اخبار بازی

بیش از 80 درصد از تیر‌اندازی‌ها در مدارس آمریکا هیچ ارتباطی به بازی‌های ویدیوئی ندارند

بیش از 80 درصد از تیر‌اندازی در مدارس آمریکا هیچ ارتباطی به بازی‌های ویدیوئی ندارند

وی جی مگ: جلسه اخیر کاخ سفید و رییس جهمور ترامپ با اعضای فعال صنعت ویدیوگیم بر سر خشونت موجود در بازی‌های ویدیویی پس از تیراندازی‌ در مدارس آمریکا که منجر به قتل بسیاری شد، دوباره این رسانه را در مرکز توجهات منفی قرار داده و انگشت اتهام را به سمت بازی‌ها گرفته است. در حالی که به گفته بسیاری از محققان و روان‌شناسان، بیش از 80 درصد از تیر‌اندازی در مدارس آمریکا هیچ ارتباطی به بازی‌های ویدیوئی و خشونت موجود در آن ندارند.

Patrick Markey روان‌شناس و پروفسور دانشگاه Villanova چندین سال است که روی این مسئله و مشکل به خصوص نه تنها در ارتباط با بازی‌های ویدیویی خشن بلکه سایر رسانه‌ها چون فیلم‌های خشونت‌آمیز در حال تحقیق است. به گزارش وی جی مگ، مقاله منتشر شده از این روان‌شناس در سال 2014، نشان می‌دهد نه تنها هیچ مدرکی در رابطه با تاثیر بازی‌های ویدیویی در بروز رفتارهای خشونت‌آمیز وجود ندارد بلکه عرضه این‌گونه بازی‌ها با کاهش جنایت‌‌های مختلف همراه بوده است.

Markey به تمامی این موارد در کتاب Moral Combat: Why the War on Violent Video Games Is Wrong که نوشته خود اوست اشاره می‌کند. پس انتشار بسیاری از مقاله‌های مرتبط که به نوعی مخالف بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شدند Markey چند صفحه از کتاب خود را در توییتر خود به اشتراک گذاشت. مطالعه گزارشات منتشر شده از کتاب و تحقیقات او نشان می‌دهد از میان افرادی که مرتکب جنایت و تیراندازی در مدارس شده‌اند تنها 12 درصد این افراد به بازی‌های ویدیویی خشن علاقه‌مند بوده‌اند. این در حالی است که 60 درصد آن‌ها از افسردگی رنج برده و حدود 70 درصد آن‌ها نیز در مدرسه با زورگویی مواجه شده‌اند. نزدیک به 80 درصد این افراد نیز از اختلال و مشکلات فکری و اجتماعی رنج می‌بردند.

در صفحه‌ای دیگر از این کتاب نیز مشاهده می‌شود در کشورهایی که بازی‌های ویدیویی بیشترین محبوبیت و میزان فروش را دارند چنین جنایت‌هایی نظیر تیراندازی در مدارس به وقوع نمی‌پیوندد.

به علاوه در کتاب ذکرشده، Markey به تحقیقات روان‌پزشک مشهور دیگری به نام دکتر Peter Langman اشاره می‌کند که در سال‌های 2005 تا 2012 روی همین موضوع کار می‌کرده و به نتایج مشابه‌ای نیز دست یافته است.

منبع: Wccftech.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 2 =