اخبار بازی

جزئیات جدیدی از Xbox Series X توسط مایکروسافت منتشر شد

جزئیات جدیدی از Xbox Series X توسط مایکروسافت منتشر شد 1

دیروز مایکروسافت در بلاگ رسمی اخبار ایکس باکس، اخبار و جزئیات جدیدی از کنسول نسل بعد خود یعنی Xbox Series X را ارائه کرد.

 

اول و مهمتر از هرچیزی میزان قدرت GPU (چیپ گرافیکی) Xbox Series X تایید شد. بدین ترتیب این کنسول از GPU با قدرت 12 ترافلاپس بهره می برد که پیشتر توسط شایعات در فضای مجازی به گوشمان رسیده بود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است اشاره کنیم که کنسول PS4 معمولی 1.84 ترافلاپس، نسخه پرو، 4.2 ترافلاپس و کنسول Xbox One X دارای 6 ترافلاپس قدرت است. همچنین این GPU از معماری RDNA 2 شرکت AMD استفاده می کند. در سوی دیگر CPU این کنسول مدل Zen 2 است و قابلیت خروجی تا 120 فریم برثانیه را داراست.

در ادامه گفته شده این کنسول قابلیت Variable Rate Shading (VRS) و Ray Tracing با استفاده از DirectX را داراست؛ و این مهم با استفاده از قدرت سخت فزاری محقق خواهد شد، دقیقا چیزی که پیشتر توسط PS5 نیز به گوشمان رسیده بود. به لطف وجود حافظه SSD،امکان تعویض بازی های در حال اجرا، در کسری از ثانیه برای شما فراهم خواهد شد.

بدین معنی که می توانید همزمان چندین بازی را در حالت استندبای نگه دارید و بطور دلخواه دائما بین آن ها سویچ کنید. همچنین مایکروسافت قابلیت به اصطلاح Smart Delivery را تایید کرد که به معنای خرید یک عنوان بر روی یک کنسول، و دسترسی بر روی دیگر کنسول مایکروسافت را به شما می دهد. این حالت برای تمامی عناوین انحصاری مایکروسافت قابل استفاده خواهد بود اما استفاده از آن برای شرکت های Third Party به تصمیم آن ها بستگی دارد.

به دنبال این خبر دیروز اکانت تویتر رسمی CDproject تایید کرد که عنوان Cyberpunk از این قابلیت بهره خواهد برد. بدین صورت اگر شما این عنوان را بر روی Xbox One تهیه کردید، بعد از خرید کنسول نسل جدید مایکروسافت، نیازی به خرید این عنوان نخواهید داشت. در نهایت نیز قابلیت Backward برای تمامی کنسول های قبلی مایکروسافت تایید شد.

فردین باقریان

فردین باقریان

فردین باقریان - نویسنده و منتقد در حوزه ویدئو گیم

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

6 + 17 =