اخبار بازی

اعلام همکاری جدید Sony و ‌Microsoft در صنعت بازی

اعلام همکاری جدید Sony و ‌Microsoft در صنعت بازی

وی جی مگ: طی یک اقدام غیر منتظره امروز شاهد اعلام همکاری جدید Sony و ‌Microsoft در زمینه استریم بازی و سرویس‌های ابری برای آینده صنعت ویدئو گیم بودیم.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از وبسایت رسمی Microsoft این دو شرکت “توسعه مشترکی را در موارد مرتبط با سرویس‌های ابری در Microsoft Azure به منظور پشتیبانی از بازی‌ها و محتویات استریمی دنبال خواهند کرد.” بدین ترتیب دیتاسنتر سرویس Microsoft Azure برای بازی‌‎ها و سرویس‌های استریم توسط سونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. “با همکاری با یکدیگر، این دو شرکت در جهت ارائه محتویات و تجربیات سرگرمی محور بهبودیافته‌تر برای مشتریان خود در سرتاسر دنیا گام برمی‌دارند.” همکاری جدید Sony و ‌Microsoft شامل موارد مرتبط با حوزه هوش مصنوعی نیز می‌شود.

ساتیا نادلا مدیرعامل Microsoft درباره این مسئله اظهار کرد «Sony همواره در حوزه سرگرمی و تکنولوژی پیشتاز بوده است و همکاری که ما امروز اعلام کردیم بر مبنای همین تاریخچه نوآوری صورت گرفته است. همکاری ما قدرت Azure و هوش مصنوعی آن را در اختیار سونی قرار می‌دهد تا تجربیات سرگرمی و بازی محور جدیدی برای مشتریان ارائه شود.» فیل اسپنسر رئیس Xbox نیز در توییتر ابراز امیدواری کرد این همکاری بتواند سبب دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه مشترک و خشنودی گیمرها در سرتاسر جهان شود.

در حال حاضر مشخص نیست این همکاری چه تاثیری بر جوانب مختلف از جمله PlayStation و Xbox خواهد گذاشت. با این حال نشان‌دهنده این مسئله است که هر دو شرکت برنامه‌های فراوانی برای ورود به حوزه استریم بازی در سال‌های آینده دارند. Microsoft در گذشته صحبت‌هایی در خصوص سرویس Project xCloud ارائه کرده و در مقابل Sony نیز هم‌اکنون سرویس PlayStation Now را در اختیار دارد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

7 − سه =