اخبار بازی

جیمز مک کافری صداپیشه شخصیت Max Payne در سن 65 سالگی در گذشت

جیمز مک کافری

باورش سخت است، اما در روز یکشنبه در تاریخ 26 آذر 1402، خبری منتشر شد که اکثر گیمرهای جهان را ناراحت کرد. «جیمز مک کافری»، صداپیشه محبوب گیمرها در بازی‌های Max Payne، بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان از دنیا رفت. با جزئیات این خبر بسیار تلخ، با وی‌جی‌مگ همراه باشید.

بازی Max Payne برای بسیاری از ما، خاطره‌انگیز و  فراموش نشدنی است. بدون شک، بخش مهمی از این خاطرات را با شخصیت اصلی آن بازی به یاد می‌آوریم. شخصیت Max Payne فقط یک کاراگاه ساده نبود. داستان، شخصیت پردازی و از همه مهم‌تر صداگذاری آن شخصیت بود که اسم Max Payne را در ذهن مخاطب حکاکی می‌کرد. صداپیشه ضد قهرمان محبوب ما جیمز مک‌کافری بود.

این بازیگر آمریکایی، در دوران بازیگری خودش در سینما، چندان شناخته شده نبود. در زمان پروسه ساخت اولین قسمت بازی Max Payne، به او پیشنهاد داده شد تا برای شخصیت اصلی صداگذاری کند. جالب است بدانید، نوید خوانساری بازی‌ساز ایرانی/کانادایی که آن زمان در استودیو Rockstar Games کار می‌کرد؛ مک‌کافری را برای ایفای نقش شخصیت Max Payne انتخاب کرد. با اینکه مک‌ کافری هیچ وقت بازی‌های ویدیویی را دوست نداشت، این موقعیت را قبول کرد. بعد از آن که اعضای استودیو Remedy کار مک‌کافری را دیدند، بسیار حیرت‌زده شدند.

بعد از انتشار Max Payne، جیمز باور نمی‌کرد که در صنعت گیم محبوب شود. مک‌کافری طرفداران بسیار زیادی، در بین گیمرها پیدا کرد. علاوه‌بر آن روابط بسیار خوبی با استودیو Remedy و شخص «سم لیک» پیدا کرد. او در اکثر بازی‌های این استودیو، حداقل یک نقش را ایفا کرده است.

بعد از موفقیت Max Payne، او در نسخه دوم هم حضور پیدا کرد. بازی Max Payne 2: The Fall of Max Payne هیچ وقت فروش خوبی را تجربه نکرد. اما راک استار باز هم از جیمز مک‌کافری برای نسخه سوم دعوت کرد. او در بازیMax Payne 3 نه‌تنها صداگذاری مکس را انجام داد؛ بلکه راک استار مک‌کفری را Motion Capture کرد.

البته نقش جیمز فقط به Max Payne خلاصه نمی‌شود. او تقریبا در تمامی عناوین رمدی صداگذاری کرده است. اولین حضور او بعد از Max Payne، در بازی Alan Wake بود. مک‌کافری در دی‌ال‌سی‌های The Signal و The Writer ، صداگذاری شخصیت Thomas Zane را بر عهده گرفت. علاوه بر آن، یک ایستراگ جالب در بازی وجود دارد که به Max Payne ارتباط پیدا می‌کند.

دو عدد Manuscript در بازی با نام The Sudden stop وجود دارند که جیمز مک‌کافری دارد آن‌ها را می‌خواند. این دست نوشته‌ها که در اصل داستان شخصیت Alex Casey را توضیح می‌دهند، بسیار به جملات Max Payne شباهت دارند. همچنین در بازی Control شاهد حضور مک‌کفری، در نقش شخصیت Zachariah Trench بودیم؛ که آنجا هم به صورت کامل Motion Capture شده بود.

درنهایت، آخرین باری که صدای جیمز مک‌کافری را شنیدیم، در بازی Alan Wake 2 بود. همانند Max Payne جیمز مک‌کافری کار صداپیشگی شخصیت Alex Casey را بر عهده گرفت و سم لیک، یک بار دیگر خودش را در بازی موشن کپچر کرد!

در ادامه متن شاهد واکنش‌های سازندگان بازی Max Payne، به خبر درگذشت جیمز مک‌کافری هستید.

از شنیدن خبر درگذشت دوست و همکار محبوبمان جیمز مک کافری، صدای نمادین مکس پین و الکس کیسی، عمیقاً متأسفیم. استعداد قابل توجه او به شخصیت‌های ما جان بخشید و تأثیری ماندگار بر جامعه ما گذاشت. قلب ما همیشه با او و خانواده‌ی اوست. (Remedy)
قلب من از شنیدن خبر غم‌انگیز درگذشت “جیمز مک کافری” شکست. ما بیش از 25 سال با هم کار کردیم. او مرد دوست داشتنی و دوست عزیزی بود. او یکی از اعضای اصلی خانواده Remedy  و یک بازیگر درخشان بود. هیچ کس نمی‌توانست کاری را که او انجام می‌داد، بهتر از او انجام دهد. جیمز، مکس پین، توماس زین، زکریا ترنچ و در نهایت الکس کیسی بود. من این افتخار را داشتم که نقش مکس پین و نقش کیسی را با او به اشتراک بگذارم. کار کردن با او لذت بخش بود. یادش را گرامی خواهم داشت و من عمیقا دلتنگ او هستم. عمیق ترین تسلیت من به خانواده او. روحش شاد. (Sam Lake)
در آرامش استراحت کن جیمز مک کافری، حضور تکرار نشدنی و فرماندهی که مکس پین را زنده کرد.(Rockstar Games)


سام حقیقى

سام حقیقى

Alan Wake: Monsters wear many faces

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج + یازده =