اخبار بازی

انتشار اولین اطلاعات رسمی PS5

انتشار اولین اطلاعات رسمی PS5

وی جی مگ: امسال انتظار می‌رود که شاهد معرفی PS5 به صورت رسمی باشیم اما تاکنون سونی هیچ صحبت رسمی درباره جزئیات مختلف پلتفرم نسل بعدی خود انجام نداده بود. امروز اما مصاحبه کامل مارک سرنی با وبسایت وایرد منتشر شده که در جریان شاهد انتشار اولین اطلاعات رسمی PS5 هستیم.

به گزارش وی جی مگ، اولین و شاید مهم‌ترین قابلیتی که PS5 از آن استفاده می‌کند، Backward Compatibility است. قابلیتی که به گیمر اجازه می‌دهد بازی‌های پلتفرم‌های گذشته سونی را نیز روی PS5 تجربه کنند. هنوز مشخص نیست که کنسول آینده سونی تا چه اندازه از این قابلیت استفاده می‌کند اما اجرای بازی‌های PS4 روی PS5 را می‌توان تایید شده دانست.

از دید سخت‌افزار و قابلیت‌های پردازشی مارک سرنی توضیح داده که PS5 از تکنولوژی Ray Tracing پشتیبانی می‌کند و همچنین در آن درایو نیز قرار گرفته تا بازی‌ها همچنان با دیسک روی این پلتفرم اجرا شوند. سرنی در ادامه گفت و گوی خود و انتشار اولین اطلاعات رسمی PS5 به این نکته اشاره کرده که کنسول بعدی سونی از SSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش سرعت اجرای بازی‌ها داشته باشد.

آزمایش‌های انجام شده روی کیت توسعه PS5 نشان می‌دهد که بارگذاری بازی Spider-Man از 15 ثانیه روی PS4 Pro به کمتر از یک ثانیه روی پلتفرم آینده سونی کاهش پیدا کرده. در ادامه تایید شده که PS5 از وضوح تصویر 8K و هدست واقعیت مجازی Playstation VR پشتیبانی می‌کند. در این کنسول حتی از تکنولوژی صدای سه بعدی نیز استفاده شده اما هنوز نحوه کار آن به شکل دقیق مشخص نیست.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد برخی رسانه‌ها با توجه به صحبت‌ها و واکنش‌های سرنی اعتقاد دارند که بازی Death Stranding در کنار PS4 برای PS5 نیز منتشر می‌شود. سونی صحبت‌های خود را به این نکته به پایان برده که کنسول بعدی سونی در سال 2019 عرضه نمی‌شود.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یازده − 1 =

  • اقا ssd نمیخایم
    اصن نیم ساعت میشینیم لودینگ
    فقط بیشتر ۴۰۰ دلار نشه
    ۸k کی میخاد
    4k زورکی میاریم
    Vr نمیخایم جان مادرتون
    ۳۵۰ دلار بدین کنسولو تا حداقل ما بتونیم بخریم