اخبار بازی

انتقاد تهیه کننده System Shock به صحبت‌های کاخ سفید در مورد بازی‌های خشن

انتقاد تهیه کننده System Shock به صحبت‌های کاخ سفید در مورد بازی‌های خشن

وی جی مگ: روز گذشته در کاخ سفید جلسه‌ای بین دونالد ترامپ و اعضا و منتقدان صنعت ویدیوگیم برگزار شد که موضوع آن نیز بحث در مورد خشونت موجود در بازی‌های ویدیویی بود. در همین راستا کاخ سفید و ترامپ ویدیویی را منتشر کردند که این ویدیو انتقاد تهیه کننده System Shock را به دنبال داشت. در این ویدیو در صحنه‌هایی از عناوینی چون Call of Duty، Sniper Elite 4, The Evil Within و مواردی دیگر به چشم می‌خورد که خشونت بسیار زیادی را نیز شامل می‌شدند.

آقای Warren Spector از افراد مشهور دنیای بازی طی توییتی در رابطه با این موضوع این‌گونه توضیح داد « برای مثال بازی به مانند Deus Ex که آزادی زیادی در اختیار گیمر قرار می‌دهد به شما اجازه کشتن کودکان را نیز می‌دهد. البته من امیدوارم چنین عملی توسط هیچ یک از پلیرها صورت نگرفته باشد. اما باز هم وجود چنین امری در بازی‌ها مایه تاسف است و من دیگر هرگز بازی نخواهم ساخت که اجازه کشتن افراد بی‌گناه در آن داده شود.»

به گزارش وی جی مگ، Spector در حال حاضر در حال ساخت System Shock 3 بوده و مسلما در این بازی نیز مواردی خشنی وجود خواهند داشت اما Spector می‌گوید این بازی شما را مجبور نخواهد کرد تا به مانند یک روانی قاتل در بازی رفتار کنید و یا در ازای آن برای شما پاداشی در نظر بگیرد. «بازی‌هایی که من روی آن‌ها کار کرده‌ام گزینه‌هایی را برای اعمال خشونت در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما صحنه‌هایی چون بریدن سر, منفجر کردن سر دشمنان و یا قتل با استفاده از تبر در آن‌ها وجود ندارد. من به بازی‌های خشن خرده‌ای نمی‌گیرم. اما با بازی‌هایی که خشونت را باشکوه جلوه می‌دهند و آن را به شیوه‌های منزجر کننده‌ای نشان می‌دهند مشکل داشته و به آن‌ها خرده می‌گیرم.»

او تاکید زیادی روی این مسئله که بازی‌های ویدیویی باعث ایجاد خشونت می‌شود دارد و به نوعی عنوان می‌کند این موضوع نوعی نکته انحرافی به شمار می‌رود و تلاشی پر سر و صدا برای دورکردن ماجرا از موضوع و مشکل اصلی است.

او در ادامه صحبت‌های خود به توضیحات دیگر سازندگان فعال در صنعت بازی از جمله Randy Pitchford از استودیو Gearbox اشاره می‌کند که گفته بود ویدیو منتشر شده توسط کاخ سفید بسیار ناشایست بوده و تنها هدف تبلیغاتی برای مقابله بازی‌ها را دنبال می‌کند. Warren Spector ضمن تایید این سخنان اظهار کرد تمامی این موارد این حقیقت را عوض نمی‌کند که خشونت موجود در این ویدیو بسیار زننده بوده است.

منبع: Pcgamer.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 − هفت =