. سرویسی که به گفته تولیدکننده آن می‌تواند قدرتی معادل 10.7 ترافلاپس در اختیار کاربر قرار دهد. با این حال در کنفرانس اطلاعاتی پیرامون لنتسی و اینترنت مورد نیاز سرویس Stadia به اشتراک گذاشته نشد.

به گزارش وی جی مگ، باید توجه داشت در صورتی که کنترل بازی‌ها پر از لگ و مشکل باشد مهم نیست کاربر به چه ابر کامپیوتری از گوگل متصل می‌شود. تیم دیجیتال فاندری در رویداد GDC حضور داشته و جدیدترین نسخه از Stadia را مورد تست و ارزیابی قرار داده است. نتایج حاصل شده اگرچه مطلقا عالی نبودند اما می‌توان آن‌ها را رضایت‌بخش قلمداد کرد. دیجیتال فاندری بازی Assassin’s Creed Odyssey را با رزلوشن 1080p و 30 فریم بر ثانیه با استفاده از Wi-fi و اتصال اینترنت 200 مگابیت بر ثانیه احرا کرد و نتیجه برابر با اینپوت لگ 166 میلی ثانیه‌ای بود.

سپس همین بازی با اتصال اینترنت 15 مگابیت بر ثانیه امتحان شد و این بار نتیجه به دست آمده برابر با تاخیر 188 میلی ثانیه‌ای بود. برای مقایسه نسخه Xbox One X بازی Assassin’s Creed Odyssey تاخیر 145 ثانیه‌ای و PC های پرقدرت تاخیر اینپوت لگ 79 ثانیه‌ای دارند. اگرچه عملکرد سرویس Stadia به مانند یک سخت‌افزار ثابت نیست اما تفاوت قابل توجهی نیز در این میان وجود ندارد. حتی بسیاری از افراد هنگام تحربه آثار کندتری هم‌چون Assassin’s Creed Odyssey متوجه این قضیه نخواهند شد. با این حال میزان این تاخیر در بازی‌هایی که نیازمند دقت فراوانی هستند مسئله مهمی محسوب می‌شود. بازی‌های فایتینگ و یا شوتر تاخیر زیر 100 میلی ثانیه نیاز دارند و حتی ایده‌آل آن‌ها نیز زیر 50 میلی ثانیه در نظر گرفته می‌شود. عرضه بازی Doom Eternal سنگ محک مهمی برای پلتفرم استریم ابری گوگل محسوب می‌شود.

در خصوص کیفیت تصویر نیز تیم دیجیتال فاندری اشاره کرد در بازی AC Odyssey هنگامی که با صحنه‌های شلوغ و حاوی اکشن سنگین مواجه می‌شویم جزئیات به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بازی مصنوعی جلوه می‌کند. این مسئله ناشی از اشکال انکودر ویدئویی گوگل می‌شود و زمانی بیشتر دردسرساز می‌شود که بازی‌ها به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. با تمامی این موارد دیجیتال فاندری به Stadia خوش‎‌بین بوده و آن را بهترین تجربه استریم تاکنون خوانده است. اگرچه هم‌چنان مشکلات زیادی در این سیستم وجود دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × چهار =