اخبار بازی

تولید PS5 به‌زودی شروع می‌شود

وی جی مگ: انتشار گزارش مالی یک تولیدکننده پردازنده تایوانی تا حدودی نشان می‌دهد که تولید PS5 به‌زودی شروع می‌شود. کمپانی تولیدکننده سمیکنداکتور تایوان در گزارش مالی اخیر خود به این نکته اشاره کرده که در حال حاضر مشغول تولید تعداد زیادی چیپ 7 نانومتری هستند.

به گزارش وی جی مگ، اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده تولید چیپ‌های 7 نانومتری به PS5 ارتباط پیدا کند این است که تولیدکننده تایوانی اعلام کرده قرار است از آنها در سخت‌افزار مرتبط به بازی استفاده شود. این کمپانی البته چیپ‌های دیگری را نیز برای استفاده در صنعت بازی تولید می‌کند اما در حال حاضر تنها نمونه‌های 7 نانومتری آنهاست که ورود تولید انبوه شده.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید طبق شایعات منتشر شده احتمالا سونی همچون PS4 برای توسعه PS5 نیز قرار است به سراغ چیپ‌های مجموعه‌ای AMD برود که در ساخت آنها از چیپست‌های 7 نانومتری استفاده می‌شود. شایعه‌های منتشر شده به این مسئله اشاره دارند که احتمالا PS5 از نسل جدید چیپ APU یا مجموعه‌ای AMD استفاده می‌کند که شامل پردازنده گرافیکی Navi و پردازنده اصلی Zen 2 می‌شود که مدت زیادی از معرفی آنها توسط AMD نمی‌گذرد. حالا می‌توان با انتشار گزارش کمپانی تایوانی به این نتیجه رسید که شاید در حال حاضر تولید PS5 شروع نشده باشد اما سونی می‌داند که از چه سخت‌افزاری در آن استفاده خواهد کرد.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه − 4 =