اخبار بازی بازی ایرانی

بازی «بال‌های تاریک» رونمایی شد. باز هم رونمایی!

بازی «بال‌های تاریک» رونمایی شد۲

خبری از طرف بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای ما ارسال شده است، مبنی بر اینکه دیروز بازی بال های تاریک رونمایی شد. تهیه کننده این بازی هم کسی نیست جز جناب آقای مجید قناد(عمو قناد خودمون). حالا باز هم این سوال مهم و کلیدی مطرح هست که رونمایی از بازی ها، در صورتی که امکان پخش این دست بازی ها میسر نیست، چه سودی دارد و آیا هنوز رونمایی از بازی ها بهترین فرآیند تبلیغاتی برای معرفی بازی ها است؟؟؟؟آیا بهتر نیست بنیاد به جای هزینه برای برگزاری رونمایی های مختلف به فکر بهبود شرایط بازار در کشور باشد؟

باز هم مثل همیشه باید بگوییم بنیاد تقدیم می کند. رونمایی از بازی و…..

حال متن کامل خبر ارسالی بنیاد:

بازی «بال‌های تاریک» طی مراسمی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگی در فرهنگ‌سرای اندیشه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی بال‌های تاریک به تهیه‌کنندگی «مجید قناد» هنرمند مردمی و محبوب کشورمان ساخته شده و قرار است تا اواسط دی ماه ابتدا برای تلفن‌های همراه و سپس در آینده نزدیک برای رایانه‌های شخصی عرضه شود.

مجید قناد ضمن رونمایی از این بازی با اشاره به مخاطرات استفاده از بازی‌های غیرمجاز در کشورمان گفت: خانواده‌ها باید با حمایت از بازی‌های ویدئویی بومی علاوه بر کمک به این هنر-صنعت و شکوفایی جوانان بااستعداد در این حوزه، فرزندان خود را از چنین مخاطراتی دور کنند.

تهیه‌کننده بازی بال‌های تاریک ضمن تشکر از حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه این هنر-صنعت از صاحبان سرمایه و خیرین خواست تا در این حرکت فرهنگی سهیم شوند و تولید بازی‌های ویدئویی بومی که بزرگ‌ترین نقش در اوقات فراغت فرزندان ما را ایفا می‌کند، جدی بگیرند.

«سامان کاظمی»، نویسنده و کارگردان این اثر با تشریح جزئیاتی از نحوه ساخت این بازی گفت: عنوان سینمایی‌ترین بازی ایرانی به دلیل وجود بیش از 60 دقیقه میان‌پرده سینمایی در بازی است که شش صداپیشه مطرح سینما و تلویزیون در تولید و صداگذاری این میان‌پرده‌ها ایفای نقش کرده‌اند.

کاظمی ادامه داد: برخلاف تصور عموم بازی‌بازان نسبت به ساده بودن و کوتاهی بازی‌های ایرانی، بازی بال‌های تاریک عنوانی چالشی است به‌طوری که معماهای سختی در پیش‌روی بازی‌باز قرار دارد.

کارگردان بازی بال‌های تاریک گفت: این بازی در سایت «اسلاید دی‌بی» که مرجعی بین‌المللی برای جذب نظرات مخاطبان است، توانست در بین 50 بازی برتر سال 2015 از دیدگاه مخاطبان قرار گیرد.

شایان ذکر است در بخش پایانی مراسم و پس از نمایش ویدئویی از مراحل این اثر، موسیقی متن بازی به صورت زنده توسط گروه موسیقی «راش» اجرا شد.

در انتها تصاویری مراسم رونمایی:

بازی «بال‌های تاریک» رونمایی شد. باز هم رونمایی!

علی ذاکری

علی ذاکری

منتقد - گیمر- بازیساز

10 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 4 =

  • ممنون آقای قربانی از توضیح و بررسی کاملتون . ورود ایشون به صنعت گیم ایران به عنوان حامی و سرمایه گذار حرکت خوبی هست در این شکی نیست . اما اینکه ایشون چرا وارد این صنعت شدن جای بحث و بررسی کارشناسی داره . اما قطعا یکی از دلایلشون کسب درآمد هست ، همون طور که تهیه کنندگان صنعت گیم و فیلم دنیا قطعا یکی از مهم ترین دلایلشون بازگشت سرمایه و کسب درآمد هست . مثلا برای پیشرفت صنعت گیم نیست که بازیی مثل “بتل فیلد” نسخه های مختلف ارائه میده (بماند که حمایت های سیاسی از برخی بازی ها دلایل دیگه انتشار نسخه های مختلف به حساب میاد) اما در کل باید منتظر باشیم ببینیم اول بازی ایشون چی هست و آیا ورود ایشون باعث حرکت مثبت هست در صنعت گیم ایران یا خیر . و در مورد بوق و کرنا تا حدودی موافقم باهاتون اما از طرفی هم اگه این بوق و کرنا نبود من به شخصه متوجه نمیشدم ایشون وارد صنعت گیم شدن (نه تنها من ، بلکه برخی از سرمایه گذاران)
    باز هم ممنون از پاسختون . به امید پیشرفت این صنعت در کشور

    • مهم ترین نکته حرکت اشتباه بنیاد که به اذعان خود این مدیران، در شرایط بسیار بدی به سر می برند و باز رونمایی برگزار می کنند!در صورتی که نصف مبلغ اجرا همچین رونمایی هایی می تواند برای تبلیغات این بازی به صورت محدود کافی باشد!

  • آقای میثم قربانی عزیز.نظرتون محترمه اما به عنوان یکی از فعالان صنعت بازی ایران حداقل توقع میرفت قضاوت نکنید . آقای مجید قناد 4 دهه است فعالیت هنری فرهنگی دارند و فکر میکنم دیگه نیازی به جمع آوری رزومه ندارند .
    لطفا قضاوت نکنید

    • ممنونم جناب مسعودی
      در اینکه اقای قناد 4 دهه هست که کار فرهنگی میکنه شکی نیست. بنده 35 سالمه و تقریبا فنچی بیش نبودم که ایشون توی تلویزیون برنامه داشت.شاید هم قبل از اون تو عوالم میوه جات بودم که ایشون کار فرهنگی می کرد. کسی منکر این نشده و نمیشه از جمله من. بهتره که شما یکبار دیگه نظر بنده رو بخونید. آیا تا به حال ایشون کار گیم کرده؟؟؟ خیر. اولین باری هست که وارد بازار گیم شده. ایا وارد شدن ایشون به صنعت گیم با وجود اینکه ایشون 4 دهه فعالیت هنری داره دلیل دیگه ای داره؟ آیا واقعا دل ایشون به حال وضعیت گیم مملکت سوخته و یا اینکه امده اند که سروسامانی به وضعیت گیم این مملکت بدن؟
      واقعا بازار گیم ما (منظورم داخل ایرانه) انقدر پول توش هست که شاید یکی از قدیمی ترین فعالان صدا و سیما رو به سمت خودش کشونده؟ اون هم در مقام تهیه کننده؟؟
      پس بنده عذر میخوام.
      کامنت قبلی رو اصلاح می کنم.ایشون برای کسب در امد وارد شدن. و بقیه موارد میشن تماشا . یعنی کسب در امد فال و بقیه موارد تماشا.
      شاید هم اومدن که یه تستی بکنن تا در اینده تکونی عظیم به بازار بدن.
      پس باز هم کامنت قبلی رو تصحیح می کنم.
      و این داستان تا قیامت ادامه داره.

      ولی در کل اینو یادم رفت تو کامنت قبلی بگم. اومدن ایشون نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست. چون سابقه و چهره ایشون میتونه کمک باشه البته اگر این پتانسیل به درستی استفاده بشه. در ضمن برای تمام دوستان عرض کنم که اومدن ایشون نه جای من رو تنگ میکنه و نه جای دیگر دوستان رو. خیلی هم جای خوشحالی ست که یه چهره داره کار گیم میکنه.
      مهم بوق و کرنایی ست که برای هیچ بلند شده است. بهتره که کوپن ها خصوصا اینگونه بلیطهای VIP چراغ خاموش تر و آهسته تر حرکت کنند تا اگر به هر دلیلی پروژه هاشون موفق نشن و یا برنامه هاشون جور در نیاد مخاطب کم طاقت این مورد رو پیراهن عثمان نکنه که دیگه هیچ چهره ای نتونه و بترسه که دخول کنه.
      ساده فکر کنید ولی ساده نباشید.

      • باشه عزیزم.
        بنشینیم تا صبح دولتمون بدمد.
        ایشون برای رزومه اومده و نه برای هیچ دلیل دیگه. باید تو روزمه ایشون کار فرهنگی کامل باشه که بازی سازی هم برای دستیابی به مراتب بالاتر یکی از کارهای فرهنگی هست. هم فال و هم تماشا. هم رزومه هم در امد هم یه نقبی به بازی سازی هم امتحان کردن یه فضای جدید.
        ساده فکر کنید ولی ساده نباشید.